Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad mysigt för er alla som känner bebis!
Här väntar och väntar jag på att den lilla ska ge sig tillkänna men det lär dröja några veckor till.
Börjar känna av att livmodern växt sig ovanför blygdbenet nu iaf, för det känns att det tar emot ibland i vissa kroppsställningar. Så det går sakta men säkert framåt :cautious:;)

Tillhör också dem som får vänta lite till. Märker det själv väldigt lite, när jag ska hoppa av hästen är det en liten rörelse jag känner att det tar emot i. Och ja, nu är det en tidsfråga innan gummiband behövs i ridbyxorna. Eh japp kläderna är fortsatt mitt största dilemma...

Idag har vi varit på KUB! Såklart var man lite nervös innan, dels så tänker man ju att det kanske inte är någon där inne, dels är man rädd för dåligt resultat. Men alltså :love: vi såg det lilla pyret hoppa runt och dricka vatten, vifta med armarna. Risken för downs var 1:12450 och de andra två ovanliga trisomi 18 och 21 (tror jag?) var mindre än 1:20000 så BM sa att det va väldigt liten risk :) åh vilken känsla att få se bebis för första gången :heart
Downs är trisomi 21.
13 och 18 är de två andra man kollar sannolikhet för på kub.
Skönt allt såg bra ut :).

Har ni några konstiga cravings? :D
Jag har varit supersugen på pyttipanna med stekt ägg och rödbetor i flera veckor, fast jag inte ens gillar det :D haha! Lagade det igår och höll på att äta ihjäl mig, det bara var såååå gott! Fick typ behärska mig för att inte sitta och mumsa och tjata om hur gott det var (KAN ju liksom uppfattas som lite smådrygt efter ett tag med tanke på att jag hade lagat det själv :o:D)

Dessutom är jag helt galet sugen på räkor hela tiden! Undrar om det går att övertala mannen till att käka räkor i helgen IGEN? :o Han är nog en aning trött på det...

Jag har varit supersugen på pyttipanna med stekt ägg och rödbetor i flera veckor, fast jag inte ens gillar det :D haha! Lagade det igår och höll på att äta ihjäl mig, det bara var såååå gott! Fick typ behärska mig för att inte sitta och mumsa och tjata om hur gott det var (KAN ju liksom uppfattas som lite smådrygt efter ett tag med tanke på att jag hade lagat det själv :o:D)

Dessutom är jag helt galet sugen på räkor hela tiden! Undrar om det går att övertala mannen till att käka räkor i helgen IGEN? :o Han är nog en aning trött på det...
Jag har aldrig tidigare tyckt att det varit gott att dricka mjölk, men nu slinker det ner både 2 och 3 glas till varje måltid.. annars är det mesta äckligt och jag äter det jag är sugen på för stunden :down::meh:

Jag har aldrig tidigare tyckt att det varit gott att dricka mjölk, men nu slinker det ner både 2 och 3 glas till varje måltid.. annars är det mesta äckligt och jag äter det jag är sugen på för stunden :down::meh:

Haha, det är så kul att det kan bli så där! :D
Jag är också lite så, är sugen på en specifik grej som oftast är olika varje dag (förutom räkor då...) och allt annat känns jätteäckligt, så det är jag som bestämmer maten här hemma nu :angel:

Det värsta har gått över nu men vet inte hur mycket morötter jag åt en period :p.

Just nu är jag rätt chill med cravings, men jag hade en period där jag var extreeeemt sugen på citronläsk och typ...Grappo. Inget jag brukar dricka i vanliga fall, och definitivt inte litervis. :o Nu är jag mest osugen på allt utom riktig mat som jag kan äta typ hur mycket som helst av.

Första veckorna ville jag ha pressad citron på precis allt jag åt O_o
Sen har det hållit i sig i många, många veckor med bl.a. att jag är sugen på mjölk till mat (vilket jag typ aldrig druckit sedan jag var barn), all klassisk husmanskost :love::love::love: (gärna kåldolmar eller kålpudding, sitter typ på jobbet och dreglar nu :d)
Frukt slinker det ner väldigt mycket också, just nu går det mest jordgubbar och vindruvor!
Jag är normalt en gottegris och typ dör för choklad, men det är helt det omvända nu som gravid. Nån dag ibland kan jag vara supersugen på salt eller surt (typ som igår, fick akutköra 2 mil till godisaffären :angel:)

Sen har det hållit i sig i många, många veckor med bl.a. att jag är sugen på mjölk till mat (vilket jag typ aldrig druckit sedan jag var barn), all klassisk husmanskost :love::love::love: (gärna kåldolmar eller kålpudding, sitter typ på jobbet och dreglar nu :d)
Frukt slinker det ner väldigt mycket också, just nu går det mest jordgubbar och vindruvor!
Jag är normalt en gottegris och typ dör för choklad, men det är helt det omvända nu som gravid. Nån dag ibland kan jag vara supersugen på salt eller surt (typ som igår, fick akutköra 2 mil till godisaffären :angel:)

Glömde tomater, är helt tosig i tomater!
Och ceasarsallad!

Hahaha jag är också sugen på färska räkor hela tiden :D åh en riktigt go räkmacka... Och smörgåstårta med räkor!!! :d Fy fan va gott!

Kycklingsallad från Ica, sån man plockar själv med currymango dressing till - det skulle jag kunna äta dagligen till både lunch och middag O_o:angel: Synd att det är så dyrt bara, och att man måste köpa ny varje dag - går liksom inte bunkra upp i en vecka åt gången :down::cautious::p

Hahaha jag är också sugen på färska räkor hela tiden :D åh en riktigt go räkmacka... Och smörgåstårta med räkor!!! :d Fy fan va gott!

Haha va kul med en till som vill käka just räkor :D gjorde en så VANSINNIGT god räkmacka förra helgen med rostbröd, räkor, avokado, aioli, citron och stenbitsrom! Skulle nästan kunna mörda för en sån nu :d:d:angel:

Jag vill också gärna ha rejäl mat och är inte alls särskilt sugen på godis (kan i vanliga fall äta hur mycket godis och choklad som helst) :D
Första veckorna av graviditeten åt jag typ fyra kiwifrukter per dag, nu är det passionsfrukt på naturell yoghurt som är grejen :)

Kycklingsallad från Ica, sån man plockar själv med currymango dressing till - det skulle jag kunna äta dagligen till både lunch och middag O_o:angel: Synd att det är så dyrt bara, och att man måste köpa ny varje dag - går liksom inte bunkra upp i en vecka åt gången :down::cautious::p

Haha kul med så specifika saker :D
Just kyckling har jag faktiskt svårt för, har inte kunnat äta det alls de tidigare graviditeterna men nu funkar det om det är typ kycklingfilé. Inte typ helstekt kyckling eller kycklingklubbor :yuck::yuck:

Inget speciellt faktiskt. Men jag kan bli jättesugen på något och sen ha svårt att få det ur huvudet tills jag har ätit det. Kolhydrater gillar jag också! En kollega åt en så mumsig baguette igår så det var jag tvungen att köpa i morse på väg till jobbet :D

Är också gottegris i vanliga fall :angel:, choklad är ett måste vid pms tex. Nu klarar jag mig bra utan godis. Visst är det gott, men absolut inte nödvändigt. Tänk om det kunde hålla i sig. Skulle inte klaga då.

Slukade också massa mjölk några veckor, tycker visserligen om det även i vanliga fall men det blev nog både två och tre glas mer än normalt vid frukosten.

Inga direkta cravings här inte och inte så mycket mer hungrig heller och det är väl bra antar jag. Men jag kan få blodsockerfall och bli galet trött utan att känna hunger, äter jag bara regelbundet och lite mer än vanligt så är det lugnt.

Lånat ett par mjukisbyxor av sambon idag. De kommer åka ner i förlossningsväskan efter nästa tvätt :angel:.
Mjuka, pösiga och sitter inte åt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 205
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar