@Fritidsryttare, du/ni känner honom bäst och all heder till dig som lyssnade på din magkänsla. Det är jättesvårt att sluta älta saker och släppa det dåliga samvetet men du har inte gjort något fel!
Finns ju en chans om du kan fortsätta pumpa och låta han ligga vid bröstet så mycket som möjligt att din produktion ökar och när han blir äldre och starkare så orkar han dricka mer och klarar sig på bara amning! Dock är det ju jätteskönt om det funkar med flaska också så pappan kan avlasta om du ska iväg.
På tal om pumpning så har jag själv haft ett mindre sammanbrott här imorse, pumpningen funkar inte alls nu, utdrivningsreflexen vill inte alls komma igång även om jag sitter vid henne och hon gnyr, kollar på bilder, videos, stryker längs med brösten osv. Till sist kom den igång i typ 5 min så jag fick ut 50 ml från ena bröstet. Men då hade jag kämpat typ 1 timme samt sövt om henne en gång mitt i..
Det blir en ond cirkel eftersom jag så gärna vill kunna pumpa ut då det är synonymen med min "frihet" att kunna åka och rida vilket betyder otroligt mycket för mitt mående när det då inte funkar blir jag stressad = det funkar ännu mindre och jag vet inte helt hur jag ska ta mig ur den dåliga spiralen.
S var väldigt varm och orolig inatt så tror hon hade lite feber efter vaccinationen, verkar dock pigg och glad idag igen och hade iaf normal temp imorse.
Ni som har barn sedan tidigare, om ni haft namngivningsfest/dop vad för presenter blev ni gladast för? Vi skickade inbjudan till namngivning igår men tänkte skicka en önskelista för att undgå alltför mycket mer kläder och leksaker som vi inte har plats till...
Men har lite brist på ideer...