Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll kunde sambon känna en spark. Jag lutade magen mot bänkskivan i köket och då blev det vilda protester i magen, blev väl lite trångt. Så jag bad honom trycka handen lite mot samma ställe och visst kom det en bump :love:. Det märks att pyret hör vad som händer utanför, i natt vaknade storebror och var ledsen, då vaknade hon också och började leva runt.

Jag tycker att jag känner rörelser ovanför navelhöjd nu. Kan det stämma att han är så stor i vecka 22? Gud, vad fort det går alltså. Igår kväll var det i alla fall väldigt tydliga tryck på urinblåsan så jag blev tvungen att springa och kissa... tog första magbilden i morse också, tyckte toppen framhävde bulan så fint :love:

Google, vill inte samarbeta med mig, inkomstuppgifter/årsinkomst som FK räknar på för att få rätt föräldrapenning. Är det från det datum barnet föds och ett år bakåt?

Och gällande matvanor - även i vanliga fall tycker jag ju att sötsaker är bra grejer, kan nog tycka det är ännu lite bättre nu. Men annars inga idéer kring mat (ännu). Till min sambos förtret, men glimten i ögat hoppas han på sug efter typ bacon och är tydlig att han med glädje kommer och åka köpa det närhelst jag ber honom. Jag är vegetarian och inte han bör tilläggas ;)

Google, vill inte samarbeta med mig, inkomstuppgifter/årsinkomst som FK räknar på för att få rätt föräldrapenning. Är det från det datum barnet föds och ett år bakåt?

Och gällande matvanor - även i vanliga fall tycker jag ju att sötsaker är bra grejer, kan nog tycka det är ännu lite bättre nu. Men annars inga idéer kring mat (ännu). Till min sambos förtret, men glimten i ögat hoppas han på sug efter typ bacon och är tydlig att han med glädje kommer och åka köpa det närhelst jag ber honom. Jag är vegetarian och inte han bör tilläggas ;)
Har du en anställning? Då beräknas årsinkomsten på månadslönx12

Märker att mitt intensiva drömmande om nätterna går ut över energin dagtid :meh:

Och jag tycker även att madame kan vända sig utåt och sparka lite, hon ligger mestadels inåt och sparkar, känns ju inte alls lika häftigt :cautious:

Jobbet ringde och berättade att de godkänt min ansökan om grav.penning och att de därmed håller med om att omplacering av mig är dumt.
Känns jättebra. Jobbet postar sin del redan idag, så jag ska skriva klart min del också skicka i helgen.

Kommer jobba mars ut, utom sista veckan då jag redan begärt semester. Om FK säger nej kommer jag ta ut semester så långt det räcker och sen tjänstledighet resten av tiden. Känns som ytterligare en milstolpe passerad.

Det är jag helt med på, var nog lite otydlig. Är det från barnets födelsedatum och ett år bakåt? För det kan väl inte vara innestående månadslön som multipliceras med 12?
Nuvarande månadslön x12 om du inte gått ner i tid/lön inom 6 månader från BF. Ob och övertid mm räknas på de senaste 12 månaderna från när din arbetsgivare fyller i inlomstuppgifterna.

Nuvarande månadslön x12 om du inte gått ner i tid/lön inom 6 månader från BF. Ob och övertid mm räknas på de senaste 12 månaderna från när din arbetsgivare fyller i inlomstuppgifterna.

Ursäkta jag är lite trög. Räknar man ihop OB för ett år och sen slår ut nån form av medelvärde?
Det kan ju skilja sig från år till år med hur mycket storhelger man jobbar. Jag har ett mycket varierande OB från 1500-4500 /månad innan skatt

Ursäkta jag är lite trög. Räknar man ihop OB för ett år och sen slår ut nån form av medelvärde?
Det kan ju skilja sig från år till år med hur mycket storhelger man jobbar. Jag har ett mycket varierande OB från 1500-4500 /månad innan skatt
Kennet räknas ju på de senaste månaderna. Då vet du ju vad du sammanlagt fått ut.

Försäkringskassan vill veta din beräknade årsinkomst. Så det arbetsgivaren skickar in är vad din årslön är. Dvs 12x månadslönen och summan av din ob och övertid de senaste 12 månaderna.

Det du sedan får per dag med föräldrapenning är ca den summan/365x0,8x0,97 om du inte slår i maxtaket.

För aktiv idag tror jag. Dammsugit både uppe och nere, gått med hunden mm.
Nu hugger/ilar det emellanåt på vänster sida, ner mot ljumsken. Gissar att det är ligamentet.

Börjar bli nervös över måndagens läkarbesök och ultraljud, fastän jag inte borde ha nån anledning att oroa mig.

Vi var på ultraljud i torsdags och storskrutten fick också följa med, för hon och jag skulle vidare mot huvudstaden efteråt. Det var en pigg krabat därinne som såg ut att vinka åt oss precis i början (vilket den blivande storasystern hade bett bebisen att göra kvällen innan, när hon pratade med magen) och som inte alltid ville samarbeta med hon som utförde ultraljudet. :D Det blev en del "omtagningar" när hon skulle kika från olika håll. Storasyster blev uttråkad ganska snabbt och fick titta på pappas telefon istället.

Storasyster var inte alls så här livlig i magen och hon var en väldigt enkel och nöjsam bebis när hon hade kommit ut, så jag hoppas att detta inte innebär att nya bebisen kommer att vara en duracellkanin när hen tittar ut. :nailbiting:

Vi blev tidigarelagda med en vecka också och nu är bf den 13 juli. Det var ju skönt att det var åt det hållet och inte tvärtom. Nu är jag plötsligt i vecka 21!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 206
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka