Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår lyckades jag äntligen få tag i en BM på Ultraljudsavd. på sjukhuset för att boka RUL, som min BM bett mig göra. Istället sa hon att "Varför ringer du och inte din BM? Jag har ändå inga tider att ge dig" öhh tack för den. Börjar bli lite otålig nu när man är i vecka 16 och inte fått tid än... Men så ringde en annan BM upp mig från MVC angående resultaten från blodprovet och sa att jag behöver lite extra järn. Då tog jag upp frågan ang RUL och hon tog tag i det direkt, och voilà, nu har jag fått tid den 9 april:bow: är i vecka 20 då. Nästan en månad kvar, låååångt :nailbiting::D
Gilla på att andra BM fixade, ogilla på första BM. Skönt att ha ett datum satt nu i alla fall :).

Här tror jag fogarna börjar göra sig påminda. Ont i bägge skinkorna vad jag än gör och det strålar ner på baksidan av låren.
Har bara vilat idag, väldigt välbehövligt efter två jobbdagar. Det är i alla fall full rulle från liten som vanligt i magen, känns bra.

Har haft möte med en obstetriker och en av kirurgerna som opererade mig (om ni bara visste hur svårt det är att få träffa två läkare samtidigt:angel:) och pratat förlossning.
Risken är ju att förlossningen provocerar fram ett nytt diskbråck på samma ställe men vi enades iaf om att köra på vaginal förlossning, men att de ska se till att det finns en ryggkirurg på ”standby” när jag åker in. Tappar jag känsel så blir det ny ryggop inom 12 timmar.

I övrigt så kämpar jag på med illamående :yuck:. Trött på att kräkas.

Kikar på vagn som många av er andra. Vi har en Emmaljunga sen tidigare. Men jag vill ha nåt smidigare att ha när vi ska till stan etc. Emmaljungan har fyra fasta hjul vilket är underbart på grusvägar på landet men inte lika skoj i tex en galleria. Har kikat på Petit Cherie lively, bra pris på Jollyroom. Verkar smidig, och har fördelen att den kommer med fäste för babyskyddet. Ryggen lär inte vara i form för att släpa omkring på babyskyddet så klar fördel :up:. Men det var ju det där med att bestämma sig.........:grin:

Igår lyckades jag äntligen få tag i en BM på Ultraljudsavd. på sjukhuset för att boka RUL, som min BM bett mig göra. Istället sa hon att "Varför ringer du och inte din BM? Jag har ändå inga tider att ge dig" öhh tack för den. Börjar bli lite otålig nu när man är i vecka 16 och inte fått tid än... Men så ringde en annan BM upp mig från MVC angående resultaten från blodprovet och sa att jag behöver lite extra järn. Då tog jag upp frågan ang RUL och hon tog tag i det direkt, och voilà, nu har jag fått tid den 9 april:bow: är i vecka 20 då. Nästan en månad kvar, låååångt :nailbiting::D
Det där är en sak som skulle fått mig att byta bm

Har precis köpt en ny(are) vagn på blocket. Svägerskan ska hämta imorgon då hon har 1,5 mil dit och vi har närmare 12.
En tutek turran, inköpt förra året och bara använd sen september. Grå, vilket känns bra här med alla hund- och katthår och ev lera i skogen :p. Stora fasta hjul och allt jag läst om den verkar bra. Vi har sneglat på den online rätt länge, har inte hittat nånstans att provköra den, men nu när det är en rätt ny till halva priset mot en ny så kändes det rätt. Sittdelen är tydligen inte ens uppackad ur plasten.

Den vi redan har köpt får vi se om vi försöker sälja eller ställer hos min mor i stan.

Det där är en sak som skulle fått mig att byta bm
Jag vet! Jag har också tänkt på det nu. Min BM är rar och snäll men helt grön och nyutbildad BM och ibland undrar jag om jag är hennes första patient :meh: samtidigt tänker jag att alla är vi nybörjare nån gång... Så känns det lite taskigt mot henne att byta nu när jag varit där flera gånger. Men man kan inte tänka så såklart.

Åt en subwaymacka till middag och jordgubbar. Känner mig nu typ tjockare upptill än nedtill! Kan det vara så att en liten grabb tar upp all plats i magen så maten liksom inte har någonstans att ta vägen? :p

Imorgon åker vi till ullared :)

Åt en subwaymacka till middag och jordgubbar. Känner mig nu typ tjockare upptill än nedtill! Kan det vara så att en liten grabb tar upp all plats i magen så maten liksom inte har någonstans att ta vägen? :p

Imorgon åker vi till ullared :)
Jag får inte alls i mig samma portionsstorlek längre - när jag väl gör det känner jag mig uppstoppad :p.

