Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha ägnat en stund åt att googla barnvagnar blir jag alldeles matt. Hur ska man veta vilken sort... Lägger nog mitt hopp till att sambon har ett intresse där :angel:

Denna vecka bjuder iaf på ett besök med ultraljud. Ser fram emot detta.
Ska bli mycket trevligt att se magens innehåll! Framförallt utifrån att jag fortfarande känner mig väldigt ”ickegravid”. Samtidigt som det ju har många fördelar ser jag fram emot att märka det lite mer.

Besök hos spec.mvc avklarat. Det var nog tur mamma var med, jag är tydligen dålig på att berätta hur jag mår.
Läkaren: "hur mår du?"
Jag: "ganska bra"
Mamma: "ganska bra? Ont i ryggen, bråkande fogar, migrän och depression!"
Jag: "ja men förutom det är det rätt bra :angel:"

Läkaren var väldigt många om mig kändes det som. Hon tyckte det var lite tidigt att mäta bebis, men gjorde ett ultraljud för att ge mig lite lugn. Såg ut att vara bra med fostervatten, hon pekade ut lillens urinblåsa bla och så blir det nytt besök i v.32 om jag inte blir sämre i mitt mående på nåt sätt innan.

Frågade om fosterrörelser och läkaren sa att deras rekommendationer är att om man tycker det är lugnare än vanligt så ska man ligga på vänster sida i 2 timmar och då känna minst 10 tydliga rörelser.
Lugnare dagar var vanligt sa hon. Det kändes bra.
Idag har det dock varit stök och bök i magen hela dagen hittills :).

Otroligt att det hela tiden är något som man kan funders så man nästan blir tokig på det. Först att man inte känner rörelser, sen att man känner men inte tillräckligt... måtte det bli sommar snart

Låter helt klart som din mor gjorde nytta idag

Efter att ha ägnat en stund åt att googla barnvagnar blir jag alldeles matt. Hur ska man veta vilken sort... Lägger nog mitt hopp till att sambon har ett intresse där :angel:

Jag har samma bekymmer, blir tokig av att googla barnvagnar! Därför har vi bestämt att vi allra troligtvis köper en Emmaljunga haha. Verkar ju poppis och jag tror inte att vi är så kräsna på mer än att den ska vara säker för barnet. Ska åka och provrulla på affären på lördag.

Denna vecka bjuder iaf på ett besök med ultraljud. Ser fram emot detta.
Ska bli mycket trevligt att se magens innehåll! Framförallt utifrån att jag fortfarande känner mig väldigt ”ickegravid”. Samtidigt som det ju har många fördelar ser jag fram emot att märka det lite mer.
Åk till en butik och be om hjälp från personalen :)

Jag har samma bekymmer, blir tokig av att googla barnvagnar! Därför har vi bestämt att vi allra troligtvis köper en Emmaljunga haha. Verkar ju poppis och jag tror inte att vi är så kräsna på mer än att den ska vara säker för barnet. Ska åka och provrulla på affären på lördag.

Ja, men lite så tänker jag med. Vi är inte särskilt krångliga eller vill ha något spektakulärt utan något vanligt :)

@lilleknodd2 vi kom fram till att det nog kan finnas bekanta som är lagom i tid att sälja. Så bara vi offentliggjort det hela ska vi börja luska. Barnvagnabutik får självklart vara plan B

Till er som letar barnvagn kan min mor erbjuda en 35 år gammal lila brio. Den är stor och tung, eller robust som min mor säger. Jag letade en liten lätt och smidig en som fick plats i min bil men mamsen blev ändå lite putt när jag inte ville ärva denna fiiiina, retro pjäs :D kanske är det någon som tycker den är tuff, vi får se om hon får den såld.

Till er som letar barnvagn kan min mor erbjuda en 35 år gammal lila brio. Den är stor och tung, eller robust som min mor säger. Jag letade en liten lätt och smidig en som fick plats i min bil men mamsen blev ändå lite putt när jag inte ville ärva denna fiiiina, retro pjäs :D kanske är det någon som tycker den är tuff, vi får se om hon får den såld.

Den låter ju fantastisk.

V25 idag, skönt att vara i de veckorna som bebis går att rädda även på utsidan :)
Mina bröst har börjat läcka vid tryck, sonen somnade i mitt knä i soffan igår och när jag bar in honom till sängen så läckte det ena rejält. Sist fick jag ha inlägg i bhn sista tiden känns som jag snart är där igen :meh: Det är så glamoröst det här att vara gravid.

Denna noja som gravid alltså :cautious:
Vissa dagar känner jag mig helt lugn och andra existerar typ bara katastroftankar :banghead:
Vad jag nojar mig över nu:
Vill hon komma ut innan hon är färdig bakad? Eftersom jag vaknade med menssmärta i tisdags, så pass att jag inte kunde somna om. Och har endel sammandragningar. Ibland bara nån enstaka per dag, ibland som igårkväll hade jag en hel hög på kvällen..

Är hon mindre än hon borde vara?
Jag känner sällan tydliga sparkar utåt mot magen, utan mer försiktiga inåt mot magen och fortfarande bara väldigt långt ned i magen..

O_o

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Jag blev flyttad vid KUB @Jozze , har glömt skriva in det bara ;) men väldigt nära iaf. Egentligen fick jag den 15/7 vid rul men bm sa att hon lät mig ha kvar den 12/7.

