Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 23/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Tog senaste listan så jag hoppas att den stämmer.

Nu delar vi bf-datum, @miniärta ! :)

Vi var på ultraljud i torsdags och storskrutten fick också följa med, för hon och jag skulle vidare mot huvudstaden efteråt. Det var en pigg krabat därinne som såg ut att vinka åt oss precis i början (vilket den blivande storasystern hade bett bebisen att göra kvällen innan, när hon pratade med magen) och som inte alltid ville samarbeta med hon som utförde ultraljudet. :D Det blev en del "omtagningar" när hon skulle kika från olika håll. Storasyster blev uttråkad ganska snabbt och fick titta på pappas telefon istället.

Storasyster var inte alls så här livlig i magen och hon var en väldigt enkel och nöjsam bebis när hon hade kommit ut, så jag hoppas att detta inte innebär att nya bebisen kommer att vara en duracellkanin när hen tittar ut. :nailbiting:

Vi blev tidigarelagda med en vecka också och nu är bf den 13 juli. Det var ju skönt att det var åt det hållet och inte tvärtom. Nu är jag plötsligt i vecka 21!
Vad skönt allt såg bra ut.
Om de är som i magen när de kommer ut så kommer vi ha en vildbasing här hemma :nailbiting::D.

Vi var på ultraljud i torsdags och storskrutten fick också följa med, för hon och jag skulle vidare mot huvudstaden efteråt. Det var en pigg krabat därinne som såg ut att vinka åt oss precis i början (vilket den blivande storasystern hade bett bebisen att göra kvällen innan, när hon pratade med magen) och som inte alltid ville samarbeta med hon som utförde ultraljudet. :D Det blev en del "omtagningar" när hon skulle kika från olika håll. Storasyster blev uttråkad ganska snabbt och fick titta på pappas telefon istället.

Storasyster var inte alls så här livlig i magen och hon var en väldigt enkel och nöjsam bebis när hon hade kommit ut, så jag hoppas att detta inte innebär att nya bebisen kommer att vara en duracellkanin när hen tittar ut. :nailbiting:

Vi blev tidigarelagda med en vecka också och nu är bf den 13 juli. Det var ju skönt att det var åt det hållet och inte tvärtom. Nu är jag plötsligt i vecka 21!

Hade ni gjort KUB innan?

Kan datumet bli justerat vid RUL också om man gjort KUB innan?

Hade ni gjort KUB innan?

Kan datumet bli justerat vid RUL också om man gjort KUB innan?
Ja, vi hade gjort kub. Då beräknade de fostret till att komma "ungefär den 20". Nu sa hon först den 11, det vill säga en flytt med 9-10 dagar, men så vägde hon på något sätt in kub-mätningen, som "var en bra mätning", och kom fram till den 13.

Själv räknade jag ju fram den 17 med Familjelivs uträknare, så vi får väl se om något av alla datum stämmer. :D

Hm. Jag blev inte flyttad vid RUL trots att fostret var fem dagar "för stort". Hon sa att KUB-mätningen var säkrare.
Så var det med dottern här. Gjorde ett tidsbestämmande ultraljud då vi inte visste hur långt gången jag var. Då fick vi BF 13/8 2016. En vecka senare gjordes kub - BF 8/8. RUL sa även det 8/8 men det datumet i journalen fortsatte vara 13/8 ”eftersom mätningen som gjordes är såpass säker”. Dottern föddes 8/8 :cool:

Så var det med dottern här. Gjorde ett tidsbestämmande ultraljud då vi inte visste hur långt gången jag var. Då fick vi BF 13/8 2016. En vecka senare gjordes kub - BF 8/8. RUL sa även det 8/8 men det datumet i journalen fortsatte vara 13/8 ”eftersom mätningen som gjordes är såpass säker”. Dottern föddes 8/8 :cool:

Ja jag hoppas lite på att ungen tänker komma tidigare än beräknat, som omväxling mot förra gången då jag gick 16 dagar över tiden...:crazy:

Jag tror mitt ena bröst läckte i natt. Låg på sidan och klämde väl åt. Vaknade av att det var en blöt fläck på täcket. Trodde först att jag dreglat eller något innan jag kopplade att jag inte har sovit med munnen där nere. Så.... spännande...

Vaknade imorse av att bebisen sparkade så jäkla hårt att det gjorde ont. Och sekunden efteråt kände jag ett huvud som pressade upp och ut mot revbensbågen hårt som sjutton. Jag tror inte storasyster var så stark förrän i vecka 30-nånting. Blev nästan rädd. :eek: (Första tanken var "Aah! Den här skräckfilmen har jag sett förut!")

Hur orolig bör man bli om man är i vecka 23 och man vaknar på natten med mensvärk och har svårt att somna om? :meh:
Det släppte sen efter att jag gick upp nu imorse och varit uppe en stund och rört mig..

Har haft lite känningar innan av mensvärk, men det är några veckor sedan nu.. Tänkte då att det antagligen bara var växtvärk..

Hur orolig bör man bli om man är i vecka 23 och man vaknar på natten med mensvärk och har svårt att somna om? :meh:
Det släppte sen efter att jag gick upp nu imorse och varit uppe en stund och rört mig..

Har haft lite känningar innan av mensvärk, men det är några veckor sedan nu.. Tänkte då att det antagligen bara var växtvärk..

Kan vara växtvärk men även indikation på tex uv

Enligt min bm inte jätterolig så länge man inte har sammandragningar och tryck nedåt samtidigt.

Besök hos spec.mvc avklarat. Det var nog tur mamma var med, jag är tydligen dålig på att berätta hur jag mår.
Läkaren: "hur mår du?"
Jag: "ganska bra"
Mamma: "ganska bra? Ont i ryggen, bråkande fogar, migrän och depression!"
Jag: "ja men förutom det är det rätt bra :angel:"

Läkaren var väldigt många om mig kändes det som. Hon tyckte det var lite tidigt att mäta bebis, men gjorde ett ultraljud för att ge mig lite lugn. Såg ut att vara bra med fostervatten, hon pekade ut lillens urinblåsa bla och så blir det nytt besök i v.32 om jag inte blir sämre i mitt mående på nåt sätt innan.

Frågade om fosterrörelser och läkaren sa att deras rekommendationer är att om man tycker det är lugnare än vanligt så ska man ligga på vänster sida i 2 timmar och då känna minst 10 tydliga rörelser.
Lugnare dagar var vanligt sa hon. Det kändes bra.
Idag har det dock varit stök och bök i magen hela dagen hittills :).

Okej, där blev visst graviditeten officiell på jobbet (men min chef vet sen många veckor tillbaka) :D:o berättade idag för några jag brukar träna med eftersom jag kanske måste börja anpassa övningarna lite snart, men sa att det inte är helt officiellt än. De berättade dock ändå vidare för sen kom en annan kollega och gratulerade högt :D hoppas inte jag lät alltför otrevlig för jag blev så paff att jag svarade: ”oj, vad snabbt det spred sig, hehe!” för jag trodde inte träningskompisarna skulle säga något.

Men nu känns det rätt skönt, slipper jag fundera mer på när och hur jag ska berätta, klä mig för att dölja det och tänka på att inte säga något :) hade ändå tänkt berätta väldigt snart. Dessutom är det så svårt att veta vad som syns, folk kanske har sett och anat det för länge sen och då är det ju fånigt att försöka hålla det hemligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 206
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka