Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så himla törstig. Dricker mer än normalt (mot att vara icke gravid alltså) varje dag, men vissa dagar, som idag är det löjligt mycket. Kissade vad midnatt, när klockan ringde vid 6.30 imorse och även en gång däremellan i natt.
Är torr i munnen med. Sugtablett hjälper bara för stunden.

I tisdags kollade bm glukos och det var normalt (5,0) och då hade jag ätit frukost precis innan.

Bör jag be om en ny koll eller är det helt normalt?

Jag är så himla törstig. Dricker mer än normalt (mot att vara icke gravid alltså) varje dag, men vissa dagar, som idag är det löjligt mycket. Kissade vad midnatt, när klockan ringde vid 6.30 imorse och även en gång däremellan i natt.

I tisdags kollade bm glukos och det var normalt (5,0) och då hade jag ätit frukost precis innan.

Jag är också törstig typ hela tiden och känner igen det från tidigare graviditeterna så tror att det är normalt! Men om du är orolig brukar det ju hjälpa att prata med bm och kanske göra en extrakoll :)

Jag är inte törstigare än normalt, men jag är fruktansvärt torr i munnen större delen av dagarna, värst fm/lunch. Har aldrig varit med om det tidigare så jag antar att det är någon gravid grej.

Jag är också törstig typ hela tiden och känner igen det från tidigare graviditeterna så tror att det är normalt! Men om du är orolig brukar det ju hjälpa att prata med bm och kanske göra en extrakoll :)
Inte orolig egentligen eftersom mitt glukos var normalt.
Skönt dock att höra att jag inte är ensam om det.

Det är heeeelt normalt. ;) Man kan bli torr i munnen under graviditeten, så det är bra att vara extra noga med tandborstning och sånt. Och galet törstig är standard. Bra träning inför amningen sen, för då dricker man litervis hela tiden. :)

(Extremt irriterande med den där mitt-i-natten-kissnödigheten när man redan har ett litet barn, för jag tajmar aldrig toabesöken med att hon ändå vaknar utan det blir liksom dubbla uppvak hela tiden. :arghh:)

Inte orolig egentligen eftersom mitt glukos var normalt.
Skönt dock att höra att jag inte är ensam om det.

Också törstigt men dålig på att dricka (har ännu inte behövt upp och kissa på nätterna så säger väl hur lite jag får i mig)

Klämt i mig två liter idag och ännu törstig

tror gossen har svängt på sig och börjat sparka inåt i stället. Mycket mera diffusa och segare rörelser för stunder. Rätt frustrerande faktist.

Hemma igen!! :banana:
Tog nästan två veckor men nu är jag opererad och mår så mycket bättre! Har såklart fortfarande lite ont men det är inte jämförbart med innan operation på något sätt.

Bebis är kollad med ultraljud och mår bra. :heart Hjärtljuden kollades direkt efter op och låg då på 135-145, vilket är helt normalt.
Jag har även börjat kunna känna sparkar från utsidan så att säga, mysigt! Det är en ytterst livlig (och kvällspigg) pojke där inne. :D

Nu börjar en lång process med rehab, och jag kommer säkert förtvivla fler gånger på vägen, men just nu är det bara SÅ skönt att vara hemma hos barn, sambo och hund igen! :heart:heart:heart

Men alltså fy vad jobbigt! :arghh: Finns det något som lindrar? Ikväll drack jag lite Cola och det kändes mycket bättre i magen.
Finns ju massa olika sägnen om vilka symtom man får beroende på om man väntar flicka eller pojke och många säger att man väntar flicka om man mår så dåligt och speciellt så länge som du gör. Har ni kollat? :)
Jag har mått väldigt bra hela tiden och väntar en pojke. Morsan hade också en oerhört "lätt" graviditet med mig, så det är nog högst individuellt :)

Angående kissnödighet och så var jag uppe minst en gång varje natt i början. Ett av de första tecknen på att jag var gravid var att jag kissade typ en gång i timmen. Sen kom några underbara veckor då jag fick sova nätterna igenom! Men nu är det igång igen.. kanske börjar han bli så stor nu så han trycker på. Väldigt livlig verkar han vara, det har han efter pappa :D

Nu borde jag pallra mig ut och gå när jag för en gångs skull är ledig. Funderar starkt på en pizza på vägen hem.. skulle säkert inte dietisten hålla med om, men det är flera veckor till nästa besök :p har precis hämtat mig från en förkylning och orkar bara inte ägna mig åt städning och matlagning.. nytt försök imorgon på att vara duktig.

Min mage har totalt stannat senaste veckan. Jättejobbigt. Särskilt som jag är van att min mage är aktiv pga min Crohns.
Sambon skulle vara gullig idag och köpa nåt som satte fart på magen - och han valde paj, blåbärspaj. Fick snällt tacka men berätta att blåbär är stoppande :p.
Fast den lär gå åt ändå. Nu skriver jag upp katrinplommon på inköpslistan.

Min mage har totalt stannat senaste veckan. Jättejobbigt. Särskilt som jag är van att min mage är aktiv pga min Crohns.
Sambon skulle vara gullig idag och köpa nåt som satte fart på magen - och han valde paj, blåbärspaj. Fick snällt tacka men berätta att blåbär är stoppande :p.
Fast den lär gå åt ändå. Nu skriver jag upp katrinplommon på inköpslistan.

Fast blåbär i ”fast” form får väl fart på magen? Soppa är stoppande

*h hon som äter blåbär för aktivare mage”

Har ni funderat på p-medel sedan när barnet är fött?

Tycker de känns svårt. De som funkat bäst för mig (kombinerade) rekommenderas ju inte vid amning. Blöder mycket annars så vissa minipiller går därför bort. Inte heller sugen på ”långvariga” skydd som spiral/stav

Fast med två barn blir de väl ingen acction heller :angel:

Tycker de känns svårt. De som funkat bäst för mig (kombinerade) rekommenderas ju inte vid amning. Blöder mycket annars så vissa minipiller går därför bort. Inte heller sugen på ”långvariga” skydd som spiral/stav

Med tanke på de tre åren det här tagit så har vi sagt att blir det en till så blir det. Vi räknar inte med så mycket ork/lust första månaderna ändå.
Sen har jag funderat på hormonspiral när vi är nöjda.

Vart i magen håller era bebisar till och gärna sparkar/rör sig?
Jag tycker min verkar ligga långt ner? Känner mest sparkar och bökande nere vid troskanten ungefär. Har känt ett fåtal sparkar högre upp vid naveln ungefär.

Jag tempade innan och det funkade bra för mig och kör nog på det sen igen.
Vill inte stoppa i/in något i kroppen mer än absolut nödvändigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 205
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka