Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
När har ni börjat känna rörelser?

Jag är i v 15+0 och har moderkakan mestadels i framvägg. Räknar med att det dröjer men man hoppas ju, och har ju inte mycket annat att göra nu än att vänta på att känna nåt :p

Jag kände första putten redan i vecka 16, sen dröjde det några dagar, men där efter har jag känt dagligen..
Min moderkaka ligger i bakkant, fick jag veta på RUL i förra veckan..

Har två vänner (varav ena är från ”min” mammagrupp med storasyster) som ska ha i princip samtidigt som mig. Den ena är beräknad dagen innan och den andra en vecka efter :p
Svägerskan fick nr två för en vecka sen och hennes första är 10 dagar yngre än min första :love:

Låter nästan som ni planerat lite ;)
Men vad trevligt.

Vilken storlek på kläder bör man satsa mest på till bebisen?
Både jag och sambon är låånga! Jag är 172 och sambon 192 cm.
Jag tänker att det kommer komma ut en flaggstång :laugh:

Jag har ingen aning om vad man ska ha, till tvillingarna va det så smått o gick åt så mycket!! Vi börja då på 40/44 och hade det i minst 1 månad innan det blev 50 osv. Varje storlek här hemma är välanvända och nu 2 år gamla så har vi fortfarande kläder i 74 som passar. Även om 80/86 är "deras" storlek.
Så eftersom jag inte har något att "gå på" sen dom så tänker jag ha hemma lite i 50 o lite i 56, finns inget värre än förstora kläder på småttingarna, det korvar sig ändå lixom. :banghead:

Jag ska berätta för chefen imorgon :crazy: Håll tummarna för mig!
Vi har berättat för närmaste vännerna o våra familjer nu också! :love: Känns lite mer verkligt o det är inte långt kvar till halvtid. Vi va på bjudning i Fredags o då va det flera som gratulera utan att fråga om det va bebis eller inte, så antagligen ser jag gravid ut nu :angel: Tänkte först att -herregud, syns det redan!? Men det är ju kanske inte så konstigt i vecka 18 ;):p:angel:

Jag ska berätta för chefen imorgon :crazy: Håll tummarna för mig!
Vi har berättat för närmaste vännerna o våra familjer nu också! :love: Känns lite mer verkligt o det är inte långt kvar till halvtid. Vi va på bjudning i Fredags o då va det flera som gratulera utan att fråga om det va bebis eller inte, så antagligen ser jag gravid ut nu :angel: Tänkte först att -herregud, syns det redan!? Men det är ju kanske inte så konstigt i vecka 18 ;):p:angel:

Självklart hålls tummar imorgon!
Själv sparar jag detta med att berätta för chef lite till... men du är ju lite före mig. Å andra sidan vet jag att det inte är ett bekymmersamt samtal. Var mer nervös inför närmsta kollegan då vi har ett ”delat/gemensamt uppdrag”.
Men hon tog det bra.

Jag är i v 15+0 och har moderkakan mestadels i framvägg. Räknar med att det dröjer men man hoppas ju, och har ju inte mycket annat att göra nu än att vänta på att känna nåt :p
I vecka 20+ började jag känna som sprickande bubblor, om jag ska beskriva känslan.
Senaste en till två veckorna har det blivit mer riktiga buffar dagligen. Är 23+ nu.
Har moderkakan i framvägg.

Första bumparna var för några veckor sedan. Nu känner jag rörelser varje dag. I lördags kväll var det riktigt party i magen en bra stund för första gången med massor av sparkar :bump: Går in i v22 imorgon och har moderkakan i framvägg.

Vilken storlek på kläder bör man satsa mest på till bebisen?
Både jag och sambon är låånga! Jag är 172 och sambon 192 cm.
Jag tänker att det kommer komma ut en flaggstång :laugh:

Min dotter föddes precis normalstor och hade storlek 50, men sen växte hon typ ur en storlek varannan vecka och hade storlek 86 när hon var ett halvår...men hon är ovanligt stor och drar nu vid snart 2 års ålder samma storlek som sina fyraåriga kusiner, så egentligen har jag ingen aning om hur snabbt ett "normalt" barn växer...:o (jag är 180 cm, maken är 183 cm, så hon verkar ta efter mig)

Sonen är 14 månader och drar storlek 74. Byxor passar ännu 68. Dock använder vi 80 parallellet. Han var 52 cm när han föddes

Känns som ni är så galet förberedda mot en annan. Nåja vi jobbar nog bäst under press, så tar igen det på slutet. :idea:

