Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt att ni kunde åka hem så snabbt @Rosen-Knoppen.

Nu har vi tagit PKU provet och blivit utskrivna från BB. Allt så bra ut. Han är lite gul så de mätte gulheten i huden och då fick han ett värde på 165. Lite högt men det är först när de ligger på 250 som de behöver läggas in. Vi ska hålla lite koll så han inte blir gulare men troligtvis kommer det avta nu. Han har gått upp ca 70 gram från födelsevikten, så han verkar få i sig tillräckligt med näring :).

Herregud, ångesten när svärmor som är på besök börjar kräkas... Hon har haft knodden konstant sen i lördags kväll ungefär. Mitt stora hopp är att det är matförgiftning, då vi andra än så länge mår bra och symptomen dök upp från ingenstans typ en timme efter lunch...

Herregud, ångesten när svärmor som är på besök börjar kräkas... Hon har haft knodden konstant sen i lördags kväll ungefär. Mitt stora hopp är att det är matförgiftning, då vi andra än så länge mår bra och symptomen dök upp från ingenstans typ en timme efter lunch...
Åh fy :nailbiting:! Hoppas verkligen det är matförgiftning och ingenting annat. Magsjuka är det sista man behöver med en liten bebis i huset.

Åh herregud, jag förstår din ångest! Magsjuka på bebis vill man inte ha!
Hoppas det är matförgiftning..!

Har fått nåt hormonpåslag tror jag, sitter här och fulbölar och tittar på mina två barn. Och fulbölar för att det antagligen inte blir fler, för att jag då inte får föda barn igen och för att jag aldrig aldrig vill vara gravid igen och det inte går ihop alls.
Man blir ju knäpp för mindre :banghead::D:D

Har fått nåt hormonpåslag tror jag, sitter här och fulbölar och tittar på mina två barn. Och fulbölar för att det antagligen inte blir fler, för att jag då inte får föda barn igen och för att jag aldrig aldrig vill vara gravid igen och det inte går ihop alls.
Man blir ju knäpp för mindre :banghead::D:D
Åh, förstår dig precis! Kände direkt efter förlossningen att jag vill göra det igen och ha fler barn. Men gillar inte att vara gravid och under förlossningen var jag definitivt säker på att jag aldrig vill göra om det. Helknäppt!

@Rhinos och @Rosen-Knoppen Tack...Vi verkar ha klarat oss *peppar peppar* men jag blev riktigt svettig när jag också började må illa. Jag slapp åtminstone kräkas och nu mår både jag och svärmor bättre efter några timmar så det var säkert nåt vi åt.

Hög igenkänning på att vilja ha fler bebisar men aldrig mer vara gravid. Första veckan efter bebis kommit så ville jag skaffa cirka 20 stycken till, men nu har jag börjat njuta av mitt ogravida tillstånd. Fick möjlighet att gå en promenad med hunden i förmiddags och njöt varenda en av de 28 minuterna.

Skulle aldrig ha skrivit det sista för nu började jag också spy som en gris.:arghh::arghh::arghh: Jag orkar inte, hur ska jag kunna pumpa och orka med knodd när jag inte får behålla varken mat eller vatten?

Åh fy @Fritidsryttare ...Ogillar i masso!

Mina hormoner är glada över att inte ha fler underbara bebisar. Även om den vi har är gulligast i världen...
Dock pallar de inga motgångar hormonerna...Är irriterad på sambon som gav flaskan en kvart innan vi kom hem. Han menar att han inte vet när jag kommer. Jag tycker han kan ringa då...
Nu kommer liten inte amma förrän tidigast 11 och det motarbetar ju amningen totalt. Blir lite ledsen för det känns som han motarbetar mig- fast det inte är så. Vill böla och säga att nu lägger jag av med att amma så kan du ge flaska när fn du vill.

Ä

Vaknar av ett jäkla Hallå hos marsvinen i natt. Går upp och ger dom varsitt päron, lägger mig och somnar om.
Vaknar en timme senare och min minnesbild är plötsligt att det ena marsvins husets tak helt splittrats och det ligger en tass på taket.

