Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur att man inte är ensam. Har lust att adoptera bort både mannen och sonen. De två ihop är just nu kaos. Skulle sy en tröja häromdagen. Ett projekt som tar en timme. 8 timmar senare var jag inte klar pga de två

O här är det tvärtom, mår väldigt bra nu.
Trivs verkligen som gravid men förlossningen kan kvitta.... :idea:O_o
känner bebis väldigt mkt nu och sambon har känt utifrån med hand o ansikte flera ggr, så häftigt :love:
Kämpa på allihopa! :heart:banana:

O här är det tvärtom, mår väldigt bra nu.
Trivs verkligen som gravid men förlossningen kan kvitta.... :idea:O_o
känner bebis väldigt mkt nu och sambon har känt utifrån med hand o ansikte flera ggr, så häftigt :love:
Kämpa på allihopa! :heart:banana:
Jag är ju ännu lyckligt ovetande om förlossning :p. Läser Föda utan rädsla i förebyggande.
Här är det tydliga rörelser dagligen, sambon känner med - fast liten blir fortfarande lite blyg när pappa lägger handen på. Hoppas det blir bättre om två veckor, då han (sambon) kommer vara hemma massor.

Fy vad trött jag är på att vara gravid redan. Det kommer bli en lång vår och sommar.

Jag känner mig som en valross och då är jag bara i v 19. Allt är tungt och obekvämt hur jag än försöker sitta eller ligga. Har ont i ryggen och jag mår fortfarande illa :arghh:
Har dessutom fått ett sånt dåligt humör där jag stör mig på folk i omgivningen och även sambon som är både omogen och irriterande :angel: det är fantastiskt just nu
Jag har nog en väldigt lätt graviditet och känner att det här är helt fantastiskt! Tråkigt för alla er som har det kämpigt. Oavsett är graviditeten en väldigt kort tid och förhoppningsvis får ni snart något roligare att tänka på. När det välsignade tillståndet är över och miraklet har anlänt :D så fantastiska uttryck man slänger sig med när det kommer till barn!

Är i vecka 24 och fysiskt mår jag i princip som vanligt, har större sömnbehov och har en hel del sammandragningar, vissa dagar mer än andra. Är inte stressad. Men i övrigt mår jag toppen, däremot tycker jag att jag mår sämre psykiskt, är ofta orolig att hon i magen inte har det bra, eller rent av kommer dö i magen, stor del av dagarna fokuserar jag på att känna efter i magen så hon rör sig.

Jag ser såååå fram emot den dag jag kommer få åka till förlossningen med en färdigbakad unge i magen som vill komma ut, frisk och pigg :)

Jag mås bara få gnälla lite! Tillhör den skaran som oftast försöker va överdrivet positiv o inte se hinder i saker men just nu är det fan pest o kolera överallt! Vi har snö uta h*lvete, vi bor öppet så kan inte köra upp till gården, vilket resulterar i 2 pulkor till tvillingarna, handlekassarna i händerna o traska upp för våra lååååånga grusväg. Har fått sammandragningar som gör att jag nästan svimmar o foglossningen som jag va säker på att slippa kommer mer o mer! :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Längtar så galet mkt efter våren!!! :heart

Chefen vet äntligen om det nu. Som jag våndats, då jag bara varit på företaget 6,5 månad och precis fått fast tillsvidaretjänst och vet att ingenjörer inom min kategori inte växer på träd så att tillsätta min tjänst blir inte helt lätt..
Men det hela togs emot mycket väl, chefen har själv en 1,5 åring, så vi pratades vid väl länge om allt möjligt kring barn, så det var skönt :up:
Och han ska bara ta upp det med HR ledningen, dem är egentligen dem enda som behöver veta, i övrigt får jag själv berätta när/om jag känner för det.

Det känns som nån poppar popcorn i min livmoder. Himmel vad han studsat runt sen jag lade mig. Popp popp popp och sen nån starkare knuff. Över hela magen verkligen.
Undrar vad han gör därinne? :D
Fick precis lite molvärk men känner att det nog inte är konstigt som han studsar.

