Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår grabb skrämde oss igår kväll med att jag knappt kände nåt. Var då glad åt dopplern (eftersom vi har 7 mil till förlossningen enkel resa är det inget jag vill göra i onödan, framförallt inte i mörkret). Vi lyssnade, hörde hjärtat och hur han rörde sig. Idag har han buffat som vanligt dagtid.

Ska höra med bm på måndag om när man faktiskt ska ringa förlossningen och hur mycket/ofta/regelbundet jag ska känna nu.

Det räcker som sagt med att du känt barnet nån gång under dagen från vecka 25, det behöver inte vara mycket/hela tiden. Finns bra info på 1177 om detta.

(Jag ringde förlossningen några gånger förra graviditeten när den annars så aktiva bebisen varit helt stilla hela dagen. Då åkte vi in på kontroll och hon började alltid sparka som en galning så fort de satte CTG-dosan mot magen...:))

Alltså fy vad ont i ländryggen jag får på kvällarna. Idag har jag varit på kurs med hunden 4,5 timmar. Vi satt emellanåt för teorin, men det känns ändå :down:.

När dottern kräks 1 Tim efter läggning och hormonerna gör att man står och gråter i duschen med henne i famnen :cry::banghead:
Ingen magsjuka, dock för mycket maxdressing som hon glatt snodde från sin pappas middagstallrik :meh::arghh:
Hur ska jag klara graviditeten om jag är såhär blödig?!
Häromdagen satt jag och fulgrät till Sofias änglar...

När dottern kräks 1 Tim efter läggning och hormonerna gör att man står och gråter i duschen med henne i famnen :cry::banghead:
Ingen magsjuka, dock för mycket maxdressing som hon glatt snodde från sin pappas middagstallrik :meh::arghh:
Förstår inte alls vad du talar om :angel:.
Mvh känsliga hormoner :p

Äsch, Sofias änglar kan jag fulgråta till utan att vara gravid :p

Det är ju jätteskönt att känna bebis bumpa runt så man vet att den lever, men att hållas vaken till 00.45 av festprissens sparkande och sen igen kl 5 och igen kl 8.
Vad månne det bli av den här nattugglan :confused::meh::D

Idag har det varit rejält röj i magen. Det har både synts och känts i ett par timmar. Magen gick liksom i vågor. Undrar vad han gjorde, kullerbyttor?
Nu vekar han ha lugnat sig, lite grann i alla fall.

Mina fogar mår bättre efter en natts vila också. Blir bara en kortis med hunden idag för att hålla fogarna nöjda.

Fortsätter spamma tråden :angel:.

Fikat hos svärmor. Det första man får höra: "Hej tjockis". Sen sa hon att man får säga så nu. Jag sa att det fick man inte alls, hon sa jo, jag sa nej, hon sa, jag sa....
Hennes andra svärdotter, som är gravid två veckor före oss, tycker det är ok (enligt svärmor).

Hon följer med oss till bilen sen då hon ska gå med hunden. Avslutar med "Hejdå tjockis, man får säga så". Jag säger nej, de får man inte. Sen sätter jag mig i bilen.
Sambon vet att jag tycker illa om det, säger att han ska prata med sin mamma men att "hon säger det ju med glimten i ögat" och tycker att då är det ok.

Jag är verkligen inte tjock. Bebismage, javisst. Tjock, nej.
Sa till sambon att om hon säger så igen kommer jag fråga vad hon har för ursäkt, min ursäkt att vara rund är graviditet.
Sen kommer det inte bli några fler besök där i så fall.

Trodde jag skulle slippa sånt, men nä :arghh:.

Fikat hos svärmor. Det första man får höra: "Hej tjockis". Sen sa hon att man får säga så nu. Jag sa att det fick man inte alls, hon sa jo, jag sa nej, hon sa, jag sa....
Hennes andra svärdotter, som är gravid två veckor före oss, tycker det är ok (enligt svärmor).

Hon följer med oss till bilen sen då hon ska gå med hunden. Avslutar med "Hejdå tjockis, man får säga så". Jag säger nej, de får man inte. Sen sätter jag mig i bilen.
Sambon vet att jag tycker illa om det, säger att han ska prata med sin mamma men att "hon säger det ju med glimten i ögat" och tycker att då är det ok.

Sa till sambon att om hon säger så igen kommer jag fråga vad hon har för ursäkt, min ursäkt att vara rund är graviditet.

Det är nog det värsta med att vara gravid. Man blir så analyserad hela tiden i hur man ser ut och kommenterad. Hur stor eller liten magen är, om det är en flick eller pojkmage osv osv. Väntar bara på att nån ska känna också. Jag tycker det är skitobehagligt till och med när sambon känner så risken finns att jag smäller till handen om nån försöker....

Jag kräks för övrigt fortfarande. Slutet av v16. Borde det inte sluta snart :wtf::arghh:

Hade någon sagt så till mig hade jag bett personen fara och flyga, oavsett vem det är!
Jag tycker det är helt oacceptabelt även med ”glimten i ögat” att kalla en gravid kvinna tjock..
Mina hormoner är icke att leka med numera :devil:
Jag säger precis det jag tycker, kanske på gott och ont :meh: Får se om det är till min fördel när jag ska löneförhandla på onsdag, haha, lär inte bli så muntert om dem inte kan leva upp till mina krav :sneaky:

Senast ändrad:

Herregud! :meh: Ja om man är fullständigt ouppfostrad och socialt inkompetent kan man väl säga så. Jag hade gått ut och sagt att jag väntar i bilen och sen vägrat hälsa på mer :devil:
Med glimten i ögat, herregud!

Verkligen inte okej.
Min förra graviditet kände jag mig jättefin fram till folk i min familj börja diskutera hur mkt jag hade gått upp, sa tjockis osv osv. Denna graviditet känner jag mig inte alls fin, har inte gjort mellan graviditeterna heller, "skäms" typ för hur jag ser ut fast jag ALDRIG gjort det någonsin innan.
Jag försöker skaka saker av mig men det tog ändå rätt hårt när alla va på o kommentera hela tiden. Vänta dessutom tvillingar o blev ju enorm, vilket är rätt normalt men gjorde att folk kommentera ÄNNU mer!
Igår så fråga jag sambon om hur jag såg ut i en klänning o han säger "Du ser tjock ut", jag blev ledsen, han förklara att han mena "gravid"tjock o nu gjorde han så jag inte vill ha tajta klänningar på mig denna grav. Han förstod o sa förlåt men det hjälper lixom inte efterhand.

Det kan ta hårdare än man tror, säg det till din sambo så kanske han förstår allvaret med det.
Jag tyckte iaf att du hade en väldigt fin mage på den bilden du la upp. :love:

Verkligen inte okej.
Min förra graviditet kände jag mig jättefin fram till folk i min familj börja diskutera hur mkt jag hade gått upp, sa tjockis osv osv. Denna graviditet känner jag mig inte alls fin, har inte gjort mellan graviditeterna heller, "skäms" typ för hur jag ser ut fast jag ALDRIG gjort det någonsin innan.
Jag försöker skaka saker av mig men det tog ändå rätt hårt när alla va på o kommentera hela tiden. Vänta dessutom tvillingar o blev ju enorm, vilket är rätt normalt men gjorde att folk kommentera ÄNNU mer!
Igår så fråga jag sambon om hur jag såg ut i en klänning o han säger "Du ser tjock ut", jag blev ledsen, han förklara att han mena "gravid"tjock o nu gjorde han så jag inte vill ha tajta klänningar på mig denna grav. Han förstod o sa förlåt men det hjälper lixom inte efterhand.

