Sommarföräldrar 2022

För det mesta är de nattliga amningarna inga problem, brukar somna om rätt fort. Men nu, när Carl sover gott och inte har ont i magen, ja då ska jag ligga vaken. Två timmar vaken är jag uppe i nu 🤯 som om att man inte behöver sin sömn som småbarnsförälder 🙈

Den där klassiskern! Ogillar det skarpt. Lyckas alltid köpa saker under de där vakna timmarna också, Tradera brukar vara min vän på natten 😄
 
För det mesta är de nattliga amningarna inga problem, brukar somna om rätt fort. Men nu, när Carl sover gott och inte har ont i magen, ja då ska jag ligga vaken. Två timmar vaken är jag uppe i nu 🤯 som om att man inte behöver sin sömn som småbarnsförälder 🙈
Åh, känner igen det där! Blir helt galen på mig själv - och det gör det ju inte lättare att somna. 😄
 
Sjukstuga här hemma sedan drygt en vecka tillbaka. Lillebrors hosta visade sig vara RS och vi har hunnit med två besök på akuten inom loppet av ett dygn. Hoppas verkligen vi slipper dit igen men vågar ha inte för höga förväntningar pga bedrövlig hosta och jobbigt med andningen. Han har det så kämpigt stackaren men är tack och lov inte tillräckligt dålig för att behöva bli inlagd.
 
Sjukstuga här hemma sedan drygt en vecka tillbaka. Lillebrors hosta visade sig vara RS och vi har hunnit med två besök på akuten inom loppet av ett dygn. Hoppas verkligen vi slipper dit igen men vågar ha inte för höga förväntningar pga bedrövlig hosta och jobbigt med andningen. Han har det så kämpigt stackaren men är tack och lov inte tillräckligt dålig för att behöva bli inlagd.
Åh vad läskigt med RS, hoppas lillen snart blir bättre ❤️
 
Sjukstuga här hemma sedan drygt en vecka tillbaka. Lillebrors hosta visade sig vara RS och vi har hunnit med två besök på akuten inom loppet av ett dygn. Hoppas verkligen vi slipper dit igen men vågar ha inte för höga förväntningar pga bedrövlig hosta och jobbigt med andningen. Han har det så kämpigt stackaren men är tack och lov inte tillräckligt dålig för att behöva bli inlagd.

Stackars liten! Hoppas han kryar på sig snabbt ❤️
 
Det känns som att det lättat lite här hemma. Bebis sover lite bättre och djupare så jag törs ändra liggställning, han kan vara vaken 2-2,5 h åt gången och är nöjd med att greja en liten stund själv. Idag på förmiddagen var det ingen konst att vara tvåbarnsförälder. Jag pustar ut lite grann.

Har ni tänkt ha någon namngivning eller dop? Vi har tänkt ha namngivning men jag velar lite mellan att ha det i typ februari eller på ettårsdagen. Det vore trevligt att ha det "för sig" i februari och liva upp den vintermånaden med något. Men smidigare att slå ihop två kalas. Men det känns lite sent att vänta ett år med att ha namngivning. 😅
 
Det känns som att det lättat lite här hemma. Bebis sover lite bättre och djupare så jag törs ändra liggställning, han kan vara vaken 2-2,5 h åt gången och är nöjd med att greja en liten stund själv. Idag på förmiddagen var det ingen konst att vara tvåbarnsförälder. Jag pustar ut lite grann.

Har ni tänkt ha någon namngivning eller dop? Vi har tänkt ha namngivning men jag velar lite mellan att ha det i typ februari eller på ettårsdagen. Det vore trevligt att ha det "för sig" i februari och liva upp den vintermånaden med något. Men smidigare att slå ihop två kalas. Men det känns lite sent att vänta ett år med att ha namngivning. 😅
Vi hade namngivning för femåringen, så blir samma för tvillingarna. Då hade vi separat namngivning men denna gång slår vi ihop det med ettårsdagen! Sambons släkt som bor i Bergen kan förhoppningsvis komma då, de kommer bara till Sverige en gång per år på sommaren :)
 
Det känns som att det lättat lite här hemma. Bebis sover lite bättre och djupare så jag törs ändra liggställning, han kan vara vaken 2-2,5 h åt gången och är nöjd med att greja en liten stund själv. Idag på förmiddagen var det ingen konst att vara tvåbarnsförälder. Jag pustar ut lite grann.

Har ni tänkt ha någon namngivning eller dop? Vi har tänkt ha namngivning men jag velar lite mellan att ha det i typ februari eller på ettårsdagen. Det vore trevligt att ha det "för sig" i februari och liva upp den vintermånaden med något. Men smidigare att slå ihop två kalas. Men det känns lite sent att vänta ett år med att ha namngivning. 😅

Vi hade ingen namngivning för storebror så det blir ingen för lillebror heller. Känns lite tråkigt, vi hade egentligen tänkt ha för storebror men visste inte riktigt hur vi skulle lägga upp det och så blev det ingenting istället. Men vi hade å andra sidan ett lite större ettårskalas som var jättefint så det blir väl likadant för lillebror tänker jag. 🙂
 
Det känns som att det lättat lite här hemma. Bebis sover lite bättre och djupare så jag törs ändra liggställning, han kan vara vaken 2-2,5 h åt gången och är nöjd med att greja en liten stund själv. Idag på förmiddagen var det ingen konst att vara tvåbarnsförälder. Jag pustar ut lite grann.

Har ni tänkt ha någon namngivning eller dop? Vi har tänkt ha namngivning men jag velar lite mellan att ha det i typ februari eller på ettårsdagen. Det vore trevligt att ha det "för sig" i februari och liva upp den vintermånaden med något. Men smidigare att slå ihop två kalas. Men det känns lite sent att vänta ett år med att ha namngivning. 😅
Vi har pratar om namngivningsceremoni och funderat på att slå ihop med ettårsdagen, men känner också att det kanske är lite sent att vänta ett helt år? Vi åker till sambons hemland för 3,5 månaders gemensam föräldraledighet i hans hemby så vi får antingen hetsa ihop något innan vi åker i slutet av december, eller så får vi ha en ceremoni i vår när vi kommit hem igen, eller så blir det en kombo på ettårskalaset. Vi får se helt enkelt 😂 Är i en allmänt deppig fas med vinterdepression och allmän nedstämdhet så har noll tankeförmåga just nu.
 
Sambon är ute och äter med jobbet, har nattat tvillingarna och femåringen själv! Tur att storebror ändå var så pass gammal när tvillingarna kom, det underlättar en del när man är själv hemma med alla barn!
Nackdelen (eller kanske fördelen) för sambon är att han får sova i femåringens säng, för i vår säng är det fullt med barn nu 🙈
 
Här har koliken lugnat ned sig. Känns så skönt att äntligen få knyta an i lugn och ro och känna hur mycket man älskar det lilla pyret 🥰.

Lite snorigt och hostigt här med och nätterna är inger att skryta om 😅

Vad skönt att koliken släppt, kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 446
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 694
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp