Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Ja, hoppas hon får bättre sömnrutiner. T äter ju Iofs som en liten häst. Hon slukar lätt en hel tetra, spelade ingen roll att vi bytte från 1an till 2an bara sådär...

Ja, bilden vill inte funka från telefonen :( Får försöka uppdatera
Från datorn imorrn :)

Sov gott alla!

H är också intresserad av tv:n. Vääääldigt intresserad :D Han har uppenbarligen inte hört att små bäbisar inte ska titta på tv.. Eller så struntar han i det.

Jag får extremt dåligt samvete om jag tittar på tv med bebisen, så jag undviker det. Känns så otroligt slött att parkera sig själv och bebis framför dumburken när man borde göra saker och umgås. Hm, jag borde kanska ta ett snack med min luther...;)

Milton är också vääääldigt intressead utav tv:n! Men får som mabuse också dåligt samvete när han tittat på den. Så försöker ha honom mot mig ist så gott det går!

SAmtidigt så tro jag att det iofs är lika tröttande att hitta på saker hela tiden med för dom.
Ebba har ju hittat tvn nån gång då&då men är ju klart gnälligare när hon ska sova om man varit på kalas...

Jag har verkligen inte dåligt samvete för att Tuva tittar på tv. Hon gillar det verkligen och det gör att vi hinner göra lite andra grejer när hon är grinig. Sen är ju hon med precis överallt annars också, så jag tror att det är bra om hon kan varva ner lite framför tvn ibland :) Hon är ju inte bara med å bestämmer i stallet, utan hon är verkligen med överallt. Middag på restaurang, med mamma på sjukgymnastik, med på jobbmöten, hänger på pappas jobb, med på träning osv osv. Så om hon kollar på tv någon halvtimme per dag tror jag inte kommer skada henne :)

Har dessutom frågat på BVC vid flera tillfällen och och vår sköterska säger att det inte är någon fara så länge hon tittar på grejer som inte har mycket klipp och massor av färger och så :)

Här kommer bilden i gymmet som jag försökte ladda upp igår :)

img_0424_110994397.jpg

Hm, ja vi tänker nog lite olika kring bebisar och föräldraledighet, tror jag. Men så är det såklart, alla föräldrar är ju inte likadana, och inte alla bebisar heller.:)

Just när det gäller TVn så tittar jag aldrig på TV själv, så skulle jag sätta på TVn vore det enbart för bebisens skull. Det känns lite tråkigt, roligare att gå en promenad och titta på världen istället då. Det är ju annorlunda om man kan titta tillsammans och det är kul för bägge.

Hm, ja, det gör vi kanske... Jag tänker inte så mycket faktiskt... Jag gör mest :)

Nä, sätter ju inte på tvn för att Tuva ska få se på den, utan den är på om jag vill kolla på något. Jag har fastnat lite i Top Model-träsket. Är jag hemma så kollar jag på det och vill Tuva kolla så får hon också göra det. Sen har jag tvn på, speciellt nu när det är Ryttar-VM. Då sitter inte jag bänkad, utan gör massa andra saker också (vår lägenhet har väldigt öppen planlösning) samtidigt som jag håller ett öga på vad som händer i ridsporten :)

Men vi leker ju tillsammans också såklart. Och lillfröken sover en heeeel del när vi är hemma. Hon tar igen sig från alla intryck hon är med om de lite mer hektiska dagarna tror jag :)

Har du FEI tvsändning då eller? Jag tycker de visar väldigt lite.... Eller har jag missat ngt?

Håller med du. Har det hänt mycket dagen innan eller så så tar hon igen sig på ett annat sätt. det sköna med det är att hon inte är alls lika gnällig då som om vi bara är hemma...
Men det har ju jag sagt hela tiden iofs... Att det är enklast när man har ngt man måste göra..
Så nästa vecka är planerad. Mån ska vi på öppna förskolan med mammagruppen o titta, Tisdag kommer en gammal arbetskamrat hit och onsdag ska jag hälsa på på jobbet jag var innan Ebba kom ut :)

Jag tänker inte heller så mycket, men när jag gör blir det uppenbart rätt annorlunda mot hur du gör. Så då är min gissning att det ligger en annan tanke/inställning/värdering bakom, eftersom det blir olika.

*kl*

Med tjejerna var jag väldigt noga med att de inte skulle se tv när de var små.

Nu när jag vill umgås med mina äldre barn och titta på Bolibompa med dem så hänger ju bebin med (om han inte underhålls av sambon). Däremot ligger han ju och ammar eller myser på annat sätt så han sitter ju inte och blåstirrar på tv:n men han får definitivt en högre tvdos än de äldre barnen i samma ålder.

Så är det kanske. Jag har ingen uppfattning om hur du tänker och gör. Mer ön att varken du eller din bebis kollar på tv...

Oj, hoppade över ett tankesteg när jag skrev! Menade såklart att det var lätt för mig att ha en uppfattning, eftersom du precis skrev hur ni gör. Och då är det ju lätt att jämföra och se att det är olika.

Har faktiskt börjat träna lite mer på mage nu. Hon är duktig tycker jag, men vet inte riktigt hur det "ska" vara :)

Precis :) Jag vet ju inte för den sakens skull hur du tänker ang föräldraledighet och bebisar ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 211
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 203
· Visningar
62 719
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar