Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit på mitt andra BM-möte. Tanken var att vi skulle boka mitt RUL äntligen, men tydligen råder det just nu stor brist på ultraljudspersonal på sjukhuset så det fanns inga tider :confused: så jag fick numret för att själv ringa nästa vecka och hoppas att jag får en tid i slutet på mars...
Vecka 15 här nu och jag mår fortsatt väldigt dåligt. Igår kom middagen upp men idag har jag fått behålla den. Om det inte blir bättre väldigt snart och om inte postafenen hjälper (har bara provat en gång) ska jag gå till läkaren för att få lergigan utskrivet sa BM.

Ska det ansvaret verkligen läggas över på dig angående ultraljudstid O_o tänker att det är MVC som får skramla fram en tid, kanske på annan klinik om det krävs. Hoppas det löser sig hur som helst!

BM imorse, allt ser fortsatt bra ut med både mig och bebis. :) Skönt, för här hemma avlöser förkylningarna varandra och dottern har varit frisk sammanlagt en vecka den senaste månaden så jag har liksom inte ork till att hantera mer problem. Spottlovet har vi ägnat åt att kurera en dubbelsidig öroninflammation...roligare kan man ha det.:down:

Jag har riktigt jävlig foglossning, men i övrigt är det ganska lugnt med krämpor än så länge. Viktuppgången verkar bli likadan som förra graviditeten då jag stod helt stilla fram till vecka 20 och sen gick upp ett helt kilo i veckan fram till förlossningen - vecka 26 nu och har gått upp 6 kilo.

Har fått önska sjukhus för förlossningen nu också, kör på samma som förra gången för det är närmast att köra och vi hittar till allting där.:)

Ska det ansvaret verkligen läggas över på dig angående ultraljudstid O_o tänker att det är MVC som får skramla fram en tid, kanske på annan klinik om det krävs. Hoppas det löser sig hur som helst!
Jag vet! Jag bara öhh...? :confused: Hon ursäktade sig flera gånger med att personal sagt upp sig där och nu var jag tvungen att ringa dit på egen hand, så jag fick bara en lapp med telefonnummer.... Behöver jag tillägga att detta är Länssjukhuset för västra Götaland och vi har 14 mil dit...
Nåja, vi får helt enkelt hoppas att jag får en tid :down:

Ni som varit gravida förut. När börjar de kolla tappen osv? Eller görs det inte alls på rutin utan bara vid behov?

Sov dåligt i natt, fick gå upp 3 gånger och kissa och varje gång vaknade jag med sendrag i vaden :crazy:.
Sovit hela dagen hittills. Min kropp börjar verkligen bli tröttare nu, det märks.

Jag vet! Jag bara öhh...? :confused: Hon ursäktade sig flera gånger med att personal sagt upp sig där och nu var jag tvungen att ringa dit på egen hand, så jag fick bara en lapp med telefonnummer.... Behöver jag tillägga att detta är Länssjukhuset för västra Götaland och vi har 14 mil dit...
Nåja, vi får helt enkelt hoppas att jag får en tid :down:
Och jag tycker våra 7 mil till förlossningen är långt :(.

Ni som varit gravida förut. När börjar de kolla tappen osv? Eller görs det inte alls på rutin utan bara vid behov?

Sov dåligt i natt, fick gå upp 3 gånger och kissa och varje gång vaknade jag med sendrag i vaden :crazy:.
Sovit hela dagen hittills. Min kropp börjar verkligen bli tröttare nu, det märks.

Livmodertappen rutinkontrolleras inte. Den enda gången någon varit där och kollat på mig har varit under pågående förlossning.

Magnesiumtabletter är bra mot sendrag. :)

Tack.
Käkar redan magnesiumtabletter. Hållit på en vecka, kanske måste ge det längre tid för effekt.

Hur mycket tar du? Jag tar dubbel dos Mg om jag börjar känna nåt i vaderna. Det är ganska svårt att överdosera, och man märker det genom att man blir lös i magen så då är det bara att minska lite.

Jag kör ofta dubbelt nu både för att jag är rädd för kramp, och för att lite lös i magen är precis vad jag skulle behöva som motvikt till denna förstoppning :o:p

Hur mycket tar du? Jag tar dubbel dos Mg om jag börjar känna nåt i vaderna. Det är ganska svårt att överdosera, och man märker det genom att man blir lös i magen så då är det bara att minska lite.

Jag kör ofta dubbelt nu både för att jag är rädd för kramp, och för att lite lös i magen är precis vad jag skulle behöva som motvikt till denna förstoppning :o:p
En om dagen. Det står 1-2 på burken. Vågar nog inte öka med tanke på min känsliga Crohns-mage. Den har det jobbigt nog som det är, med järn och allt.

Fått tappen kollad två gånger förra grav. Första gången i vecka 19 då de vid ett rutinläkarbesök hittade hallonlikande utväxt på tappen så blev skickad till spec.gyn (visade sig vara ofarliga cellförändringar som kan uppstå under grav, försvunna på efterkontroll och såg inte nu heller) och en koll i vecka 28-29. Jag är dock en riskpatient och till sjukdomsbilden hör risk för för tidiga födslar

Tappen kollas inte alls om man inte misstänker något. Jag bad om en koll 8 dagar innan BF förra gången (sista kontrollen innan BF), och fick tjata lite.
Sen kollas den under förlossningen om den inte är helt ”utplånad” redan när man kommer in.

Min trötthet och illamåendet har inte gått över alls, trots att det är andra trimestern nu. Är nästan tröttare än någonsin och längtar till vår!! Magen börjar synas men känner inte av något än. 3v kvar till RUL.

Tappen kollas inte alls om man inte misstänker något. Jag bad om en koll 8 dagar innan BF förra gången (sista kontrollen innan BF), och fick tjata lite.
Sen kollas den under förlossningen om den inte är helt ”utplånad” redan när man kommer in.

Min trötthet och illamåendet har inte gått över alls, trots att det är andra trimestern nu. Är nästan tröttare än någonsin och längtar till vår!! Magen börjar synas men känner inte av något än. 3v kvar till RUL.
Mitt illamående var som värst vecka 15-20 O_o.

Idag har jag och sambon 10-årsdag. Firade lite ikväll med räkor, havskräftor, aioli, vitlöksbröd och grekisk sallad :d.
Vi ska iväg i helgen bara vi två, gå på teater och spendera natten imorgon på hotell. Det ska bli så mysigt att bara få rå om varandra lite.

Fy vad trött jag är på att vara gravid redan. Det kommer bli en lång vår och sommar.

Jag känner mig som en valross och då är jag bara i v 19. Allt är tungt och obekvämt hur jag än försöker sitta eller ligga. Har ont i ryggen och jag mår fortfarande illa :arghh:
Har dessutom fått ett sånt dåligt humör där jag stör mig på folk i omgivningen och även sambon som är både omogen och irriterande :angel: det är fantastiskt just nu

Fy vad trött jag är på att vara gravid redan. Det kommer bli en lång vår och sommar.

Jag känner mig som en valross och då är jag bara i v 19. Allt är tungt och obekvämt hur jag än försöker sitta eller ligga. Har ont i ryggen och jag mår fortfarande illa :arghh:
Har dessutom fått ett sånt dåligt humör där jag stör mig på folk i omgivningen och även sambon som är både omogen och irriterande :angel: det är fantastiskt just nu

"Ett välsignat tillstånd!" kör vi med som käckt tillrop här hemma när jag haltar omkring med foglossning, halsbränna, yrsel och ett jävla humör. ;)

(Jag brukar trösta mig med att det iaf är sista gången jag gör det här :wtf:)

Jag har ju längtat efter det här så länge så jag vill verkligen verkligen inte klaga. Det känns fel. Men är lite less på framförallt ryggvärken. Och att inte orka gå promenader med hunden som förut :(.

Till det positiva är att jag upptäckt att jag mer och mer ser fram emot hans ankomst, att både jag och sambon vågar planera och köpa saker. Ångesten och rädslan finns fortfarande där, utan tvekan, men jag tror jag vågar säga att hoppet att få ett barn har tagit över mer och mer.

Ja, det känns väldigt långt till sommaren. Och någonstans känns det ju som den smidigare halvan är gjord. Har hittills gått väldigt bra, men antar det snart är dags att bli otymplig (det där valross-symtomet, som ännu lyser med sin frånvaro).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 214
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka