Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så härligt!
Jag har efter snart 3 v tappat hela 6 kg:meh:
Min dotter sa idag att det ser ut som att hon ska få fler syskon... Har ingen förhoppning om att återfå min forna normalslappa mage men det hade onekligen varit en önskan :D

Men en underbar liten kompis har jag fått:heart. Och han är såklart värd det!
Haha, här har dottern också frågat om det ska komma en till bebis :D

Jag gick upp totalt 20 kg, precis som förra graviditeten, så jag har en lång väg tillbaka till formen jag vill ha, men det ska jag fixa! Jag hoppas vara hyfsat tillbaka viktmässigt till jul.

Jag gick upp totalt 20 kg, precis som förra graviditeten, så jag har en lång väg tillbaka till formen jag vill ha, men det ska jag fixa! Jag hoppas vara hyfsat tillbaka viktmässigt till jul.

Jag gick upp ca 15 kg och hade gått ner ca 13 av dem två veckor efter förlossningen. Nu har jag nog gått upp lite igen.. :angel:
Så himla lätt att sitta och äta glass hemma hela dagarna nuförtiden.. Och glass är så underbart gott. Och lätt! Man bara tar förpackningen ur frysen och en sked ur lådan så är det klart :cool: Det är ungefär det jag lyckas med i matväg vissa dagar, sonen är väldigt mammig just nu, svårt att lägga ner honom nån längre stund..
Har inte känt att jag bryr mig så mycket fram tills nyligen. Nu när jag börjar rida igen känns det plötsligt viktigare att gå ner till ursprungsvikten. Det skulle kännas lite smidigare så helt enkelt :)

Idag har vi varit på musikfyverkeri och fröken sov sig igenom det hela. :up: Hon verkar även ha skaffat sig nya bajsrutiner, vi har bytt bajsblöja på förmiddagen tre dagar i rad nu.

Tips på hur man motiverar sig att träna mottages tacksamt. Jag behöver börja träna min trasiga axel igen och försöka jobba lite med bålstyrka men tycker det är skittråkigt samt att orken inte alltid innfinner sig...

Jag gick upp ca 15 kg och hade gått ner ca 13 av dem två veckor efter förlossningen. Nu har jag nog gått upp lite igen.. :angel:
Så himla lätt att sitta och äta glass hemma hela dagarna nuförtiden.. Och glass är så underbart gott. Och lätt! Man bara tar förpackningen ur frysen och en sked ur lådan så är det klart :cool: Det är ungefär det jag lyckas med i matväg vissa dagar, sonen är väldigt mammig just nu, svårt att lägga ner honom nån längre stund..
Har inte känt att jag bryr mig så mycket fram tills nyligen. Nu när jag börjar rida igen känns det plötsligt viktigare att gå ner till ursprungsvikten. Det skulle kännas lite smidigare så helt enkelt :)
Jag går upp rätt lite men sen går jag inte ner...
I natt blev det kvalitetstid med pappan. Efter att ha sovit typ hela dagen så var det pigga ögon kl 04:D.
Dealen just nu är att jag väcker pappa om jag vill ha hjälp och då får han ta pigga gossar och titta på tv medan jag sover igen mina timmar. Då behöver han inte känna att han måste vakna heller och sover som en stock om jag inte bankar på honom.

Tycker att det låter som en rätt bra deal @Ray ! Vi har en deal att jag tar nätterna på vardagarna då sambon ska upp och jobba. Sonen sover oftast rätt länge på förmiddagen (och sen inget alls resten av dagen :meh:) så då kan jag försöka sova lite också. Går ju inte varje dag, men..

På tal om en helt annan sak så måste jag bara säga att så mycket av det man hört om på förhand och liksom tänkt att "Ja ja, säkert.." verkligen visat sig stämma även på mig :grin: Jag håller stenkoll på babyns bajsande och blir jätteglad när han lyckas (har varit bajs ungefär var tionde dag här de senaste veckorna, så det är lite av en happening när det väl sker), smsar sambon om han inte är hemma och han blir också helt till sig. Vi diskuterar mängd och konsistens osv. Det är inte klokt egentligen :D

Tycker att det låter som en rätt bra deal @Ray ! Vi har en deal att jag tar nätterna på vardagarna då sambon ska upp och jobba. Sonen sover oftast rätt länge på förmiddagen (och sen inget alls resten av dagen :meh:) så då kan jag försöka sova lite också. Går ju inte varje dag, men..

På tal om en helt annan sak så måste jag bara säga att så mycket av det man hört om på förhand och liksom tänkt att "Ja ja, säkert.." verkligen visat sig stämma även på mig :grin: Jag håller stenkoll på babyns bajsande och blir jätteglad när han lyckas (har varit bajs ungefär var tionde dag här de senaste veckorna, så det är lite av en happening när det väl sker), smsar sambon om han inte är hemma och han blir också helt till sig. Vi diskuterar mängd och konsistens osv. Det är inte klokt egentligen :D
Jag råkade skicka en bild på snapchat till halva bekantskapskretsen på när Frank raketbajsat ner hela mig. Tyckte det var en "kul grej" när det hände. Fick ganska många "jag slipper gärna bilder på bajs, tack" tillbaka. Så ja, lite störd.

Har en vecka till innan sambon börjar jobba så han får vackert knata upp oxå...Sen blir det väl lite annorlunda upplägg.

Vi.bajsar en 4 gånger om dan minst så det är mer snack om hundbajs än barnbajs i detta huset :D

Har en vecka till innan sambon börjar jobba så han får vackert knata upp oxå...Sen blir det väl lite annorlunda upplägg.

Vi.bajsar en 4 gånger om dan minst så det är mer snack om hundbajs än barnbajs i detta huset :D

Sonen bajsade vid varje amning i 4månader (varannan - vartredje timme) :D Det gick bra att diskutera hans bajs med :D

• Gilla
Reactions: Ray
Jag har börjat boa känner jag, har börjat tvätta upp en del bebis kläder jag köpt.
Packat förlossningsväskan så den är så gott som klar.
Det var väl dags såhär 6dagar innan BF.
Städar och har mig, ända jag har svårt med är att dammsuga och det vill jag inte be sambon om. Ska be svärmor dra ett varv med dammsugaren när hon hämtar sonen för att gå till parken. Sen ska jag sova, nätterna är hemska nu. Inte bara min foglossning och illamående och sammandragningar som stör mig utan även sambons hostningar. Ligger och lyssnar så han får luft..

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- Svea född 5/6 3374 g, 52 cm (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland), Ellen, född 17/3, 1205 g, 44 cm.
9/6 - Omega, 26 år, första barnet, Milo född 6/6, 3925 g, 49,5 cm.

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet, Algot född 5/7, 3510 g, 51,5 cm.

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm), Folke född 5/7, 3952 g, 52 cm
17/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm) - Olle född 24/7
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 - Manhattan_2006 31 år första barnet, Noel född 29/7 3090 gr, 49 cm.
10/8 - hvala, 34 år, andra barnet (Sthlm), pojke "M" född 13/8, 4130 g, 52 cm.
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
24/8 - Fivi, 27 år, andra barnet. Sixten född 6/8 3540 g 49 cm
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet,Pojke enl RUL (Sthlm)
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet, Ada född 2/8 2620 g 46,6 cm
28/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet

Jag har börjat boa känner jag, har börjat tvätta upp en del bebis kläder jag köpt.
Packat förlossningsväskan så den är så gott som klar.
Det var väl dags såhär 6dagar innan BF.
Städar och har mig, ända jag har svårt med är att dammsuga och det vill jag inte be sambon om. Ska be svärmor dra ett varv med dammsugaren när hon hämtar sonen för att gå till parken. Sen ska jag sova, nätterna är hemska nu. Inte bara min foglossning och illamående och sammandragningar som stör mig utan även sambons hostningar. Ligger och lyssnar så han får luft..
Fy, vad obehagligt med andningen. Hur mår han och sonen? Är de på bättringsvägen?

Själv har jag svårare att somna, men när jag väl sover sen brukar jag sova bra. Igår hade jag kraftigare sammandragningar och idag börjar det även kännas lite som mensvärk. Hoppas att något är på gång inom de närmsta dagarna, men har förstått att det kan ta tid.

Känsliga läsare kan hoppa mitt inlägg om scrolla vidare så jag inte förstör nåns dag. :p

Sambon borde söka jobb som rörmokare tror jag. Han börjar också tröttna på att ungen aldrig kommer så han har börjat föreslå färdknäppar på eget initiativ (själv har jag resignerat och räknar ner till nästa helg) Vilket resultat de där färdknäpparna gör i det långa loppet är väl tveksamt men slemproppen borde ju definitivt vara väck vid det här laget med tanke på monstret som hamnade på golvet idag. :wtf: Tack gode gud att sambon hade försvunnit för annars hade han troligtvis gått in i celibat... Jag är inte så känslig men blev chockad själv.:o

Hur länge ska den hålla på och lossna egentligen? Har ju tappat bitar i rätt många dagar men det här var sjukt vidrigt...

Fy, vad obehagligt med andningen. Hur mår han och sonen? Är de på bättringsvägen?

Jo idag känns han piggare, sitter upp i soffan, har ätit riktig mat för första gången på hel veckan. Och tom lekt lite med sonen.
Sonen har varit feberfri idag och varit med farfar.
Det märks att sonen har tyckt det här har varit jobbigt, att bli runt bollad och bortlämnad dom här dagarna och att han inte förstår. Gnälligare, argare, slåss (gör han aldrig annars), gråter. Mamma hjärtat gråter och går sönder i tusen bitar!! Känner mig som världens sämsta, hoppas att han blir gladare snart!
Till veckan tror jag sambon kommer må bättre och då blir det lite mer som vanligt igen..

Känsliga läsare kan hoppa mitt inlägg om scrolla vidare så jag inte förstör nåns dag. :p

Sambon borde söka jobb som rörmokare tror jag. Han börjar också tröttna på att ungen aldrig kommer så han har börjat föreslå färdknäppar på eget initiativ (själv har jag resignerat och räknar ner till nästa helg) Vilket resultat de där färdknäpparna gör i det långa loppet är väl tveksamt men slemproppen borde ju definitivt vara väck vid det här laget med tanke på monstret som hamnade på golvet idag. :wtf: Tack gode gud att sambon hade försvunnit för annars hade han troligtvis gått in i celibat... Jag är inte så känslig men blev chockad själv.:o

Hur länge ska den hålla på och lossna egentligen? Har ju tappat bitar i rätt många dagar men det här var sjukt vidrigt...
Haha- jag sa ju att du vet när det kommer...
Passande namn va?

Jo idag känns han piggare, sitter upp i soffan, har ätit riktig mat för första gången på hel veckan. Och tom lekt lite med sonen.
Det märks att sonen har tyckt det här har varit jobbigt, att bli runt bollad och bortlämnad dom här dagarna och att han inte förstår. Gnälligare, argare, slåss (gör han aldrig annars), gråter. Mamma hjärtat gråter och går sönder i tusen bitar!! Känner mig som världens sämsta, hoppas att han blir gladare snart!
Till veckan tror jag sambon kommer må bättre och då blir det lite mer som vanligt igen..
Vad bra att både sambon och sonen är piggare, och att bebisen tålmodigt väntat :).
Förstår dock ditt dåliga samvete över sonen. Är verkligen inte roligt att känna sig otillräcklig och att man sedan märker på barnet att den tar åt sig av förändringarna. Men försök tänka att det är en väldigt kort tid det rör sig om och ni har gjort ert bästa som föräldrar i en väldigt konstig situation :heart. Även om sonen agerat ut så har han varit med människor som han känner och bryr sig om honom (om jag förstått saken rätt:) ).

Jag förstår att det är jobbigt men de här dagarna kommer gå över och sonen kommer glömma att det varit så här. Håll ut! Kram!

Har den kommit som en stor blobba så är du nog av med den helt och hållet. Det är bra, det betyder att det är nära! (Fast det betyder inte att du slipper fler slemmiga flytningar ;))

Vid min första förlossning kom slemproppen samtidigt som värkarna. Den här gången såg jag inte till den alls.

En kompis sa till mig nu att testa sex, choklad och chili för att få fart på värkarna. Färdknäppen hade ingen verkan (lärde mig sen att den kan funka för att mjuka upp tappen men jag var ju redan flera cm öppen då). Kvällen innan M föddes åt jag fiskpinnar med skitstark chilimajonnäs och tryckte en halv chokladkaka Lindt chokladmousse. Och sen gick det som det gick :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 099
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?