Hoppar in från annan tråd!
Tror också på att det är lättare att barnvakten kommer till er, om inte annat för att då slipper ni rodda med att åks någonstans mitt i allt.
Kan ni öva innan är det ju jättebra! Men vill ändå säga att även om ni inte lyckas öva, eller om övningarna går sämre, så kommer det bli bra.
Är din son van och trygg med svärföräldrarna i vanliga fall? Jag hade fokuserat på att de ”övar” mycket på att vara tillsammans dagtid och spenderar tid ihop, än att de nödvändigtvis övar på nattning. Så att de slipper ”misslyckas” och sonen vara har positiva minnen från att vara med dem.
Din son kommer med all sannolikhet inte orka vara vaken hela natten när det väl är dags. Slutar det med att de kollar på film i soffan halva natten tills han stupar, ja då kommer han med all sannolikhet överleva det också.
Och har ni vänner som ni tror att det skulle funka bättre med, men inte riktigt vågar fråga för att ni tror att det skulle bli besvärligt för dem, våga! Jag tror att de allra allra flesta, speciellt de som har barn, skulle ”stå ut” med mycket för att möjliggöra för att sina vänner ska få uppleva sitt barns förlossning. Jag hade definitivt gjort det!