Mår med ens helt illa. Det måste ju vara en dröm tänker jag. För hur hade jag annars kunnat somna? Men jag var ju uppe och de skrek ju. Var det sant? Borde det inte blöda?
Ska jag gå upp och kolla för säkerhetsskull?
Tänk om det ser ännu läskigare ut?
Slutligen vaknar liten och jag får byta blöja och gå iocj titta hos svinen
Husen är hela och inga lösa tassar. Men jag kan inte släppa känslan att jag sov.medan en av dom tappat sin tass....
En sabbad natt och en lugn bebis...

Vaknar av ett jäkla Hallå hos marsvinen i natt. Går upp och ger dom varsitt päron, lägger mig och somnar om.
Vaknar en timme senare och min minnesbild är plötsligt att det ena marsvins husets tak helt splittrats och det ligger en tass på taket.

Mår med ens helt illa. Det måste ju vara en dröm tänker jag. För hur hade jag annars kunnat somna? Men jag var ju uppe och de skrek ju. Var det sant? Borde det inte blöda?
Ska jag gå upp och kolla för säkerhetsskull?
Tänk om det ser ännu läskigare ut?
Slutligen vaknar liten och jag får byta blöja och gå iocj titta hos svinen
Husen är hela och inga lösa tassar. Men jag kan inte släppa känslan att jag sov.medan en av dom tappat sin tass....
En sabbad natt och en lugn bebis...
Men gud vad läskigt :eek:!

Jag kan få så sjukt obehagliga katastroftankar vad gäller F, typ att jag ska tappa vagnen i en nedförsbacke eller snubbla när jag bär honom. Det obehagliga är att det stannar inte där utan tanken fortsätter till att vagnen rullar ut på vägen och blir överkörd eller att han landar med huvudet först... blir helt vimmelkantig och illamående och vill typ låsa in mig i ett vadderat rum tills ungen är skolmogen...

Känner igen det där med irritation. Min sambo ger gärna flaska, vilket jag förstår för det är ju ett fint sätt för honom att få knyta an. Jag har dock varit restriktiv pga risken för tuttförvirring. Vi (jag) köpte iaf en pump och pumpade några ggr, dels för att han skulle få ge och dels för att frysa in men jag ledsnade lite då han var så ointresserad.... pumpen ska diskas efter varje användning och kokas varje dag och om han tycker det är så mysigt kanske han kan diska el koka den nån gång, men icke.

Så nu pumpar jag bara för min egen skull, om jag vill iväg några timmar etc. Vill han mata får han anstränga sig lite.

• Gilla
Reactions: Ray
Men gud vad läskigt :eek:!

Jag kan få så sjukt obehagliga katastroftankar vad gäller F, typ att jag ska tappa vagnen i en nedförsbacke eller snubbla när jag bär honom. Det obehagliga är att det stannar inte där utan tanken fortsätter till att vagnen rullar ut på vägen och blir överkörd eller att han landar med huvudet först... blir helt vimmelkantig och illamående och vill typ låsa in mig i ett vadderat rum tills ungen är skolmogen...

Känner igen det där med irritation. Min sambo ger gärna flaska, vilket jag förstår för det är ju ett fint sätt för honom att få knyta an. Jag har dock varit restriktiv pga risken för tuttförvirring. Vi (jag) köpte iaf en pump och pumpade några ggr, dels för att han skulle få ge och dels för att frysa in men jag ledsnade lite då han var så ointresserad.... pumpen ska diskas efter varje användning och kokas varje dag och om han tycker det är så mysigt kanske han kan diska el koka den nån gång, men icke.

Så nu pumpar jag bara för min egen skull, om jag vill iväg några timmar etc. Vill han mata får han anstränga sig lite.
Ja, jisses, det är ju helt orimligt att serva en vuxen människa på det viset. Sååå himla svårt är det inte att ta hand om ett spädbarn (rent praktiskt, emotionellt är en helt annan grej, enligt mig iaf).

Puh, överlevde natten. Kräktes två gånger igår men sen lugnade det sig. Kunde dock inte äta eller dricka nåt från lunch och framåt så amningen blev lite lidande. Nu har jag iaf petat i mig lite frukost och druckit så det kommer förhoppningsvis igång igen.

Knoddis kräkte en gång under natten men tror det berodde på att han hällde i sig nästan 250 ml bröstmjölk inom loppet av typ 2,5-3 timmar, hungrig bebis... Ska bli spännande att se viktuppgången på torsdag, nu har han börjat bli riktigt rund och go, han ser ut som en liten knubbsäl i ansiktet. :)

Hunden har fått komma hem igen, hon fick åka till svärisarna när vi blev inlagda. Jag har varit lite orolig för hur det skulle gå men hon har varit jätteduktig, hon låter knodd vara ifred och respekterar hans platser (fårskinn och babynest), så det känns bra.

Skönt att du mår bättre @Fritidsryttare!

Alltså, hur onödigt känns det inte att bebisen håller en vaken typ hela natten pga de ljud han gör (ej missnöjd och mestadels sovande)! Han stånkar, stönar, gnisslar och småtjuter :meh: Oftast börjar det vid 4 eller 5 men inatt var det redan vid midnatt. Jag tänker att vi nog ska börja med olja i ersättningen för att smörja hans mage, eller kan man ge det på sked tillsammans med övriga buffén (minifom, sempers magdroppar och d-droppar)?

Skönt att du mår bättre @Fritidsryttare!

Alltså, hur onödigt känns det inte att bebisen håller en vaken typ hela natten pga de ljud han gör (ej missnöjd och mestadels sovande)! Han stånkar, stönar, gnisslar och småtjuter :meh: Oftast börjar det vid 4 eller 5 men inatt var det redan vid midnatt. Jag tänker att vi nog ska börja med olja i ersättningen för att smörja hans mage, eller kan man ge det på sked tillsammans med övriga buffén (minifom, sempers magdroppar och d-droppar)?

Ja! Jag funderade ett tag i natt på om man kunde sätta på sig hörselskydd, men det kan man såklart inte för då hör jag ju inte när han gråter på riktigt. Men SUCK, JA, alla småljud, blir nästan tokig. Imorse lyckades jag få honom att sova två timmar så att jag fick sova ikapp, genom att hålla honom i handen! Han slutade låta direkt. Magiskt, hoppas det funkar inatt!

Ja! Jag funderade ett tag i natt på om man kunde sätta på sig hörselskydd, men det kan man såklart inte för då hör jag ju inte när han gråter på riktigt. Men SUCK, JA, alla småljud, blir nästan tokig. Imorse lyckades jag få honom att sova två timmar så att jag fick sova ikapp, genom att hålla honom i handen! Han slutade låta direkt. Magiskt, hoppas det funkar inatt!

Man hittar sina knep!
Vår bästa vän är golvfläkten. :D Den går hela natten, dels är ljudet sövande för S och dels hjälper det mig att "koppla bort" hans ljud lite.

Här är en till med lustiga sömnvanor. Klockan 04 prick vareviga morgon vaknar han och kan absolut inte sova kvar i sitt babynest. Pappa duger inte, nappen duger inte och allt suger om man inte får sova på mammas arm medan hon halvsitter i sängen. Får han bara ligga hos mig så sover han för det mesta gott fram till 06 iaf. Känns så där; vi vill ju helst att han sover i babynestet, men alternativet är att han vrålar sig igenom de sista timmarna av natten och det är vi inte så sugna på...

Man hittar sina knep!
Vår bästa vän är golvfläkten. :D Den går hela natten, dels är ljudet sövande för S och dels hjälper det mig att "koppla bort" hans ljud lite.
Jag har en app på telefonen som spelar olika sorters brusljud som jag oftast har igång men jag måste ha den på extremt hög nivå för att överrösta lill-stånkarn. Jag skulle behöva komplettera med en rump-buff-maskin, då skulle det kanske bli tyst.

Nåja, han sover i alla fall i sitt babynest så jag ska inte gnälla för mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 085
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
29 30 31
Svar
610
· Visningar
44 513
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24