Just nu känns det lite långsamt. Som att inget händer. Långt till nästa ultraljud och så.
Iaf glad det går långsamt med magens växande. Uppskattar att ridbyxor trots hög midja fortfarande går att knäppa. Det lilla som gör det såhär en februarimåndag :D

Hur har ni andra det i vänskapskretsen,
flera som är gravida eller har små barn
Jag har två vänner på jobbet som också är gravida, varav den ena som jag är väldigt bra vän med och umgås på fritiden. Hon ska ha bebis sista maj så det kommer vara 3 månader mellan våra :love: och en annan kompis fick bebis i förrgår. Jag vet inte men 2018 känns som värsta babyboomåret för jag har flera bekanta som också ska få snart.

RUL igår :love:
Så häftigt det är alltså!
Andra barnet så visst jag gjort det innan men det är verkligen mäktigt!:love:
Allt såg toppen ut! Världens trevligaste Bm för övrigt och som visade massa
”Extra grejer ” då bebis var så tillmötesgående i allt som skulle kollas
:D Vi valde precis som förra gången att inte kolla kön.

O apropå det där med graviditet hos kompisar, en av mina närmsta ska ha en vecka efter mig :D
Vi avslöjade till varandra på julafton båda två, var så sjukt kul :D

Jag kände första osäkra rörelsen vecka 17+. Sen mer säkra buffar vecka 18+. Nu helt säkert rörelser typ varje dag. Moderkakan i bakväggen.

Brukar man inte få lite uppskattad födelsevikt osv närmare förlossningen när bm mäter magen och så? Så man får fingervisning om storlek.

Idag blir det helt offentligt på jobbet! Men vi är typ 3 st här :D berättade för vän på messenger i helgen. Hon ringde upp direkt! "Du kan ju inte berätta sånt där på messenger!" Kunde jag ju, märkte du väl :p

Jag har inte berättat på jobbet än, och jag har sån ångest över det :crazy:
Dels har jag bara varit anställd i 6 månader, dels är det bara män=känns som förståelsen är obefintlig, och dels var vi redan underbemannade i min ingenjörsgrupp och nu sa en upp sig i förra veckan..

Känns som det aldrig kommer bli läge att berätta :nailbiting:

Dels har jag bara varit anställd i 6 månader, dels är det bara män=känns som förståelsen är obefintlig, och dels var vi redan underbemannade i min ingenjörsgrupp och nu sa en upp sig i förra veckan..

Jag berättade på mitt jobb veckan före jul. Vi sitter två personer på ekonomikontoret och min kollega har BF en månad innan mig. Vilket hon kläckte ett par dagar innan jag själv berättade.

Så jag berättade för chefen tillika ägare av bolagen när han kom och frågade om jag visste att min kollega var gravid. Blev ju inte någon jättemunter reaktion precis. Men snabbt övergående.

Vad jobbigt det låter! Jag förstår att det känns som att det aldrig blir något bra tillfälle då, med den situationen.

Själv berättade jag för flera veckor sedan för chefen. Hade varit hemma en dag pga graviditetsrelaterat mående och trodde att jag skulle drabbas av det mer och kände att det var lika bra att han visste. Men kollegerna fick veta för drygt en vecka sedan.

Så min enda fundering nu är när/om jag ska berätta för eleverna. Eller ska jag låta skvallret gå när jag börjar se mer än bara lite plufsig ut... ;) (några har redan börjat ana :p)

Det känns som att RUL är en evighet bort! 1/3 ska jag dit - då är jag i vecka 21. Det är ju hela fyra veckor kvar! :arghh:

Gällande att känna bebisen så kände jag en del i v 14 eller 15 första gången. Men sen har det minskat och jag känner bara något litet pet då och då. Jag längtar tills det blir tydliga buffar och ännu hellre så att dottern kan känna.

Efter två jobbdagar i rad ömmar ländryggen.

Pratat med närmaste chefen om graviditetspenning sista 60 dagarna. Han lät väl rätt inne på att det var en bra idé, hoppas bara han skriver ett bra intyg.
Oavsett var på jobbet jag är så är det stress (ger sammandragningar), tunga lyft, konstiga arbetsställningar osv osv. I receptionen är det minst sånt, men där kan man inte gå ifrån vid behov (det är svårt på andra avdelningar med ibland, men svårare där).
Så vi får se vad FK säger. Skickar förhoppningsvis inte det nästa vecka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 900
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka