Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här bökas det runt vid alla tider på dygnet och i dag tog jag mig tiden att även titta på magen och jojomän - det syns ganska tydligt utanpå. Tyvärr har de andra två familjemedlemmarna inget tålamod någon av dem så de har varken känt eller sett än. Lillfisen är tydligen lite blyg för storasyster och pappa, precis som någon annan skrev :p

Jag mås bara få gnälla lite! Tillhör den skaran som oftast försöker va överdrivet positiv o inte se hinder i saker men just nu är det fan pest o kolera överallt! Vi har snö uta h*lvete, vi bor öppet så kan inte köra upp till gården, vilket resulterar i 2 pulkor till tvillingarna, handlekassarna i händerna o traska upp för våra lååååånga grusväg. Har fått sammandragningar som gör att jag nästan svimmar o foglossningen som jag va säker på att slippa kommer mer o mer! :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Längtar så galet mkt efter våren!!! :heart
Usch, det lät jobbigt! Jag hade en del obehagliga sammandragningar för några veckor sedan, men de verkar ha varit en lätt sommarbris i jämförelse med dina.

Det går inte att få plats med kassarna i barnens pulkor? Så slipper du tyngden direkt i händerna iaf?

Hoppas snön försvinner snart! Bor du i söder, mitten eller norr?

Lillkillen kommer som vanligt igång såhär på kvällen när jag lagt mig på soffan. Det känns verkligen överallt i magen, högre upp redan än vad jag trodde. Dock verkar det som att "favorithörnan" är i högra nedre delen av magen :p gud, så han bökar!

Konstiga drömmar fortsätter, och med mina nattliga toalett-turer spånar min hjärna tydligen fritt. I natt vid fyrarycket: varför gör man inga dokumentärer om blåvalar? Så idag har jag googlat blåvalar :D
Här verkar också favorithörnan vara nere i högra hörnet. I morse var magen ovanligt liten - jag har haft någon magåkomma senaste dagarna så det var väl inte så mycket mer än bebis kvar därinne :p - och då såg jag tydligt hur det buktade upp till höger. Såg väldigt komiskt ut. Jag tror att storasyster hängde där också - ska se om jag hittar någon gammal bild. :)

Haha! Nå, görs det några dokumentärer om blåvalar? :D

Lite avundsjuk på er alla som känner sprattel! För mig lär det dröja några veckor till.
Illamåendet verkar äntligen ha släppt :banana: hoppas jag! För nu har jag haft flera dagar som jag inte känt av det alls. Igår var jag och simmade för första gången sen innan jag blev gravid, kändes riktigt skönt. Berättade även för min närmsta chef i måndags om graviditeten, det mottogs väl :) känns skönt att inte behöva hymla med det längre.

Jaha, såattee... Hur stor mage har jag nu? Tillräckligt stor för att en kollega, apropå att en annan kollega just fått en bebis, skulle peka på min mage och säga "Och snart är det väl dags för dig också?! Vilket datum var det du skulle ha?" och när jag trött svarade "I början av juni..." vrålade hon "JUNI?!? Men gud!! Är det TVÅ därinne?!" :meh:

Det är ju jättebra att magen växer, men jag känner mig som en spärrballong och börjar tycka det är jobbigt att knyta skorna och typ plocka upp leksaker från golvet. Kommer bli tre låååånga månader nu.

Är så jävla fucking less på såna kommentarer... :rage:
fick höra några ggr under förra graviditeten o fått höra det 2 ggr hittills i denna graviditeten.
Senast igår sa en kvinna; det var väldans vad du tjockat på dig det sista.
O det var inte ens med glimten i ögat eller med nåt leende på läpparna så det var ju knappast en komplimang..
Hur vill dem att man bemöter nåt sånt?
Jag bara mm den växer..

Jaha, såattee... Hur stor mage har jag nu? Tillräckligt stor för att en kollega, apropå att en annan kollega just fått en bebis, skulle peka på min mage och säga "Och snart är det väl dags för dig också?! Vilket datum var det du skulle ha?" och när jag trött svarade "I början av juni..." vrålade hon "JUNI?!? Men gud!! Är det TVÅ därinne?!" :meh:

Det är ju jättebra att magen växer, men jag känner mig som en spärrballong och börjar tycka det är jobbigt att knyta skorna och typ plocka upp leksaker från golvet. Kommer bli tre låååånga månader nu.

Att folk inte bara kan hålla flabben ibland :mad:
Jag har fått liknande kommentarer men inte riktigt så illa. Ja, magen ser stor ut men vart ska den ta vägen liksom när man är lite kort i rocken tror dom. Men de flesta är ändå rätt finkänsliga tycker jag, då kan man stå ut med rötäggen lite lättare.

Min livmoder slutar precis under revbenen nu, jag har också svårt att plocka upp saker från golvet och att lyfta 16kg barn i och ur bilen är ett gissel. Som väl är går skorna lätt på med ett långt skohorn :p

BM idag, allt såg normalt ut och vi lyssnade med dopplern. Hade lagt på mig 10kg och det tyckte hon var helt rimligt också. Slipper järntabletter än så länge. Vi pratade lite om mina erfarenheter av amning och hur jag ställer mig till det den här gången. Jag gillar hennes inställning och vi konstaterade att går det så går det och så är det med det. Sen påminde hon om knipövningar och ja, det är verkligen dags :angel: fanns visst en bra app som heter Knip, får kolla in den.

Är så jävla fucking less på såna kommentarer... :rage:
fick höra några ggr under förra graviditeten o fått höra det 2 ggr hittills i denna graviditeten.
Senast igår sa en kvinna; det var väldans vad du tjockat på dig det sista.
O det var inte ens med glimten i ögat eller med nåt leende på läpparna så det var ju knappast en komplimang..
Hur vill dem att man bemöter nåt sånt?
Jag bara mm den växer..

Jag har börjat glatt säga "nej, det är bara en men den är väldigt stor och stark!!" Men då får jag istället den förfärade kommentaren "Men det var väl en flicka du skulle ha?!" som att flickfoster borde vara små och nätta, liksom. Folk är fan inte kloka nånstans.

Att folk inte bara kan hålla flabben ibland :mad:
Jag har fått liknande kommentarer men inte riktigt så illa. Ja, magen ser stor ut men vart ska den ta vägen liksom när man är lite kort i rocken tror dom. Men de flesta är ändå rätt finkänsliga tycker jag, då kan man stå ut med rötäggen lite lättare.

Min livmoder slutar precis under revbenen nu, jag har också svårt att plocka upp saker från golvet och att lyfta 16kg barn i och ur bilen är ett gissel. Som väl är går skorna lätt på med ett långt skohorn :p

Jag är 180 cm lång, så jag vetefasiken varför jag ser ut som att jag svalt en pilatesboll. :eek: Det var lika illa förra graviditeten men då visade det sig att jag hade enormt mycket fostervatten och en helt normalstor bebis. Spännande att se om det är en jättebebis den här gången. Jag ska på tillväxtultraljud i slutet av april. :)

Jag har börjat glatt säga "nej, det är bara en men den är väldigt stor och stark!!" Men då får jag istället den förfärade kommentaren "Men det var väl en flicka du skulle ha?!" som att flickfoster borde vara små och nätta, liksom. Folk är fan inte kloka nånstans.

Jag är 180 cm lång, så jag vetefasiken varför jag ser ut som att jag svalt en pilatesboll. :eek: Det var lika illa förra graviditeten men då visade det sig att jag hade enormt mycket fostervatten och en helt normalstor bebis. Spännande att se om det är en jättebebis den här gången. Jag ska på tillväxtultraljud i slutet av april. :)

Låter som att det kanske kan vara mycket fostervatten den här gången också? Gött för bebisen med en rymlig pool därinne . Min har nog det rätt trångt som det är, blir vilda protester vid minsta tryck på magen :angel:

Sockerbelastning IGEN denna vecka. Jag vägrar ju dricka sörjan på sjukhus så är i stället tvungen att sticka mig i fingret hemma i en veckas tid. Gjorde en belastning redan i vecka 15 som var helt ok (ETT av 30 stick låg på 7.8 och de en timme efter mat, skall ligga under 10)

Fastevärde i medeltal 4.2 och en timme efter mat 6.1

Låter som att det kanske kan vara mycket fostervatten den här gången också? Gött för bebisen med en rymlig pool därinne . Min har nog det rätt trångt som det är, blir vilda protester vid minsta tryck på magen :angel:

Ja, dottern hade det så gött så hon låg kvar två veckor extra... :nailbiting: hoppas på lite tidigare evakuering av poolen den här gången.;)

Här verkar också favorithörnan vara nere i högra hörnet. I morse var magen ovanligt liten - jag har haft någon magåkomma senaste dagarna så det var väl inte så mycket mer än bebis kvar därinne :p - och då såg jag tydligt hur det buktade upp till höger. Såg väldigt komiskt ut. Jag tror att storasyster hängde där också - ska se om jag hittar någon gammal bild. :)

Haha! Nå, görs det några dokumentärer om blåvalar? :D
Jag hittade några korta klipp, typ 10-12 min. Blåvalar är blyga djur och blev nästan utrotade av valjakten. Trots att det är jordens största djur vet man oerhört lite om dem. :)

Vet de inte att flickbebisar överlever i högre grad än pojkbebisar, ergo flickor är starkare vid födseln? Men nej, folk är inte kloka någonstans. :meh:

Jag hittade några korta klipp, typ 10-12 min. Blåvalar är blyga djur och blev nästan utrotade av valjakten. Trots att det är jordens största djur vet man oerhört lite om dem. :)
Intressant! Jag trodde att de var välstuderade, men där ser man! Kanske framför allt är andra valar man sett dokumentärer om.

Ja, dottern hade det så gött så hon låg kvar två veckor extra... :nailbiting: hoppas på lite tidigare evakuering av poolen den här gången.;)

Usch, ja det får man hoppas att slippa gå över tiden. Måste ha varit dryga dagar.
Jag födde ju en månad tidigt, vilket jag tror kan vara lite för att det var trångt. Mina fjantiga tantkollegor är helt övertygade om att det var för att jag var på spa 3 dagar innan, fick ryggmassage och badade varmt. Om det var pga. Spaandet så var det väl för att kroppen passade på att sätta igång alltihop när jag för en gångs skull inte hade ont av fogarna, fast eh, just det tre dagar senare O_o:rofl: . Kanske ska boka in en spahelg i slutet av Maj igen :p

Igår lyckades jag äntligen få tag i en BM på Ultraljudsavd. på sjukhuset för att boka RUL, som min BM bett mig göra. Istället sa hon att "Varför ringer du och inte din BM? Jag har ändå inga tider att ge dig" öhh tack för den. Börjar bli lite otålig nu när man är i vecka 16 och inte fått tid än... Men så ringde en annan BM upp mig från MVC angående resultaten från blodprovet och sa att jag behöver lite extra järn. Då tog jag upp frågan ang RUL och hon tog tag i det direkt, och voilà, nu har jag fått tid den 9 april:bow: är i vecka 20 då. Nästan en månad kvar, låååångt :nailbiting::D

Gah håller på att bli tokig, har fått hostan from hell, ont i huvudet och kroppen och känner mig allmänt jättekrasslig :( orkar inte mer, barnen har turats om att vara sjuka senaste tre veckorna och innan det hade jag kräksjuka och var förkyld. Känns som vi aldrig mer kommer bli friska :arghh::arghh::arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka