Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lycka till nu @Rhinos!

Varit till BVC idag. M har gått upp till 6545 g, vilket är något över medel (han är 3 månader idag!!). Dock så har kurvan börjar plana ut, mindre uppgång nu än tidigare.

Jag har också hunnit vara i stallet. Hade tänkt ta fram lite bommar och rida ett pass på banan, men såg i vår lilla anteckningsbok att medryttaren gjort det två dagar i rad så jag tog en promenad med hästen istället och hade honom sedan lös på banan en stund och ömsom arbetade ömsom kramades :heart
Kunde tyvärr inte helt slappna av då jag verkligen började sakna sonen. Lite konstigt, jag brukar bara uppskatta att komma iväg ett par timmar, men just idag var det lite jobbigt. Tror att det berodde på att han var så nyvaken när jag åkte att han inte riktigt hängde med på vad som hände, och att han blev hemma med farmor och inte sin pappa. Jag kunde inte med att lämna honom när han sov, ville inte att han skulle vakna och så var jag bara borta, det kändes för hemskt i mammahjärtat. Har kunnat göra så när sambon varit hemma, men nu när det var farmor som ju faktiskt inte är lika bekant för honom så kändes det inte bra.
Känner att jag redan börjar bli hönsmamma :o

Knoddis hade faktiskt gått upp 150 gram på dagens vägning, hans mamma sken som en sol! Förklarade läget för sköterskan och hon tyckte vi hade gjort helt rätt som börjat stödmata med flaska när han visade så tydliga tecken på hunger (jag lämnade å andra sidan inget utrymme för nån diskussion angående amning/flaska/ersättning så hade hon nån annan åsikt så höll hon den för sig själv - klokt nog, min stubin är inte den längsta för tillfället).

Misstänker att han kommer gå upp ännu mer till nästa vägning nu när vi förhoppningsvis fått ordning på maten. Växt en cm har han gjort också så nu är han 56 cm lång. :) Firade med att köpa hem chevréost, tryffelsalami och seranoskinka som jag har suktat och längtat efter i 9 månader varje gång jag gått förbi charkdisken på Ica. :love::love:
Chevre blir det i helgen!
Tack för påminnelsen

En sån där kaskadspya har jag fått i ansiktet.... låg och gulligullade näsa mot näsa efter en amning och plötsligt blev jag heeelt duschad.... i ögonen, näsan, munnen och halva sängen....

• Gilla
Reactions: Ray
Men usch vad hemskt det låter, hur tar man sig igenom det? Stackars liten, och stackars er, en annan var ju orolig och ledsen över antibiotikadiarrén som tack och lov bara verkar ha hållt i sig i några dagar. :(

Ja det var faktiskt fruktansvärt, speciellt när BVC-läkaren tyckte att det var väl inte så farligt, bebisar kräks och bajsar ju, trots att jag berätta att jag var mjölkproteinallergisk som liten.
Men vi fick sånt bra stöd från BVC-sköterskan som uppmanade oss att utesluta mjölken och remitterade oss direkt till barnmottagningen, där vi fick hjälp.

En sån där kaskadspya har jag fått i ansiktet.... låg och gulligullade näsa mot näsa efter en amning och plötsligt blev jag heeelt duschad.... i ögonen, näsan, munnen och halva sängen....

Exakt en sån fick min sambo av stora sonen, men han fick skylla sig själv för han lyfte upp sonen och höll honom ovanför sig när han låg i sängen strax efter matning..
Jag kunde såklart inte hålla mig och bröt ihop av skratt..
Det var nog inte lika underhållande för sambon...

Vill bara meddela att vi fick en son igår kl. 20.22. Vi mår bra allihopa och siktar på att åka hem runt lunchtid. Återkommer med längre förlossningsberättelse senare :).
Stort grattis!
Känns som det är många söner här i sommar?

Nu jäklar är bilbekymret löst här och igår hämtade vi hem vår otroligt moderna bil! Vilka grejer den kan!
Bara det att den konnektar med telefonen så att jag fick handsfree och kan spela Spotify... Nu vill jag köra lååångt!
Aldrig haft en så ny bil. Roligt!

En fråga om D-vitamin. Ska börja ge det till lillebror och fick en Oljebaserad av bvc.
Men drar mig för att börja med den, vet av erfarenhet att stora sonen fick så ont i magen av den oljebaserade.
Har ni nåt tips på en som inte är oljebaserad som man kan ge spädbarn? Jag gav stora sonen en som är baserad på kokosolja men den är från 4veckor, men kan det verkligen spela nån roll? Lillebror är ju 1 vecka nu..

En fråga om D-vitamin. Ska börja ge det till lillebror och fick en Oljebaserad av bvc.
Men drar mig för att börja med den, vet av erfarenhet att stora sonen fick så ont i magen av den oljebaserade.
Har ni nåt tips på en som inte är oljebaserad som man kan ge spädbarn? Jag gav stora sonen en som är baserad på kokosolja men den är från 4veckor, men kan det verkligen spela nån roll? Lillebror är ju 1 vecka nu..
Finns väl vattenbaserat oxå?

Vi fick vattenbaserade av BVC förra gången :)

Åhh.. vårt hade inte vattenbaserade, fick köpa själv i sånt fall och jag hittar inget på Apoteket..

Fast fråga BVC om du inte kan få vattenbaserade istället? Vi hade oljebaserade först och när vi tyckte att han verkade ha ont i magen så fick vi en till flaska med vattenbaserade. Hon sa att det finns inget egentligen som visar på att vattenbaserade skulle vara bättre än oljebaserade men att många upplever att det hjälper.

Vår bvc har bägge så man får välja. Vi har vattenbaserade!

Åhh.. vårt hade inte vattenbaserade, fick köpa själv i sånt fall och jag hittar inget på Apoteket..
Den vattenbaserade är kylvara så den kanske inte står framme i hyllan.

Vi ger den oljebaserade men inte full dos och inte varje dag nu i början när magen är känslig. Dottern hade definitivt problem med den oljebaserade när hon var bebis så vi är också försiktiga. Jag har hört att man kan köpa D-droppar på hälsokostaffärer men har inte gjort det själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 104
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
29 30 31
Svar
610
· Visningar
44 514
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V