Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Va söt hon va i sitt laban gym! Å väldigt duktig!
Milton är jätte stabil i nacken när han sitter upp. Sitter gärna utan stöd bakom nacken, vill gärna att jag bara har händerna i midjan på honom så han kan stå och stå och stå :D
Men när han ligger på mage är han inte så intresserad att prova lyfta huvudet ens, ligger mest och kikar platt som en pannkaka med rumpan i vädret :P Men men det kommer väll så småningom! :)

Annars så är det en mkt bra dag idag! :) Har varit och skrivit under köpekontraktet på huset som jag och mitt ex äntligen ska sälja! Va ju bara mer än ett år sen jag flyttade där ifrån :grin:

Men nu så snart(1nov ska det sista fixas) kan vi kanske skaka hand och göra fred, eller något sånt! :p

Skönt att bli klar med hus-bestyren! Måste vara en lättnad!

Min norpa gillar att ligga på mage och försöker hela tiden lyfta huvudet eller häva upp sig med en "armhävning". Prova att hålla handen på rumpan, hålla ner rumpan. Då har de lättare att lyfta huvudet.

För H kom det bara av sig själv. Har inte varit så flitig att låta honom ligga på mage eftersom han mest låg som en platt groda och grymtade, men burit endel och så har han ju suttit mkt i famnen och tränat rygg och nacke på så vis. När jag la honom på mage en dag så blev jag glatt överraskad över hur högt och stadigt han håller huvudet.

(Trött som en gnu idag, så hoppas det inte blev för obegripligt. Väntar på kaffet och hoppas att det ska ge välbehövlig energi)

Ja väldigt skönt, mest skönt att bli av med lånen! :)

Ja självklart tror jag också att det kommer snart!

Vilken lättnad o bli av med lånen :) Måste kännas skönt :)

Jag kom på att jag la in bild på min 2åring i vårtråden- det är ju här jag "bor"
66473_1592508489315_1133984997_1614079_7566925_n.jpg

Jag tror ni kan misstänka att det är han med bläsen som är min...

Va fin han va! :) Rolig bläs ser ut som den är rak på ena sidan och sen mer ojämn på den andra, ser jag rätt?

Oj ja det va väldigt likt! Läskigt! Förstår att du hade svårt att titta på honom precis när din andra dog :(

Fast nu är det lite kul :) Den bilden som är här ovan på honom har jag på canvas 70*100cm på min vägg i vardagsrummet.

Den andra verkar få aniiiingen läääängre huvud bara ;) Haha! Jag tog ett foto där han ser helt fel ut. Låååång hals och liiiten kropp...

Gillar att man kan beställa canvas tavlor så lätt och relativt billigt nu! Har gjort två små(30*40cm) på mina katter som jag hade förut. Men nu har jag bara en tavla kvar och ingen katt :( Tavlan jag har ska ägaren till katten på bilden få. Får göra en på hunden vi har nu ist :p

Jag hittade canvas att lägga i skrivaren en gång på netto. De var suveräna. La de i skrivaren och fick fina canvastavlor på köpet :)

Vet att jag gav till en annan med i "secret santa" fast till påsk ett år :)

En liten snabbvisit nu igen. Finns ingen tid att sitta framför datorn, har ju börjat plugga igen så Love är hemma med sin pappa. em/kväll spenderas såklat med bebis. Har tagit beslutet att sälja hästen, finns varken tid eller ork. Känner att den energin och pengarna kan jag lägga på min familj. Fast det blir inte förrän våren, måste hinna rida igång innan. Kommer säkert hinna ångra mig till det haha.

Tänk att alla bebisar blivit så stora, känns som att första tråden skapades nyss haha :)

Sen vi började helt med ersättning har Love sovit hela nätter, nu somnar han runt halv 9 - 10 tiden på kvällen, vill ha nappen runt 6 på morgonen och 8 vaknar han igen. Känns som världens lyx när man hör om bebisar som vaknar flera gånger på nätterna.

Dock har han svårt att komma till ro, när han ska somna blir det oftast mycket skrik. :(

Jag hade gärna haft lite skrik på kvällen om jag visste att jag skulle få sova en natt ;) Fast så hade jag inte sagt om det varit så....

Det bästa med att Ebba äter om nätterna är att hon somnar om direkt och inte kräker upp det mesta :)

Fast det är lätt värt det att mata några gånger på nätterna och amma att slippa joxa med ersättning, tycker jag.

Å jag tycker det är lätt värt att fixa med ersättning ist för att beheöva byta x antal bajsblöjor under natten! Räcker med dom som blir under dagen! Milton sover lika på ersättningen som på amningen. Nu när han inte bajsar ner sig kan han ju få sova hur länge han vill!

Har också börjat tycka att det är sjukt bekvämt å ge ersättning :) Ammar typ två gånger om dagen nu och bara från ena bröstet (det andra har sinat). Är inte alls så jobbit med ersättning som jag trodde det skulle vara... Och nu äter hon inte lika ofta längre, sover längre varje gång hon sover och bajsar typ bara fem-sex gånger per dygn istället för 10 eller vad hon var uppe i :)

Men så joxar ju inte jag med ersättning, utan ger henne nästan bara rumstempererad tetra. Men nu när hon äter mer kanske jag ska börja med pulver, dock kan jag spara tetran till morgonmålet, när hon nu börjar käka ersättning på morgonen.

KL
Igår testade vi potatis för första gången! :) Hon fattade inte riktigt grejen, men var väldigt söt och inget gnäll. Men hon spottade nog ut det allra mesta. Kanske svalde yttepytte. Men men, det är iaf en början.

Knapplånar mig själv :)

Idag har min häst tävlat hoppning för första gången på 2 år (och första gången någonsin i avd.A)

Tyvärr fick han 2 pet i 0.95m klassen:
http://www.youtube.com/watch?v=SNedCJY6oH0

Men i 1m klassen gick det bättre, men rev tyvärr sista hindret i omhoppningen lite oturligt :/
http://www.youtube.com/watch?v=IEtOARuyi-4

Skoja inte att jag blev sjukt taggad å träna och tävla själv... Hmm.. Får se hur det blir med det här framöver! :)

Åh, man blir sugen på lite hoppning! :bump:

Stor herre du har :D

Själv satte jag upp för första gången i fredags. Var först tvungen att köpa ny sadelgjord. Hade 130, men det diffade mer än 1 dm för att få i stropparna i spännena, köpte en på 145 cm och det var ganska precis att det gick. Tjockis!!

Tyvärr gick inte ridningen någe vidare. Fick besked om allergi i våras, och tyvärr har det bara blivit värre. Hästen är irriterad av kliande utslag. Sparkar mot buken, vänder sig om och kliar magen/flanken samt ser allmänt störd och irritera ut.
Kul att få sitta i sadeln, trist att inte hästen håller med. Ska ha ut veterinär igen snart men misstänker att det inte finns så mycket att göra... :( Surt!

Usch, stackars din häst :(
Själv så vet jag inte riktigt vilket ben jag ska stå på här hemma.
Medicinen jag började med för et tag sen ger mig utslag och värmebölder så jag vet inte var jag ska bli av. Känner verkligen med Mabuses klåda under graviditeten. Ska prova en annan medicin i mitten av oktober men får hålla på med denna tills dess. Det ser ut som om jag har loppor när jag vistas bland folk...
Kliar så jag mår illa i perioder...

Hunden ögon ser katastrof ut igen. Vi behandlade flera gånger i våras och efter en biopsi så fick vi reda på att hon utvecklat at hon är autoimmun. Hon går på kortison varannan dag och blir stadig sämre ändå.
Nästa steg är att prova behandling som en cancerpatient -hund då såklart. Är det någon som har behandlat sin hund med så starka saker? Är man dum mot hunden om man gör det?
Om vi börjar med detta måste det tas blodprov en gång i kvartalet för att se så njurarna inte kollapsar. :(

Gammelhästen här hemma hade ju helt ok tänder- det fanns inget att göra iaf. MEN hon får inte äta hö- isf vattnat. Hon får inte äta pellets, äppel och morötter. BAra mjuk kost för att cementet i tänderna är slut...
Samtidigt säger veterinären att hon kan hålla i många år till. Hon är 23 och min systers ögonsten...

JAg har lite att tänka på känns det som... Inga roliga saker att ta tag i heller....

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 211
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 203
· Visningar
62 732
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025