När jag va på rul så va bebis så livlig så jag fick komma tillbaka 2 dagar senare o göra om det. ;)
Vi valde att inte kolla kön men jag försökte ändå se om jag såg något och det såg verkligen ut som en pung + snopp där, MEN det kan ju lika gärna va något helt annat jag sett, helt omöjligt att veta med otränat öga. ;) Jag går iaf o tror att det blir en pojk, men har i bakhuvudet att det kanske är en tös istället. :D:heart
Jag känner inga tydliga buffar, då o då men absolut inte dagligen får jag små minibuffar. Är inte orolig, tvillingarna kände jag tydligt först en bra bit förbi vecka 20 och jag har dessutom moderkakan i framvägg.

Jag har fyndat vagn + babyskydd till ett galet bra pris! 5 minuter hemifrån hitta jag en Emmaljunga modell nyare med sitt o liggdel, regnskydd, åkpåse, myggnät, adapter till babyskydd, babyskydd + isofix-bas för 2500:- Trodde först hon glömt skriva en 1a framför men nix, 2500:-!! Allt ser typ nytt ut och är inte i någon konstig färg utan helt neutralt! :love::love::love:

När jag va på rul så va bebis så livlig så jag fick komma tillbaka 2 dagar senare o göra om det. ;)
Vi valde att inte kolla kön men jag försökte ändå se om jag såg något och det såg verkligen ut som en pung + snopp där, MEN det kan ju lika gärna va något helt annat jag sett, helt omöjligt att veta med otränat öga. ;) Jag går iaf o tror att det blir en pojk, men har i bakhuvudet att det kanske är en tös istället. :D:heart
Jag känner inga tydliga buffar, då o då men absolut inte dagligen får jag små minibuffar. Är inte orolig, tvillingarna kände jag tydligt först en bra bit förbi vecka 20 och jag har dessutom moderkakan i framvägg.

Jag har fyndat vagn + babyskydd till ett galet bra pris! 5 minuter hemifrån hitta jag en Emmaljunga modell nyare med sitt o liggdel, regnskydd, åkpåse, myggnät, adapter till babyskydd, babyskydd + isofix-bas för 2500:- Trodde först hon glömt skriva en 1a framför men nix, 2500:-!! Allt ser typ nytt ut och är inte i någon konstig färg utan helt neutralt! :love::love::love:[/QUOTE]

Vi frågade inte heller men kikade lite själv men kunde inte alls se om det kunde va en flicka eller pojke :D så det ska bli spännande att se sen!
Har också moderkakan i frsmvägg så det kommer nog dröja lite till innan det blir tydliga rörelser.

Jäklar vilken bra affär du har gjort med vagn och tillbehör! Vilket klipp! Vi betalade liksom samma för vår Emmaljunga med endast sittdel och inga tillbehör alls för några år sen. Det tyckte jag va rätt bra pris :o

Vi frågade inte heller men kikade lite själv men kunde inte alls se om det kunde va en flicka eller pojke :D så det ska bli spännande att se sen!
Har också moderkakan i frsmvägg så det kommer nog dröja lite till innan det blir tydliga rörelser.

Jäklar vilken bra affär du har gjort med vagn och tillbehör! Vilket klipp! Vi betalade liksom samma för vår Emmaljunga med endast sittdel och inga tillbehör alls för några år sen. Det tyckte jag va rätt bra pris :o

Ja det ska bli riktigt spännande!

Jag vet! Helt galet! Jag fattar inte, hon kunde sålt det mkt dyrare ju :D

Haft galet ont i ryggen idag. Provade tom Alvedon utan större framgång. Gått med värmesak emot värsta punkten i stort sett hela dagen. Nu har det börjat på andra sidan istället....
Dessutom spänd livmoder som vanligt efter en dags jobb. Hoppas FK är snabba med att bedömma om grav.penning, i så fall är det jobb fram till sista veckan i mars och sen hem och ta dagarna i egen takt.

Haft galet ont i ryggen idag. Provade tom Alvedon utan större framgång. Gått med värmesak emot värsta punkten i stort sett hela dagen. Nu har det börjat på andra sidan istället....
Dessutom spänd livmoder som vanligt efter en dags jobb. Hoppas FK är snabba med att bedömma om grav.penning, i så fall är det jobb fram till sista veckan i mars och sen hem och ta dagarna i egen takt.

Ett tips är att prata med din barnmorska om att få låna en TENS-apparat. Hjälper otroligt bra mot smärta i ryggen är min erfarenhet. På min VC är det sjukgymnasterna som administrerar det men det kan nog vara smart att gå via bm.

Idag har jag varit på mitt andra BM-möte. Tanken var att vi skulle boka mitt RUL äntligen, men tydligen råder det just nu stor brist på ultraljudspersonal på sjukhuset så det fanns inga tider :confused: så jag fick numret för att själv ringa nästa vecka och hoppas att jag får en tid i slutet på mars...
Vecka 15 här nu och jag mår fortsatt väldigt dåligt. Igår kom middagen upp men idag har jag fått behålla den. Om det inte blir bättre väldigt snart och om inte postafenen hjälper (har bara provat en gång) ska jag gå till läkaren för att få lergigan utskrivet sa BM.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 206
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka