Jag har haft svårt att få Frank lugn i famnen, ja... även om han ätit nyss börjar han direkt leta efter bröst och samma om han ligger på mitt bröst när jag ligger på rygg. Lite synd för ibland vill man bara mysa.
Han kommer ofta till ro bättre hos andra även om jag är den enda som kan trösta honom när han blir riktigt ledsen - för då är det tutte som gäller. Tar jag honom och han inte får den direkt blir han däremot hysterisk....
Ang amningsbeslut är det ju bara du och bebis som kan avgöra... man kan ju låta dem tröstamma men ge ersättning som mat. Risken finns ju alltid att de vägrar flaska och bara vill ha bröst precis som vice versa. Tror dock brösten ställer in sig efter hand till produktionen oavsett om det är helamning, delamning, tröstsnuttning eller inget alls.
Du får nig försöka utröna om det finns en önskan att amma hos DIG eller om det bara är dåligt samvete när bebis verkar vilja.
Jag kan rekommendera amningshjälpens slutna grupp på FB även om man ger ersättning fullt ut. Väldigt bra och öppet klimat och kloka tips
och ffa stenhårda på att ingen får döma någon annans amning oavsett hur den ser ut.