Det kan ta hårdare än man tror, säg det till din sambo så kanske han förstår allvaret med det.
Jag tyckte iaf att du hade en väldigt fin mage på den bilden du la upp. :love:
Jag har ju dessutom inte ens gått upp i vikt än. Bara det. Hon sa under fikat att det syns i ansiktet att han tagit av mig.
Vid förra besöket hos BM, efter RUL, vägde jag -1 kg mot vid inskrivningen. Tror jag är uppe på startvikten nu.
Om det sker igen kommer jag inte hälsa på svärmor mer, eller vara hemma när hon kommer och hälsar på. Det vet sambon, så jag hoppas han gör nåt åt det.

Jag trodde verkligen inte det skulle ta så hårt. Dessutom är jag glad och nöjd med att det syns att jag är gravid, att jag liksom kommit så långt nu. Med dessa hormoner blir det ännu känsligare.

Alltså, vad är det med folk??? :meh: Hur ska man inte kunna ta illa upp om någon säger att man ser tjock ut, gravid eller inte? Och speciellt när det är den personen som man liksom valt att leva med? Varför inte säga typ ”Du ser fantastisk ut med din fina gravidmage” eller något annat och passa på att vara lite gullig?? Om man nu måste kommentera magen på nåt sätt.
Kom att tänka på att jag faktiskt hade ett ex för länge sen som kunde säga saker som ”flytta på dig, tjockis!” (jag var inte gravid då eller minsta lilla tjock utan snarare underviktig) Finns en anledning till att han är ett ex om man säger så! Om min man skulle ens antyda att jag är tjock ens när jag är superhöggravid skulle jag bli väldigt arg och sårad, kan knappt tänka mig hur jag skulle reagera faktiskt. Så jag förstår verkligen att du blev ledsen!

Usch för folk! En gravidmage är ju bland det finaste som finns. Säger jag helt opartiskt förstås, men jag älskar min bula!

Jag blir lite irriterad på sådana (främst mina föräldrar faktiskt) som så fort random barn gråter på stan flinar mot mig som om det skulle vara en nyhet att barn gråter. Som att jag inte vet vad jag ger mig in på. Fastän det är de som reagerar och inte jag. Eller som idag när vi hade brorsbarn på besök. "Ser och lär". Nähä, menar du att man kan ge barnet flaskan? När han ber om flaskan!? Sjukt imponerad. Inte.

Sen blev jag faktiskt nästan lite sur på att man inte accepterar att barnet säger nej. När barnet för sjunde gången inte vill ge en kram, sluta skrämma barnet liksom! Ett nej är ett nej, även om man är barn. Det ska vara självklart att man får säga nej till något man tycker är obehagligt/lite läskigt och att andra ska respektera det. Speciellt när det gäller om man vill ha fysisk kontakt med någon man knappt känner. Där sa jag faktiskt ifrån, vill han inte ge mig en kram som han aldrig träffat förut så ska han inte tvingas till det heller. Hur kommer man på tanken? Hoppas min mamma får en naturligare kontakt med mitt barn för det där gillade jag faktiskt inte.

Nej, det där är inte okej nånstans! Bra att du säger ifrån!

Jag har "turen" att vara tjock på riktigt, så jag slipper därmed alla "lustiga" tjockiskommentarer under graviditeten. Däremot får jag kommentarer från mina släktingar om kombon graviditet och övervikt, som jag hade kunnat leva utan. (Värst var nog en av mina systrar, som inte har någon som helst koll på hyfs och folkvett, som tyckte "Jaha, är det för att du är tjock eller?!" när hon fick höra att jag hade problem med foglossning när jag väntade dottern.:meh:)

Det är en jäkla aktivitet i magen här på morgonen! Tur att jag jobbar själv än så länge för jag fnissade precis till och blev sen alldeles tårögd. Om någon skulle se att jag sitter här och fniss-bölar lär de ju tro att det är något allvarligt fel på mig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 900
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka