Igår fick jag så starka känslor att jag verkligen önskar att jag kunde amma. Jag har inte ens försökt den här gången eftersom det bara kom enstaka droppar förra gången (jag är bröstopererad, mjölkkörtlarna är kvar men mjölkgångarna är kapade). Och igår kväll när jag tog av behån märkte jag att det droppade mjölk från båda brösten, dvs det kommer faktiskt ut mjölkJag har sporadiskt nosat på magövningar oxå @hvala . Är 2 v sen snitt och tror jag blivit av med vätskan i kroppen. De kg som är kvar är nog av mer envis art
Liggande på rygg kan jag dra in magen. Jag tror att jag kan det stående oxå men om jag står framför spegeln så ...njae...Händer inte mycket . En utmaning...
Jag kämpar med amningen men får komplettera med flaska några gånger per dygn. Liten har klättrat upp till sin födelsevikt igen efter 14 dagar. Gick ner från 3 345 till 3040 på första dygnen. Nu känner jag att jag gärna hade ammat fullt... Är mer bekväm med det denna gången. Men är samtidigt glad att lillen tar flaska oxå.
Efter en massa funderingar har jag i alla fall kommit fram till att jag ändå inte ska amma. Nu börjar brösten svälla av och jag har inte längre tennisbollar i armhålorna. Förhoppningsvis förstår M snart också att brösten förvisso luktar smaskigt men han får inget därifrån
Återbesök på BB imorgon med första vägningen sedan födseln