Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är nu i den där långa perioder mellan KUB och RUL då "inget händer". Inga besök eller sådant och jag känner heller inga rörelser och kommer inte göra på ett tag (moderkakan fram) så nu är det bara att vänta och låta tiden gå :grin: mår fortfarande illa så på så sätt lär jag ju inte direkt glömma att jag är gravid :p

Planerar en resa till Gekås senare i vår. Har långt dit och även andra affär så kommer göra de flesta inköpen då (förutom stora saker som vagn och skötbord osv).

Vad behöver en bebis egentligen? Det där med att köpa när man behöver senare funkar inte för mig då vi har 10 mil till närmsta vettiga stad med affärer, så vill ha en lista inför Gekås som sagt.

Sängkläder
Vanliga kläder
Nappar?
Eh ja typ det jag kommer på:angel::o

Känner precis som du...nu händer liksom inget på lång tid. Jag tyckte det nästan var för mycket en period då det kändes som det var besök inbokad hela tiden och nu inget.

Tycker forfarande känns tidigt att tänka på inköp, men ja kanske kommer dit.
Ska väl ge mig upp på moderns vind och börja där framöver. Ska om inte annat ha ner och måla spjälsängen som står där.

Har gekås bra sortiment? Har rätt nära dit, men inköpslistan brukar vara nytt täcke till häst, insektsspray och hundbajspåsar. Övriga delar passerar jag knappt

Funderar på säng till baby. Sonen kommer behålla sin spjälsäng så vi måste skaffa ny. Men är de värt att fundera på bedside crib. Vi skruvade bort ena långsidan på sonens när han var liten. Dock sov han 70% av tiden i min armhåla

Lågt blodtryck, hormoner, sammandragningar och övertid (samt en medelsvår depression) = hemlig ringer sambon och gråter. Fy så larvig jag känner mig, men allt kändes bara jobbigt. Särskilt när sammandragningarna började stråla neråt i ena ljumsken.

Ska kolla upp det där med grav.penning, tydligen rätt vanligt att få på mitt jobb och bättre de (ag) tom rekommenderar.

Ska det vara såhär kommer jag behöva gå ner i tid ännu mer :down:.

okej, man skall inte googla. Ajja bajja. Förstorat njurbäcken är tydligen=downs (okej familjeliv så inte så säker källa) operationer, urinvägsinfektioner osv osv. Vi har ju inte gjort KUB men nackspalten mättes till 1,5 mm i vecka 12 så borde ju vara lugnt

okej, man skall inte googla. Ajja bajja. Förstorat njurbäcken är tydligen=downs (okej familjeliv så inte så säker källa) operationer, urinvägsinfektioner osv osv. Vi har ju inte gjort KUB men nackspalten mättes till 1,5 mm i vecka 12 så borde ju vara lugnt

Läs på 1177 istället, där står det inte ett ord om Downs i samband med vidgat njurbäcken :)

Känner precis som du...nu händer liksom inget på lång tid. Jag tyckte det nästan var för mycket en period då det kändes som det var besök inbokad hela tiden och nu inget.

Tycker forfarande känns tidigt att tänka på inköp, men ja kanske kommer dit.
Ska väl ge mig upp på moderns vind och börja där framöver. Ska om inte annat ha ner och måla spjälsängen som står där.

Har gekås bra sortiment? Har rätt nära dit, men inköpslistan brukar vara nytt täcke till häst, insektsspray och hundbajspåsar. Övriga delar passerar jag knappt

Vad jag har hört så har dom det, men det varierar ju också.

Vad jag har hört så har dom det, men det varierar ju också.

Jo det är klart. Du får rapportera efter besök. Och jag kanske samla motivation för ett besök där framöver. Förstår verkligen inte tjusningen med stället. Men kan se fördelar med ”allt” på ett ställe.

Läs på 1177 istället, där står det inte ett ord om Downs i samband med vidgat njurbäcken :)

jo, har nog läst mera tillförlitliga källor, men som alltid när man googlar så slutar de med att man har cancer typ. Känner dock ingen direkt oro och de kommer ju att följa upp. Frågade vad de innebär men var "inget att oroa sig för"

Funderar på säng till baby. Sonen kommer behålla sin spjälsäng så vi måste skaffa ny. Men är de värt att fundera på bedside crib. Vi skruvade bort ena långsidan på sonens när han var liten. Dock sov han 70% av tiden i min armhåla
Jag hade nog skaffat en spjälsäng som går att ta bort ena sidan på istället. Den kan man ha längre och tar man bort ena sidan blir det ju samma sak som en bedsidecrib.

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Jozze, bf 21/7, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 23/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

På väg tillbaka till jobbet efter RUL. Allt såg bra ut, hon var ganska ny och extra noggrann. Det syntes klart och tydligt att det var en liten grabb :love:

Måste dra en liten anekdot från veckan!
Vi var på en kort konferens med min grupp och en till grupp vi jobbar ganska nära med. På kvällen var det middag varpå servitrisen presenterar maten och frågar vem som önskade vegetarisk mat. Och fortsätter ”och så har vi två gravida, som jag antar vill ha köttet well done?”.

Tystnaden som uppstår då, eftersom det bara finns en känd gravid, och det var inte jag. :p var tyst en stund och funderade på det hela, men fick ju snart tala ut om att det var mig det var frågan om. Minnesvärt sätt att outa det hela. :D Men, ganska klumpigt av servitrisen att ta det så inför hela sällskapet. Man kan ju enkelt bara säga till när de serverar drickat, det ligger väl ändå mest i mitt eget intresse att påtala kostönskemål. Tur för henne att jag är öppen med det hela och hade ändå tänkt berätta det nu, åtminstone för min egen grupp. :) Kunde ju ha varit en betydligt större fadäs än det blev.

Val av barnvagn, check :up:
Det blir en Emmaljunga NXT90F outdoor.
Kändes super att köra, och passar både mig och sambon bra som är lååånga, och jag älskar de bruna läderdetaljerna :love:

Nu har jag hämtat hem min vagn! Jobbar extra fast jag egentligen är förkyld och borde ligga i sängen. Har tom svullna lymfkörtlar i armhålan...

Har inte hört av pappan på ett par veckor. Vet att han inte mår så bra men hoppas vi får till att ses och prata i telefon snart. Han vill inte veta könet men jag ska skicka bilden per brev och beskriva allt vi såg på RUL.

Känns lite konstigt att vi kommit nästan halvvägs i det här.. på tisdag berättar jag för alla på jobbet.

Måste dra en liten anekdot från veckan!
Vi var på en kort konferens med min grupp och en till grupp vi jobbar ganska nära med. På kvällen var det middag varpå servitrisen presenterar maten och frågar vem som önskade vegetarisk mat. Och fortsätter ”och så har vi två gravida, som jag antar vill ha köttet well done?”.

Tystnaden som uppstår då, eftersom det bara finns en känd gravid, och det var inte jag. :p var tyst en stund och funderade på det hela, men fick ju snart tala ut om att det var mig det var frågan om. Minnesvärt sätt att outa det hela. :D Men, ganska klumpigt av servitrisen att ta det så inför hela sällskapet. Man kan ju enkelt bara säga till när de serverar drickat, det ligger väl ändå mest i mitt eget intresse att påtala kostönskemål. Tur för henne att jag är öppen med det hela och hade ändå tänkt berätta det nu, åtminstone för min egen grupp. :) Kunde ju ha varit en betydligt större fadäs än det blev.

Helt klart skräckblandade känslor för att ”tvingas” avslöja det på ett sådant sätt. Men helt klart en lite rolig story.

Katten ligger i mitt knä och lutar sig mot min mage - och spinner. "Va, hallå? Det vibrerar" var det nån som buffade inifrån. Tycker mig ha läst att det hör låga frekvenser bra, så jag gissar att spinnandet fortplantar sig fint :p.

Än så länge störs inte kisse av buffarna i alla fall.

BM-besök nu i veckan. Blodtrycket bra, järnet bra (skönt att slippa järntabletter!) och jag fick lyssna på hjärtljud. Nu är moderskapsintyget inskickat till Försäkringskassan också. Skönt att ha det fixat. :)

BM-besök nu i veckan. Blodtrycket bra, järnet bra (skönt att slippa järntabletter!) och jag fick lyssna på hjärtljud. Nu är moderskapsintyget inskickat till Försäkringskassan också. Skönt att ha det fixat. :)
Vad tidigt du fick lyssna på hjärtljud. Vi ska få göra det nästa gång, här görs det tidigast vecka 24.

Vad tidigt du fick lyssna på hjärtljud. Vi ska få göra det nästa gång, här görs det tidigast vecka 24.

Fick också lyssna på hjärtljud tidigt (20+1), stod i mina papper att de eventuellt lyssnar då, annars i vecka 25.

Är ni superpeppiga och/eller känslosamma hos barnmorskan? Ibland får jag för mig att min bm tycker att jag är likgiltig när jag inte blir eld och lågor, som när jag fick höra dotterns hjärtljud och mest log och nickade till hennes information om att 155 slag är helt normalt för barnet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 179
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 122
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 900
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka