KattenKorven
Trådstartare
Babysitter - vi använde vår från sstar eftersom dottern hatade att ligga på en filt på golvet medan man t.ex. duschade
Äh! Från start, ska det såklart stå. Svårt att skriva på mobilen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Babysitter - vi använde vår från sstar eftersom dottern hatade att ligga på en filt på golvet medan man t.ex. duschade
Vi är nu i den där långa perioder mellan KUB och RUL då "inget händer". Inga besök eller sådant och jag känner heller inga rörelser och kommer inte göra på ett tag (moderkakan fram) så nu är det bara att vänta och låta tiden gå mår fortfarande illa så på så sätt lär jag ju inte direkt glömma att jag är gravid
Planerar en resa till Gekås senare i vår. Har långt dit och även andra affär så kommer göra de flesta inköpen då (förutom stora saker som vagn och skötbord osv).
Vad behöver en bebis egentligen? Det där med att köpa när man behöver senare funkar inte för mig då vi har 10 mil till närmsta vettiga stad med affärer, så vill ha en lista inför Gekås som sagt.
Sängkläder
Vanliga kläder
Nappar?
Eh ja typ det jag kommer på
okej, man skall inte googla. Ajja bajja. Förstorat njurbäcken är tydligen=downs (okej familjeliv så inte så säker källa) operationer, urinvägsinfektioner osv osv. Vi har ju inte gjort KUB men nackspalten mättes till 1,5 mm i vecka 12 så borde ju vara lugnt
Känner precis som du...nu händer liksom inget på lång tid. Jag tyckte det nästan var för mycket en period då det kändes som det var besök inbokad hela tiden och nu inget.
Tycker forfarande känns tidigt att tänka på inköp, men ja kanske kommer dit.
Ska väl ge mig upp på moderns vind och börja där framöver. Ska om inte annat ha ner och måla spjälsängen som står där.
Har gekås bra sortiment? Har rätt nära dit, men inköpslistan brukar vara nytt täcke till häst, insektsspray och hundbajspåsar. Övriga delar passerar jag knappt
Vad jag har hört så har dom det, men det varierar ju också.
Läs på 1177 istället, där står det inte ett ord om Downs i samband med vidgat njurbäcken
Jag hade nog skaffat en spjälsäng som går att ta bort ena sidan på istället. Den kan man ha längre och tar man bort ena sidan blir det ju samma sak som en bedsidecrib.Funderar på säng till baby. Sonen kommer behålla sin spjälsäng så vi måste skaffa ny. Men är de värt att fundera på bedside crib. Vi skruvade bort ena långsidan på sonens när han var liten. Dock sov han 70% av tiden i min armhåla
Måste dra en liten anekdot från veckan!
Vi var på en kort konferens med min grupp och en till grupp vi jobbar ganska nära med. På kvällen var det middag varpå servitrisen presenterar maten och frågar vem som önskade vegetarisk mat. Och fortsätter ”och så har vi två gravida, som jag antar vill ha köttet well done?”.
Tystnaden som uppstår då, eftersom det bara finns en känd gravid, och det var inte jag. var tyst en stund och funderade på det hela, men fick ju snart tala ut om att det var mig det var frågan om. Minnesvärt sätt att outa det hela. Men, ganska klumpigt av servitrisen att ta det så inför hela sällskapet. Man kan ju enkelt bara säga till när de serverar drickat, det ligger väl ändå mest i mitt eget intresse att påtala kostönskemål. Tur för henne att jag är öppen med det hela och hade ändå tänkt berätta det nu, åtminstone för min egen grupp. Kunde ju ha varit en betydligt större fadäs än det blev.
Vad tidigt du fick lyssna på hjärtljud. Vi ska få göra det nästa gång, här görs det tidigast vecka 24.BM-besök nu i veckan. Blodtrycket bra, järnet bra (skönt att slippa järntabletter!) och jag fick lyssna på hjärtljud. Nu är moderskapsintyget inskickat till Försäkringskassan också. Skönt att ha det fixat.
Vad tidigt du fick lyssna på hjärtljud. Vi ska få göra det nästa gång, här görs det tidigast vecka 24.
Vad tidigt du fick lyssna på hjärtljud. Vi ska få göra det nästa gång, här görs det tidigast vecka 24.