Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart i magen håller era bebisar till och gärna sparkar/rör sig?
Jag tycker min verkar ligga långt ner? Känner mest sparkar och bökande nere vid troskanten ungefär. Har känt ett fåtal sparkar högre upp vid naveln ungefär.

Jag har moderkakan i framkant och högt upp, så jag känner bara sparkar nedanför den. Ibland känner jag något obekvämt bökande högre upp, men ganska sällan.

Har ni funderat på p-medel sedan när barnet är fött?

Tycker de känns svårt. De som funkat bäst för mig (kombinerade) rekommenderas ju inte vid amning. Blöder mycket annars så vissa minipiller går därför bort. Inte heller sugen på ”långvariga” skydd som spiral/stav

Fast med två barn blir de väl ingen acction heller :angel:

Jag har PCOS, så jag kommer käka mina vanliga superstarka kombinerade p-piller för att hålla hårväxten i schack. De störde dock mjölkproduktionen förra gången, så jag börjar med dem först när ungen är ett drygt halvår, har jag tänkt. Jag har absolut noll sexlust under amningsperioden, så det är ingen stress för mig.

Vi har även börjat diskutera sterilisering av någon av oss, eftersom jag absolut inte vill ha fler barn och inte vill riskera att behöva genomgå en abort.

Jag tycker min verkar ligga långt ner? Känner mest sparkar och bökande nere vid troskanten ungefär. Har känt ett fåtal sparkar högre upp vid naveln ungefär.
Har moderkakan i framvägg och känner framförallt på sidorna och ganska långt ner.
Nu i vecka 26 har jag börjat märka buffar under naveln med ibland, men det är framförallt tydligt när han sparkar åt sidorna.

Nere på tvåsiffrigt idag :heart.

Bifogade filer

• Screenshot_2018-02-19-09-49-56.webp
    Screenshot_2018-02-19-09-49-56.webp
    58 KB · Visningar: 36
Har ni funderat på p-medel sedan när barnet är fött?

Tycker de känns svårt. De som funkat bäst för mig (kombinerade) rekommenderas ju inte vid amning. Blöder mycket annars så vissa minipiller går därför bort. Inte heller sugen på ”långvariga” skydd som spiral/stav

Fast med två barn blir de väl ingen acction heller :angel:

Innan har jag använt natural cycles och tyckt att det fungerat bra. Kan tänka mig att använda det igen. Eventuellt så skulle jag vilja ha en tvåa sen men min sambo har redan två barn sedan tidigare så vi får se. När man vet att man är klar hade en sterilisering varit på sin plats.

Det beror på om jag sitter eller ligger ner. Sitter jag så är det oftast bumpar långt ner, ungefär i troskanten som du. Men ligger jag ner kan det vara nästan uppe vid revbenen.
Oftast är det aktivitet på förmiddagen och sent på kvällen typ 22-23. Helt ok dyngsrytm för mig som är morgontrött :)

Aha, tack så mycket :up:
En vecka kvar då :angel:

Om det skulle starta så tidigt för dig så är det Lund som gäller :) Kristianstad har jag för mig är 30+ men är inte helt säker.
Kontroller brukar dock göras på hemmaplan, isf Kristianstad för dig då. Så gjorde dom med mig när jag vänta tvillingarna, fick komma på koll i K-stad o där informera dom om att jag kommer bli skickad till Lund om det skulle va något allvarligt.

Om det skulle starta så tidigt för dig så är det Lund som gäller :) Kristianstad har jag för mig är 30+ men är inte helt säker.
Kontroller brukar dock göras på hemmaplan, isf Kristianstad för dig då. Så gjorde dom med mig när jag vänta tvillingarna, fick komma på koll i K-stad o där informera dom om att jag kommer bli skickad till Lund om det skulle va något allvarligt.

Okej :) Men skönt att i alla fall ha någon man tillhör och veta vart man ska vända sig i första hand.. Nu är det väl mer diffust, typ BM/gyn/akuten?

Men nu hoppas jag och förväntar mig att hon stannar där inne tills hon är färdigbakad 29/6 :up:

Okej :) Men skönt att i alla fall ha någon man tillhör och veta vart man ska vända sig i första hand.. Nu är det väl mer diffust, typ BM/gyn/akuten?

Men nu hoppas jag och förväntar mig att hon stannar där inne tills hon är färdigbakad 29/6 :up:

Precis som du skriver så gyn, akuten, kvinnoklinik beroende på vad som finns närmast o vilken tid på dygnet. Är det dagtid så kan man ju alltid ringa sin bm o fråga. :)

Ja det får vi hoppas att vi alla får :love:

Jag har mest kännt långt ner, framför allt om jag ligger ner. För någon timme sedan buffade den i troskanten, nere till höger. Nu buffar den mer i mitten en bit under naveln.

Som mensvärk i natt och kände hur livmodern spände sig. Pratade med bm idag, hon tyckte att jag ska ta det så lugnt jag kan och ringa förlossningen om det fortsätter.
Varit lugnt hittills idag, med både sammandragningar och värk tack och lov.

Läkarbesök, troligen med TUL, på måndag så räknar ner dit.

Buffar som vanligt i alla fall.

Vad mysigt för er alla som känner bebis!
Här väntar och väntar jag på att den lilla ska ge sig tillkänna men det lär dröja några veckor till.
Börjar känna av att livmodern växt sig ovanför blygdbenet nu iaf, för det känns att det tar emot ibland i vissa kroppsställningar. Så det går sakta men säkert framåt :cautious:;)

Idag har vi varit på KUB! Såklart var man lite nervös innan, dels så tänker man ju att det kanske inte är någon där inne, dels är man rädd för dåligt resultat. Men alltså :love: vi såg det lilla pyret hoppa runt och dricka vatten, vifta med armarna. Risken för downs var 1:12450 och de andra två ovanliga trisomi 18 och 21 (tror jag?) var mindre än 1:20000 så BM sa att det va väldigt liten risk :) åh vilken känsla att få se bebis för första gången :heart

Tiden går sååååå långsamt. RUL om ungefär 2 veckor. Känner inga rörelser än och mår fortsatt illa, men inte lika intensivt längre iallafall så får vara glad för det :bow:

Längtar efter att köpa en massa kläder och saker :D

När bilen säger upp kontraktet och verkstaden har tid först nästa vecka att ens kolla över vad de kan vara. Vi är dessutom tvungna att "storhandla" i morgon, blir att promenera 3 km totalt. Fogarna gråter redan (bussarna går bara åt fel håll så de är ingen hjälp)

Mitt barns pappa vill ju att könet ska vara en överraskning, och jag hoppas jag lyckas med att inte avslöja något! Men igår skrev han att han var nästan 100% säker på att det är en pojke :p det är konstigt att man kan få en så stark känsla av det ena eller andra. Hur får man för sig det liksom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 205
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka