Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den vattenbaserade är kylvara så den kanske inte står framme i hyllan.

Vi ger den oljebaserade men inte full dos och inte varje dag nu i början när magen är känslig. Dottern hade definitivt problem med den oljebaserade när hon var bebis så vi är också försiktiga. Jag har hört att man kan köpa D-droppar på hälsokostaffärer men har inte gjort det själv.

Ja såklart, så kan det ju vara, dom kan ju va i kylskåpet... Ska fråga på Apoteket imorgon..

Misstänker att jag fått framfall efter förlossningen :(:cry:
Känns ju sådär!
Jag har också fått nåt liknande. Kunde ju inte kissa och det dröjde kanske en månad innan jag vågade "känna efter". Troligtvis berodde allt på främre slidväggsframfall. Ska inte gå in på detaljer men jag kan säga att det blivit tusen ggr bättre från vecka 4 efter förlossning till nu (2,5 mån). Det är inte som det varit innan men helt ok... hoppas det blir ännu lite bättre när jag slutar amma. Men försök att inte bryta ihop. Jag var helt förstörd men det känns ca 400000% bättre nu. De säger att det tar ca 1 år för kroppen att återhämta sig så mycket kan hända.

Jag har också fått nåt liknande. Kunde ju inte kissa och det dröjde kanske en månad innan jag vågade "känna efter". Troligtvis berodde allt på främre slidväggsframfall. Ska inte gå in på detaljer men jag kan säga att det blivit tusen ggr bättre från vecka 4 efter förlossning till nu (2,5 mån). Det är inte som det varit innan men helt ok... hoppas det blir ännu lite bättre när jag slutar amma. Men försök att inte bryta ihop. Jag var helt förstörd men det känns ca 400000% bättre nu. De säger att det tar ca 1 år för kroppen att återhämta sig så mycket kan hända.

Tack! Det känns skönt att höra, har ju bara gått en vecka, men bröt helt ärligt ihop..
Hoppas på att knipövningar kan hjälpa lite..

Tack! Det känns skönt att höra, har ju bara gått en vecka, men bröt helt ärligt ihop..
Jag trodde nästan att jag hade fått framfall, när jag till sist vågade känna efter, efter flera veckor. Men barnmorskan sa då att det inte alls var något framfall, och nu känns det mycket bättre, 2 månader efter förlossningen.

Så ta inte ut något i förskott!

Misstänker att jag fått framfall efter förlossningen :(:cry:
Känns ju sådär!
Men gud, hoppas inte!
Jag instämmer i kören som också upplever problem efter förlossningen, inte så jag misstänker framfall men den regionen fungerar INTE som innan, så kan jag säga. Har blivit successivt bättre men det där med knipövningar har man plötsligt insett värdet av...

sambon här
Sovit gott?
Mamman :banghead::turd:. Blir skönt i helgen när du hjälper till
Sambo: hud vad trött jag är . Är kanske flunsan? Kanske bäst jag håller mig på avstånd?
Mamman: :devil: Du vet inte vad trött är ...:arghh:
HAHA gud alltså, tur min sambo inte sagt så (än) för då hade huvuden rullat kan jag säga. :devil:
Här blir det delad börda då sambon byter blöja medan jag pumpar, och i natt har det varit total kiss- och bajsbonanza...

HAHA gud alltså, tur min sambo inte sagt så (än) för då hade huvuden rullat kan jag säga. :devil:
Här blir det delad börda då sambon byter blöja medan jag pumpar, och i natt har det varit total kiss- och bajsbonanza...
Nu har ju sambon börjat jobba och sover på övervåningen. I början hade han liten på kvällen och dealen var att han skulle ha honom på morgonen innan jobb oxå. Men så har det varit lättare att liten lägger sig med mig direkt och då glömde han nog morgonen med...

Roligaste var när jag tittar ut på regnet och säger att visst tar du hundarna. För va- jag ska ju vara på jobbet nu. Men visst kan jag vara sen ( offerkofta delux)... Och jag spänner ögonen i honom och säger farligt sockersött " kliv upp tidigare på morgonen då"
Han hade liksom glömt att det oxå är dealen.

Just det där "men jag jobbar" diskussionen har vi haft med stora dottern oxå. Visst kan man behöva få sova om man ska jobba men är man inte kirurg eller chaufför så betyder barn mindre sömn för alla. Det är ju inte självklart att man kan sova ikapp på dagen bara för att man är hemma.

Så här finns noll tolerans för mancold.

Jag fick ett framfall efter min förra förlossning och ska operera det min några månader. Knip hjälper inte mot framfall, men muskler kan hjälpa dig att lyfta hela paketet uppåt och då blir besvären förhoppningsvis mindre. Ett framfall är lite meckigt, men inte hela världen, man kan få hjälp, så testa att avvakta, knipa och se om det inte går över med tiden. Om inte kan jag tipsa om bra läkare.

Ett PS är att kanske inte lita så mycket på vad barnmorskan säger om ett ev framfall vid efterkontrollen. Min uppfattning är att de flesta vet mycket lite om det. Dessutom görs efterkontroller (i princip alla gynundersökningar) liggande. Trycket på underlivet och mina symptom blir obefintligt när jag ligger, men när jag står syns/känns det. Därför fick jag söka mig vidare till gynekolog trots barnmorskans "allt ser fint ut".

Bra länkar:
http://bakingbabies.se/2016/03/21/hur-vet-jag-om-jag-har-ett-framfall/

http://bakingbabies.se/2017/06/02/prognos-och-traning-for-framfall/

http://bakingbabies.se/2016/06/12/hur-tar-jag-hand-om-mina-buktande-slidvaggar/

http://bakingbabies.se/2016/09/02/vad-ar-skillnaden-mellan-en-buktande-slidvagg-och-ett-framfall/

Grattis @Rhinos!!

Vi ska iväg igen i helgen, försöker packa, ska hinna duscha och samtidigt försöka hålla Svea vaken tills sambon kommer hem vid 10.30 så hon kan sova i bilen. Går sådär, tror dessutom inte han har packat ännu heller :sneaky:
Fröken är trött så får hoppas hon sover i bilen trots för powernap nu. Om inte annat så kan jag kanske hinna duscha när hon sover iaf..

Jag får nästan lite dåligt samvete när jag läser era inlägg :o. Samtidigt är det väldigt nyttigt för min lilla "stackars mig"-gen som poppar upp ibland när jag är trött eller irriterad på sambon att inse att jag har en extremt snäll bebis *peppar peppar*. Han äter varannan - var tredje timme på dagen och sover eller är jollrig och glad däremellan. Jag kan sätta honom i babysittern eller lägga honom i nästet på skötbordet och 9 ggr av 10 är han nöjd med det medans jag äter, duschar, diskar osv. På natten vaknar han normalt en gång och äter och byter blöja, sen somnar han om på 5 min. Bajsar en gång om dagen och självklart har han magknip ibland men inget som hittills inte kunnat avhjälpas med lite prutthjälp. Jag kanske kommer att få igen med råge i trotsåldern :eek::cool:

Efterkontroll idag. Hade såklart ont av stygn och svullnad första månaden men nu de senaste typ 3 veckorna (bebis nästan 11 veckor nu) har det känts helt ok, blir intressant att se vad domen blir.

Däremot har jag en knöl i mitt ena bröst som jag nog måste kolla upp. Misstänker att det är en cysta eftersom den dök upp i samband med amningen (eller ja, försöket till amning iaf) och är ganska stor, ca 2*3 cm. Den vägrar dock försvinna och nu är det ju typ 2 månader sen jag avslutade amningen och jag har definitivt ingen mjölk längre.

@Ray jag inser ju hur extremt bra jag har det med en sambo som är hemma till november, men har ändå märkt av den där offerkoftan. Inte så att han säger det rakt ut men det är ju sååå roligt att vara ute och jobba, och det gnys i tysthet om man får stanna inne en hel förmiddag/eftermiddag med knodd. Att jag sitter inne fastkedjad i soffan större delen av dygnet är ju helt normalt, vaddå vilja åka ut till stallet en timme, ungen skriker ju så kan du komma hem igen...? :grin: Så är det inte varje dag men det har hänt fler än en gång.

På natten delar vi upp det men jag är ju "ganska" mycket mer lättväckt än sambon, och när han fortsätter ligga och morna sig klockan 03 på natten när ungen gallskriker och han har lovat att ta blöjbyte och matning så kan det ha hänt att mitt tonfall varit allt annat än vänligt.
Med andra ord, jag förstår dig precis, jag hade heller inte haft nån större förståelse i ditt läge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 104
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
29 30 31
Svar
610
· Visningar
44 514
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V