Såklart är det här första kvällen sambon inte är hemma på ett tag, jag var dessutom för fascinerad för att tänka på att filma.
Jaja, nästa gång är sambon hemma tre veckor i sträck så då blir det förhoppningsvis party i magen nån kväll då.

Känner ju bebis ganska mkt vanligtvis men igår var det betydligt lugnare o inget alls hittills idag :(
Usch blir så orolig..
Går in i v24 imorgon så vet att det inte måste kännas varje dag än men har man känt bebis regelbundet i säkert 2v så blir man ju orolig när det avviker.
Om det håller i sig vart ringer man när man är i v24?
Barnmorskan el förlossningen?
Med vår ettåring behövde jag nog inte ringa nånstans förrän lite senare i graviditeten då jag ramlade 2ggr.

Känner ju bebis ganska mkt vanligtvis men igår var det betydligt lugnare o inget alls hittills idag :(
Usch blir så orolig..
Går in i v24 imorgon så vet att det inte måste kännas varje dag än men har man känt bebis regelbundet i säkert 2v så blir man ju orolig när det avviker.
Med vår ettåring behövde jag nog inte ringa nånstans förrän lite senare i graviditeten då jag ramlade 2ggr.

Har du testat de vanliga knepen? Ligga på vänster sida, dricka isvatten/söt saft?
Funkar inte det så hade jag ringt in till förlossningen och frågat om råd..
Jag åkte till förlossningen i 23+6, inte pga fosterrörelser men pga ”regelbundna mensvärkar” och har väldans mycket sammandragningar.. Och dem tog mig på allvar fast det är tidigt..

Men jag tror inte du behöver oroa sig, h*n vilar säkert bara :)

Senast ändrad:
Tack för svar.
Delvis, legat lite på vänstersida men kanske inte tillräckligt länge..
Drack kallt också men inte känt nåt vad jag tror iaf, tyckt några ggr under dagen att var det inte en liten buff nu men kan lika gärna varit önsketänkande.
Känner ju bebis väldigt långt ner i normalafall så hoppas den helt enkelt bara flyttat sig lite och att moderkakan som låg högt upp och i framkant döljer det :)

Har du testat de vanliga knepen? Ligga på vänster sida, dricka isvatten/söt saft?
Funkar inte det så hade jag ringt in till förlossningen och frågat om råd..
Jag åkte till förlossningen i 23+6, inte pga fosterrörelser men pga ”regelbundna mensvärkar” och har väldans mycket sammandragningar.. Och dem tog mig på allvar fast det är tidigt..

Men jag tror inte du behöver oroa sig, h*n vilar säkert bara :)

Usch blir så orolig..
Min bm har sagt att jag ska kontakta dom först om det är dagtid, annars förlossningen.

Läkare på spec.mödravården sa att bebisar kan ha lugnare dagar. Dock ska man känna minst 10 rörelser på två timmar om man ligger ner på vänster sida och koncentrerar sig på bebis.

Ligger i soffan. Helt slut i kroppen efter en jobbdag. Magen känns öm och tung. Ryggen värker.
7 arbetsdagar kvar nu, på tre veckor (jobbar deltid). Känns konstigt att gå hemma sen, men tror verkligen kroppen kommer tacka mig.
Har dock inte hört från FK än om de beviljat grav.penning eller ej, men i och med att man får gå ner i tid så här nära inpå utan att det påverkar sgi har jag och sambon kommit överens om att jag ska ta ut semester och sen tjänstledighet till han kommer (om inte FK godkänner det då).

Här går de upp och ner med rörelser. Försöker att inte oroa mig, antar att han måste sova ibland och att jag inte hinner känna alla rörelser. Storebror var också rätt stillsam i magen men de har gått om på utsidan

Lillkillen kommer som vanligt igång såhär på kvällen när jag lagt mig på soffan. Det känns verkligen överallt i magen, högre upp redan än vad jag trodde. Dock verkar det som att "favorithörnan" är i högra nedre delen av magen :p gud, så han bökar!

Konstiga drömmar fortsätter, och med mina nattliga toalett-turer spånar min hjärna tydligen fritt. I natt vid fyrarycket: varför gör man inga dokumentärer om blåvalar? Så idag har jag googlat blåvalar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 217
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka