Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i snön en hel timme och har sen dess spänd mage som ömmar när jag rör mig. Nån slags sammandragningar antar jag. Skönt vi ska till BM på måndag, då kan jag fråga om hur det ska/får vara.

Har köpt gravidtrosor idag då de flesta trosor jag har är av en modell som med nuvarande put gärna rullar ner och lägger sig i en obekväm korv under bulan. Ser fram emot morgondagens komfort!

Har köpt gravidtrosor idag då de flesta trosor jag har är av en modell som med nuvarande put gärna rullar ner och lägger sig i en obekväm korv under bulan. Ser fram emot morgondagens komfort!

Jag beställde gravidtrosor idag! Hoppas dom kommer på Måndag så jag slipper den obekväma korven. :crazy:;)

Kan tipsa om att lindex säljer trosor med hög midja, classic high tror jag dom heter, hade köpt några sådana innan jag blev gravid och det är fortfarande riktigt sköna.

Kan tipsa om att lindex säljer trosor med hög midja, classic high tror jag dom heter, hade köpt några sådana innan jag blev gravid och det är fortfarande riktigt sköna.
Gravidtrosorna jag köpte är också därifrån, såg bäst ut när jag skummade nätet igår.

Jag har kappahls vanliga enkla 3-packs bommullstrosor i taimodell. De slutar under magen och resåren är så tunn att det inte korvar sig. Skönt tycker jag som sprättar bort allt vad gördlar heter på mammabyxorna, obekvämt med trycket på magen :cautious:

Jag hittade trosor av ekologisk bomull på Åhléns, går upp högt på magen och på mig sitter de så bra att jag skickade mamma att köpa fler (har inte Åhléns här i stan).

Nu är sambon hemma för lite drygt en vecka. Hoppas han ska hinna känna liten buffa flera gånger under den här tiden.

Nu behöver jag lite tummhållning här. Jag opererades för diskbråck i oktober förra året och nu har dom konstaterat att jag har ett nytt på samma ställe :(.
Det blir operation imorgon. Jag har krävt ultraljud av bebis innan op, vill se att allt är ok efter rätt högt intag av morfin. Har legat inne sedan i måndags då smärtan blev för akut för att klara av.
Känner mig matt, trött, ledsen och bitter. :cry:
Vill så gärna orka glädjas åt allt bra som händer med bebis och bygge av hus, men just nu är kämparglöden slut.

Så håll en tumme eller två imorgon är ni snälla, vill att allt ska bli bra nu.

Nu behöver jag lite tummhållning här. Jag opererades för diskbråck i oktober förra året och nu har dom konstaterat att jag har ett nytt på samma ställe :(.
Det blir operation imorgon. Jag har krävt ultraljud av bebis innan op, vill se att allt är ok efter rätt högt intag av morfin. Har legat inne sedan i måndags då smärtan blev för akut för att klara av.
Vill så gärna orka glädjas åt allt bra som händer med bebis och bygge av hus, men just nu är kämparglöden slut.

Oj! Håller alla tummar för att allt går bra och att du snart får komma hem! :heart

Ring MVC och fråga.

Skall dit på måndag. Dock är de inte de som gör ultra. Var samma med sonen. Han hade bf 22.11 men var hela tiden lite större men ”de spelar ingen roll”

Förutom då jag skulle sättas igång. Då var de plötsligt någon som hittade datumet 20.11 och de blev paaaaaaniiiiik. För då var jag plötsligt i vecka 42+ och inte 41+

Självklart hålls tummar, tassar och tår här hemma. Både för dig och bebis :heart.

Fy vad långsam jag blivit att gå på hundpromenad. Idag var det dessutom ömt i vänster sida av bäckenet. Tidigare har inget gjort ont, jag har bara vaggat fram ändå :p.
Undrar om det är fogarna?

Här rullar dagarna på (så saaakta) och det sprattlas i magen och idag går vi in i vecka 21.
Jag har laddat ner en BB app som sjukhuset där vi tänkt föda har, och såg att dem erbjuder storföreläsning om förlossning som ska handla om förlossnings och BB tiden ut ett familjeperspektiv och varar 2 tim. Någon som varit på något liknande?

Jag skulle vilja börja gå på föreläsningar och kurser redan nu! På tisdag ska jag och BM äntligen prata lite mera barn och inte så mycket allmänt mående. Får se exakt vad vi pratar om.

Snaaart kanske vi får godkänt att prata i telefon jag och pappan. Hoppas vi kan träffas också, det är inte lätt för honom där han sitter men att bli pappa hjälper till att hålla tankarna positiva. Hoppas han får möjlighet att träffa magen snart. Jag lever ju i det här varje dag, vill att han ska uppleva det också.

När man lägger sig raklång på golvet på rygg,hör hur de knakar till i höftregionen och sedan kommer man inte upp pga smärtan. Tur mannen var hemma

Vår grabb skrämde oss igår kväll med att jag knappt kände nåt. Var då glad åt dopplern (eftersom vi har 7 mil till förlossningen enkel resa är det inget jag vill göra i onödan, framförallt inte i mörkret). Vi lyssnade, hörde hjärtat och hur han rörde sig. Idag har han buffat som vanligt dagtid.

Ska höra med bm på måndag om när man faktiskt ska ringa förlossningen och hur mycket/ofta/regelbundet jag ska känna nu.

Vår grabb skrämde oss igår kväll med att jag knappt kände nåt. Var då glad åt dopplern (eftersom vi har 7 mil till förlossningen enkel resa är det inget jag vill göra i onödan, framförallt inte i mörkret). Vi lyssnade, hörde hjärtat och hur han rörde sig. Idag har han buffat som vanligt dagtid.

Ska höra med bm på måndag om när man faktiskt ska ringa förlossningen och hur mycket/ofta/regelbundet jag ska känna nu.
Från vecka 25 ska man väl känna barnet dagligen? Jag försöker hålla mig lugn även om jag inte känt av lillen på ett tag. Sen när jag väl känner att han rör sig måste jag "puffa till" lite för att känna att det faktiskt var han som rörde sig.

Från vecka 25 ska man väl känna barnet dagligen? Jag försöker hålla mig lugn även om jag inte känt av lillen på ett tag. Sen när jag väl känner att han rör sig måste jag "puffa till" lite för att känna att det faktiskt var han som rörde sig.
Känner dagligen gör jag, hittills, men olika mycket. Är i 24+3 idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 900
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka