Var kommer namnen ifrån? Släktnamn?
Har hört många prata om att det är enklare och "bättre" nuförtiden att ge tilltalsnamnet först.
Vi tycker dock inte det låter bra då, vi har bestämt tilltalsnamn sen länge, vi ska bara bestämma vilka släktnamn som ska in och var.
Dubbla efternamn kommer han få, både mitt och sambons. Sambon vill att han får min pappas namn som mellannamn (pappa avled för snart 4 år sen). Jag hade funderat på morfars mellannamn. Svårt det här .
Jag har mitt tilltalsnamn placerat i mitten mellan mina mellannamn och visst, det har hänt att mitt första mellannamn ropas upp tex. hos tandläkaren. Men jag tror snarare att det var ett större problem förr. Min mamma har större delen av sitt liv fått heta sitt första mellannamn. Numer tror jag att man inte registrerar hela namnet på samma sätt. Det är sällan post kommer med mitt fullständiga namn etc.
Vi har inte pratat om namn ännu. Sist skrev vi upp alla namn vi gillade på en lista. Sen strök vi alla som den andra inte kunde tänka sig. Av de som var kvar valde vi båda ut vars en topp 3 och jämförde. Då var det bara ett namn som stod på bägges lista som det också blev. Fast vi bestämde slutgiltigt efter några dagar på bb. Japp, vi är bägge i ingenjörssvängen .