Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, det lät jobbigt! Jag hade en del obehagliga sammandragningar för några veckor sedan, men de verkar ha varit en lätt sommarbris i jämförelse med dina.Jag mås bara få gnälla lite! Tillhör den skaran som oftast försöker va överdrivet positiv o inte se hinder i saker men just nu är det fan pest o kolera överallt! Vi har snö uta h*lvete, vi bor öppet så kan inte köra upp till gården, vilket resulterar i 2 pulkor till tvillingarna, handlekassarna i händerna o traska upp för våra lååååånga grusväg. Har fått sammandragningar som gör att jag nästan svimmar o foglossningen som jag va säker på att slippa kommer mer o mer!
Längtar så galet mkt efter våren!!!
Här verkar också favorithörnan vara nere i högra hörnet. I morse var magen ovanligt liten - jag har haft någon magåkomma senaste dagarna så det var väl inte så mycket mer än bebis kvar därinne - och då såg jag tydligt hur det buktade upp till höger. Såg väldigt komiskt ut. Jag tror att storasyster hängde där också - ska se om jag hittar någon gammal bild.Lillkillen kommer som vanligt igång såhär på kvällen när jag lagt mig på soffan. Det känns verkligen överallt i magen, högre upp redan än vad jag trodde. Dock verkar det som att "favorithörnan" är i högra nedre delen av magen gud, så han bökar!
Konstiga drömmar fortsätter, och med mina nattliga toalett-turer spånar min hjärna tydligen fritt. I natt vid fyrarycket: varför gör man inga dokumentärer om blåvalar? Så idag har jag googlat blåvalar
Jaha, såattee... Hur stor mage har jag nu? Tillräckligt stor för att en kollega, apropå att en annan kollega just fått en bebis, skulle peka på min mage och säga "Och snart är det väl dags för dig också?! Vilket datum var det du skulle ha?" och när jag trött svarade "I början av juni..." vrålade hon "JUNI?!? Men gud!! Är det TVÅ därinne?!"
Det är ju jättebra att magen växer, men jag känner mig som en spärrballong och börjar tycka det är jobbigt att knyta skorna och typ plocka upp leksaker från golvet. Kommer bli tre låååånga månader nu.
Jaha, såattee... Hur stor mage har jag nu? Tillräckligt stor för att en kollega, apropå att en annan kollega just fått en bebis, skulle peka på min mage och säga "Och snart är det väl dags för dig också?! Vilket datum var det du skulle ha?" och när jag trött svarade "I början av juni..." vrålade hon "JUNI?!? Men gud!! Är det TVÅ därinne?!"
Det är ju jättebra att magen växer, men jag känner mig som en spärrballong och börjar tycka det är jobbigt att knyta skorna och typ plocka upp leksaker från golvet. Kommer bli tre låååånga månader nu.
Är så jävla fucking less på såna kommentarer...
fick höra några ggr under förra graviditeten o fått höra det 2 ggr hittills i denna graviditeten.
Senast igår sa en kvinna; det var väldans vad du tjockat på dig det sista.
O det var inte ens med glimten i ögat eller med nåt leende på läpparna så det var ju knappast en komplimang..
Hur vill dem att man bemöter nåt sånt?
Jag bara mm den växer..
Att folk inte bara kan hålla flabben ibland
Jag har fått liknande kommentarer men inte riktigt så illa. Ja, magen ser stor ut men vart ska den ta vägen liksom när man är lite kort i rocken tror dom. Men de flesta är ändå rätt finkänsliga tycker jag, då kan man stå ut med rötäggen lite lättare.
Min livmoder slutar precis under revbenen nu, jag har också svårt att plocka upp saker från golvet och att lyfta 16kg barn i och ur bilen är ett gissel. Som väl är går skorna lätt på med ett långt skohorn
Jag har börjat glatt säga "nej, det är bara en men den är väldigt stor och stark!!" Men då får jag istället den förfärade kommentaren "Men det var väl en flicka du skulle ha?!" som att flickfoster borde vara små och nätta, liksom. Folk är fan inte kloka nånstans.
Jag är 180 cm lång, så jag vetefasiken varför jag ser ut som att jag svalt en pilatesboll. Det var lika illa förra graviditeten men då visade det sig att jag hade enormt mycket fostervatten och en helt normalstor bebis. Spännande att se om det är en jättebebis den här gången. Jag ska på tillväxtultraljud i slutet av april.
Låter som att det kanske kan vara mycket fostervatten den här gången också? Gött för bebisen med en rymlig pool därinne . Min har nog det rätt trångt som det är, blir vilda protester vid minsta tryck på magen
Jag hittade några korta klipp, typ 10-12 min. Blåvalar är blyga djur och blev nästan utrotade av valjakten. Trots att det är jordens största djur vet man oerhört lite om dem.Här verkar också favorithörnan vara nere i högra hörnet. I morse var magen ovanligt liten - jag har haft någon magåkomma senaste dagarna så det var väl inte så mycket mer än bebis kvar därinne - och då såg jag tydligt hur det buktade upp till höger. Såg väldigt komiskt ut. Jag tror att storasyster hängde där också - ska se om jag hittar någon gammal bild.
Haha! Nå, görs det några dokumentärer om blåvalar?
Vet de inte att flickbebisar överlever i högre grad än pojkbebisar, ergo flickor är starkare vid födseln? Men nej, folk är inte kloka någonstans.Jag har börjat glatt säga "nej, det är bara en men den är väldigt stor och stark!!" Men då får jag istället den förfärade kommentaren "Men det var väl en flicka du skulle ha?!" som att flickfoster borde vara små och nätta, liksom. Folk är fan inte kloka nånstans.
Intressant! Jag trodde att de var välstuderade, men där ser man! Kanske framför allt är andra valar man sett dokumentärer om.Jag hittade några korta klipp, typ 10-12 min. Blåvalar är blyga djur och blev nästan utrotade av valjakten. Trots att det är jordens största djur vet man oerhört lite om dem.
Ja, dottern hade det så gött så hon låg kvar två veckor extra... hoppas på lite tidigare evakuering av poolen den här gången.