Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i v 17 och kräks fortfarande lika mycket.
Men alltså fy vad jobbigt! :arghh: Finns det något som lindrar? Ikväll drack jag lite Cola och det kändes mycket bättre i magen.
Finns ju massa olika sägnen om vilka symtom man får beroende på om man väntar flicka eller pojke och många säger att man väntar flicka om man mår så dåligt och speciellt så länge som du gör. Har ni kollat? :)

Men alltså fy vad jobbigt! :arghh: Finns det något som lindrar? Ikväll drack jag lite Cola och det kändes mycket bättre i magen.
Finns ju massa olika sägnen om vilka symtom man får beroende på om man väntar flicka eller pojke och många säger att man väntar flicka om man mår så dåligt och speciellt så länge som du gör. Har ni kollat? :)

Vi kommer kolla vid RUL :)

Jag har inte lyckats hitta nåt sätt att bli kvitt illamåendet dock har jag identifierar vissa saker som får mig att kräkas rakt ut direkt :grin: har börjat ge upp hoppet om att få må bra nu

Ni som mår så illa, äter ni Lergigan? Jag mådde as i nio veckor (v6-15), men jag kunde hålla mig någorlunda fungerande när jag åt det.

Alltså, är det inte meningen att illamåendet ska börja släppa runt vecka 12:cool: går in i vecka 13 imorgon och denna vecka har varit den värsta hittills... Låg utanför stallet o kräktes ikväll :yuck:
innan vecka 12 mådde jag bara lite illa. Runt vecka 14 eskalerade det och i 16-17 nånting kräktes jag.... Det gick över runt vecka 20.

Svärmor är väldigt för det där med vilket kön det blir beroende på hur man mår, hon trodde flicka men rul sa pojke.

Börjar väll snart bli dags att fundera på barnvagn men jag får huvudvärk när jag börjar googla. Hur tusan vet jag vad man ska ha? Ni som har köpt barnvagn, vad baserade ni valet på?
Sambon kollade på vagnar för någon vecka sedan, när han inte kunde sova, och blev ju chockad av priserna. :D Jag har hela tiden varit inne på att vi ska köpa en begagnad, men inte sett något intressant på blocket o.dyl. Men så fikade vi med en kompis för två veckor sedan som ska sälja sin terränggående Brio om någon månad, så den ska vi troligtvis köpa. :) Jag vet inte vilken modell det är men jag kan återkomma.

Min stora är såvitt jag vet en flicka, åtminstone biologiskt, och jag mådde knappt illa öht med henne. Det var vissa morgnar som jag var hungrig så jag mådde illa, men det är inte helt ovanligt när jag är ogravid heller.

Den här gången har jag knappt heller mått illa. Vi får se vad det blir :p

Min första graviditet däremot, som avbröts, mådde jag väldigt illa jämförelsevis och kräktes på jobbet och utanför en konsertstadion bl.a. :p

V23 redan O_o när hände det? Och när blev magen såhär stooor? Får titta en gång extra när jag går förbi en spegel, huvudet har inte hängt med att kroppen har förändrats. Jag känner mig inte särskilt snygg precis, det gjorde jag inte med sonen heller. Jag är bara 155cm lång så all mage hamnar utanför kroppen, inte så smickrande eller skönt heller för den delen, men jag rycker mest på axlarna åt eländet, det är bara att stå ut :)

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Jozze, bf 21/7, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 23/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Vi hade RUL idag och BF-datumen står fortfarande kvar, men lägger till listan ändå. Går in i vecka 20 imorgon.
Har inte känt av den så mycket, men hade tydligen moderkakan i framkant så det kommer nog snart. Fullt fart i magen under RUL, men den ville verkligen inte visa sitt ansikte i profil så vi fick kämpa en hel del för att den punkten skulle bli avbockad.

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Jozze, bf 21/7, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 23/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Vi hade RUL idag och BF-datumen står fortfarande kvar, men lägger till listan ändå. Går in i vecka 20 imorgon.
Har inte känt av den så mycket, men hade tydligen moderkakan i framkant så det kommer nog snart. Fullt fart i magen under RUL, men den ville verkligen inte visa sitt ansikte i profil så vi fick kämpa en hel del för att den punkten skulle bli avbockad.

Vi har samma dag! Så kul!
Har dock inte varit på rul än, o har inte ändrat i listan. Datumet fick jag på kub.

Någon som vet från vilken vecka man tillhör förlossningen? Antar att det är lite olika från sjukhus till sjukhus, men jag hittar ingen info gällande mitt sjukhus. Någon som kanske hör till Kristianstad och vet?

Någon som vet från vilken vecka man tillhör förlossningen? Antar att det är lite olika från sjukhus till sjukhus, men jag hittar ingen info gällande mitt sjukhus. Någon som kanske hör till Kristianstad och vet?

Det är samma ovsett var i landet du bor och lika mellan alla sjukhus. Efter vecka 22+0 tillhör du förlossningen.

Från 22+ men enligt min bm ska jag fortfarande (25+) kontakta bm först om det är dagtid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 203
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka