Idag fick jag tid för en två timmar lång uteritt
Jäklar vad jobbigt det var att trava och rida lätt längre stunder, riduppehållet har satt sina spår!
Sen blev det ytterligare en tur till stallet framåt kvällen, då fick sonen haka på, han börjar nog vänja sig vid den miljön nu. Tyvärr var det inte av en så rolig anledning vi var tvungna att åka tillbaka :/ Min häst har verkligen blivit konstig i beteendet, han vägrar låta någon annan än mig hämta in honom från hagen på kvällen. Det är jättekonstigt. Vi har testat olika personer, locka med mat osv men han stressar upp sig och sticker iväg, börjar cirkla runt en bit ifrån personen. Jag har blivit ditkallad tre kvällar på rad nu. När jag kommer ut så kommer han direkt. Idag stod jag en bit bort först, där han inte kunde se mig, för att titta när stallägaren försökte fånga in honom. Det funkade inte så jag börjar gå mot hagen och ropa hans namn och han skiner upp och kommer fram och låter sig fångas på en gång. Visst är det mysigt att han tycker om mig, men detta är ju inte hållbart i längden
Nån som varit med om samma och har tips?
Ska nog starta en egen tråd om min underliga häst så att det inte blir nåt trådkap här (bebisfokus!), men skulle bara vara intressant att veta om någon av er upplevt detta.