Jag vet! Jag har också tänkt på det nu. Min BM är rar och snäll men helt grön och nyutbildad BM och ibland undrar jag om jag är hennes första patient :meh: samtidigt tänker jag att alla är vi nybörjare nån gång... Så känns det lite taskigt mot henne att byta nu när jag varit där flera gånger. Men man kan inte tänka så såklart.

Byt om du inte är nöjd! Man går ju inte till BM för att vara snäll, du ska ju få ett vettigt bemötande och känna dig trygg med henne. Förra graviditeten bytte jag barnmorska i vecka 35 för att jag inte stod ut med min första längre.

Jag pratade förresten med BM om fogarna i onsdags. Än är det inte så att jag har så ont. Men skulle det bli värre så tyckte hon att jag skulle använda foglossningsbältet, knapra alvedon och testa en Tens apparat. Sen rekommenderade hon också en kiropraktor i grannstaden, skulle inte det heller hjälpa så var sjukskrivning definitivt aktuellt, speciellt mot slutet. Vilken skillnad på bemötande mot BMen med sonen, som typ blev sur för att jag inte sökt gravpenning. Vilket fk ändå aldrig hade godkänt iom mitt stillasittande jobb :cautious:. Känns fint att ha det stödet i ryggen, bara det gör att det inte känns så betungande.

Mindre än 4 månader kvar till bf o jag som för ett år sedan var helt säker på att blir det syskon blir det INTE vaginal födsel men det har jag liksom förträngt nu :angel::o
Minns under förra graviditeten då jag var trög i magen o satt på toa o knappt vågade ta i ifall bebis kanske skulle ja typ komma ut.. :D
jo visst om det hade vart så lätt...:sneaky:

Har någon läst föda utan rädsla?
Lånade den från biblioteket häromdagen

Fick en bricka på fötter i julklapp. Underbart att ha när jag sitter och äter i soffan. Att ha tallriken på soffbordet är i stort sett omöjligt, då blir det på tok för trångt i magen :p.
Jag har en sån bricka. Men den bor laptopen på så jag ska kunna ligga i sängen och kolla på film. Har starkt funderat på att från nu bara laga mat som kan ätas med sked eller gaffel så jag kan sitta bekvämt tillbakalutad och hålla i tallriken.

Mindre än 4 månader kvar till bf o jag som för ett år sedan var helt säker på att blir det syskon blir det INTE vaginal födsel men det har jag liksom förträngt nu :angel::o
Minns under förra graviditeten då jag var trög i magen o satt på toa o knappt vågade ta i ifall bebis kanske skulle ja typ komma ut.. :D
jo visst om det hade vart så lätt...:sneaky:

Har någon läst föda utan rädsla?
Lånade den från biblioteket häromdagen
Håller på att läsa den. Inte för att jag är rädd egentligen, men har hört så mycket bra om den oavsett om man är rädd elle ej.

Jag har en sån bricka. Men den bor laptopen på så jag ska kunna ligga i sängen och kolla på film. Har starkt funderat på att från nu bara laga mat som kan ätas med sked eller gaffel så jag kan sitta bekvämt tillbakalutad och hålla i tallriken.
Ligger oftast på sidan i sängen eller har datorn på låren. Har tidigare haft den halvt på magen men nu är det jobbigare ligga på rygg.

Tror jag har bestämt mig för vagnen nu. Jollyroom har paketpris på den och babyskydd inkl bas för knappa 5000kr. Får väl skicka tillbaka den om jag inte är nöjd när den kommer.
Passar på att köpa täcke och kudde när jag ändå är uppe i fraktfritt :).
Har köpt en Bedside crib begagnat så täcket och kudden som storasyster hade blir lite stora då den är mycket mindre än en spjälsäng.
Försöker även övertala ryggen att gå med på att sy ett litet lapptäcke till bebis. Sydde ett till storasyster och hon har användt det massor både som bebis och nu som täcke till dockorna :heart.

Tror jag har bestämt mig för vagnen nu. Jollyroom har paketpris på den och babyskydd inkl bas för knappa 5000kr. Får väl skicka tillbaka den om jag inte är nöjd när den kommer.
Passar på att köpa täcke och kudde när jag ändå är uppe i fraktfritt :).
Har köpt en Bedside crib begagnat så täcket och kudden som storasyster hade blir lite stora då den är mycket mindre än en spjälsäng.
Försöker även övertala ryggen att gå med på att sy ett litet lapptäcke till bebis. Sydde ett till storasyster och hon har användt det massor både som bebis och nu som täcke till dockorna :heart.
Vad blir det för vagn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka