Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, ska det vara så här i två månader till? Tur att jag bara har 11 arbetspass kvar! Det är tungt nu, riktigt tungt. Kroppen strejkar varje kväll. Som tur är känns det alltid bättre på morgonen.

Imorgon ska jag träffa min läkare och förlänga sjukskrivningen ett par veckor. Jag glömde säga till honom när vi sågs förra gången att jag bara jobbar till 30/6. Han sjukskrev mig då till 18/6.

Det funkar för övrigt riktigt bra att jobba 50%, men det är helt och hållet för att jag blivit av med ca 90% av mina arbetsuppgifter. Jag kan jobba i lugn och ro med det jag har kvar och faktiskt göra det bra!

Besök hos barnmorskan idag.
Kärnvärden fortsätter sjunka och är under 95. Inte konstigt att jag är sååå trött och det känns som jag vandrarhemspris i sirap.
Annars såg allt bra ut. Bebis följer kurvan, bm fick ta om SF-måttet flera gånger för att jag fick såna sammandragningar så hon knappt kunde mäta.

Slutligen accepterat gravidlotten.
Mottog kommentaren Hej tjockis utan att orka uppröras :meh:
Sa bara att jag kan inte komma på något lagom elakt just nu- men det kommer...

Jag har åkt på nån plötslig illamående-fas :( mådde skit hela gårdagsnatten, sov inte en sekund och kräktes hela dagen. Tog mig till stallet då vi släppte ihop mitt sto med föl med ett annat sto med föl. Jag hängde mot ett träd och flåsade, hehe...

På kvällen fick jag täta intensiva förvärkar så att min sambo blev riktigt orolig. "är du säker på att det inte är värkar...? De kommer väldigt tätt". Jag sa att bebisen gott fick vänta tills jag sovit några timmar... sov dåligt inatt med men fick nog 3-4 timmar så mår bättre idag men illamåendet är kvar :/

Jobbar till onsdag egentligen men får se... tar det dag för dag nu.

• Gilla
Reactions: Ray
Jag ska till BM för extra koll av blodtryck och urinprov idag. Mätte trycket på jobbet igår, först 155/95, men då hade jag inte vilat alls innan. Tog det lite lugnt en stund innan ny mätning som var på 135/90. Kanske inte helt smart att kolla mitt under en arbetsdag, hoppas att det ser bättre ut idag.

Jag ska till BM för extra koll av blodtryck och urinprov idag. Mätte trycket på jobbet igår, först 155/95, men då hade jag inte vilat alls innan. Tog det lite lugnt en stund innan ny mätning som var på 135/90. Kanske inte helt smart att kolla mitt under en arbetsdag, hoppas att det ser bättre ut idag.
Hoppas det ser bättre ut idag..!

Kl.
Hur mycket jag än älskar min svärmor och trivs med att bo med henne längtar jag bara hem till mitt hus! Vill boa in mig och förberedda inför bebis ankomst, men det går ju inte nu.
Känner mig lite smått gråtfärdig när jag inser att vi inte fixat nåt inför bebisen.
Nu ska jag visserligen på semestertripp med min mamma i helgen och svänger förbi Ullared och handlar lite. Men det är inte samma sak..

Kl.
Hur mycket jag än älskar min svärmor och trivs med att bo med henne längtar jag bara hem till mitt hus! Vill boa in mig och förberedda inför bebis ankomst, men det går ju inte nu.
Känner mig lite smått gråtfärdig när jag inser att vi inte fixat nåt inför bebisen.
Nu ska jag visserligen på semestertripp med min mamma i helgen och svänger förbi Ullared och handlar lite. Men det är inte samma sak..
Hur länge ska ni bo hos svärmor då? Du hinner boa, du har ju barn sen innan och två månader (väl?) till BF!

Hur länge ska ni bo hos svärmor då? Du hinner boa, du har ju barn sen innan och två månader (väl?) till BF!

Minst 1månad till..
Jo har ju ett barn sen innan men vi sålde mycket av hans saker, babygym osv för att vi köpte det begagnat och vi tyckte dom sakerna var sådär.
Tänkte ju att vi inte ska ha en till på bra många år. Det gick ju som det gick. Så det vi har är babyskydd och kläder..
Ska köpanya spjälsäng, vagn och sånt. Men vill inte släpa in det i renoveringskaoset.
Sen har vi det sovrummet nu som ska bli bebisens så går inte att få in en pinal till även om jag skulle vilja..

Hinner säkert få till del hemma mot början av Augusti men jag vill boa nu :D

Ska försöka njuta av sommaren med sonen istället. Tur svärmor har en badstrand ca 10m bort :up: där ska vi hänga!

Så kul att allt fler bebisar tittar ut:) och att allt gått bra.
Idag i v.33 var jag på ett extra UL för att se om moderkakan hade flyttat på sig och det hade den så jag slipper snitt, så det känns skönt. Hade dock ingen aning om att det var ett vaginalt UL, haha hade gärna velat vara förberedd på det iallafall;) jaja, hade bara inte en aning om det. Alla värden var bra och blodvärdet stiger sakta men säkert, 115 låg det på idag så får fortsätta äta järntabletter. Sedan fattades tydligen provsvaren på min blodgrupp så det skulle skrivas en avvikelse.....

Det gjorde det! 125/80. Ganska mycket högre än jag haft tidigare under graviditeten men godkänt i alla fall. Jag jobbar sista dagen imorgon som tur är, annars hade jag nog behövt planera om, eftersom blodtrycket verkar vara så pass högt när jag jobbar.
Känns väldigt konstigt att jag inte ska jobba på så länge...

Förstår att det är jobbigt att bo hos svärmor så pass länge. Även personer man tycker om skulle jag tycka att det var påfrestande att bo hos någon längre tid.

Det gjorde det! 125/80. Ganska mycket högre än jag haft tidigare under graviditeten men godkänt i alla fall. Jag jobbar sista dagen imorgon som tur är, annars hade jag nog behövt planera om, eftersom blodtrycket verkar vara så pass högt när jag jobbar.
Känns väldigt konstigt att jag inte ska jobba på så länge...

Förstår att det är jobbigt att bo hos svärmor så pass länge. Även personer man tycker om skulle jag tycka att det var påfrestande att bo hos någon längre tid.

Det brukar ju gå upp lite i slutet så det är nog helt ok :) jag har legat runt 110/60 hela grav men igår låg det på 120/80. Vi ska ha ungefär samtidigt. Skönt att gå hem! Jag har bara några dagar kvar och jag är såååå omotiverad att jobba. Är verkligen helt insnöad på förlossning och bebis nu, inget annat får plats :)

Det brukar ju gå upp lite i slutet så det är nog helt ok :) jag har legat runt 110/60 hela grav men igår låg det på 120/80. Vi ska ha ungefär samtidigt. Skönt att gå hem! Jag har bara några dagar kvar och jag är såååå omotiverad att jobba. Är verkligen helt insnöad på förlossning och bebis nu, inget annat får plats :)
Jag är lite kluven angående jobbet. För någon månad längtade jag jättemycket tills jag hade jobbat klart och kände mig ordentligt omotiverad. Nu ska det visserligen också bli jätteskönt att vara ledig, men mest för att jag känner att orken inte riktigt räcker till. Och det känns på ett sätt lite tråkigt att jag ska vara borta så länge från jobbet.
Men ledigheten är välbehövd nu, så det kommer kännas skönt imorgon :)
När är du beräknad?, hittade dig inte i listan?

Jag är lite kluven angående jobbet. För någon månad längtade jag jättemycket tills jag hade jobbat klart och kände mig ordentligt omotiverad. Nu ska det visserligen också bli jätteskönt att vara ledig, men mest för att jag känner att orken inte riktigt räcker till. Och det känns på ett sätt lite tråkigt att jag ska vara borta så länge från jobbet.

6/7 :) men håller tummarna för tidig leverans både pga stor bebis och lite kämpig graviditet nu. Har så mycket förvärkar att jag har extremt svårt att föreställa mig att gå såhär en längre tid...

Jag har typ åldrats 100 år de senaste två dagarna. Vet inte hur jag ska orka ta mig in till jobbet imorn men det är nog mycket för att jag känner att något annat väntar väldigt snart. Blir väl rastlös efter 2 dagars ledighet igen... :)

Jag jobbar denna veckan Och helgen och nästa vecka. Efter midsommar går jag på graviditetspenning. Blir i v 33 och jag tycket det går fort att det blir mer fysiskt jobbigt nu. Benen svullnar när jag står hela dagen. Trötta blir dom oxå...
Sover rätt kass och är astrött när jag vaknar.
Ska bli skönt att ha mindre måsten!

Jag jobbar denna veckan Och helgen och nästa vecka. Efter midsommar går jag på graviditetspenning. Blir i v 33 och jag tycket det går fort att det blir mer fysiskt jobbigt nu. Benen svullnar när jag står hela dagen. Trötta blir dom oxå...
Sover rätt kass och är astrött när jag vaknar.
Ska bli skönt att ha mindre måsten!
Låter klokt... jag har ju ett företag vid sidan om där jag jobbar med osteopati. Står upp och behandlar. Jobbade till v 35 och det var minst ett par v för länge.....

Mitt "vanliga" jobb är ett kontorsjobb vilket visserligen är stressigt men att stå hela dagarna hade aldrig gått.

Hoppas du ska kunna njuta lite av graviditeten ändå! Jag gör mitt bästa ;) men som barnmorskan sa; "det här är fan inget välsignat tillstånd"

Låter klokt... jag har ju ett företag vid sidan om där jag jobbar med osteopati. Står upp och behandlar. Jobbade till v 35 och det var minst ett par v för länge.....

Mitt "vanliga" jobb är ett kontorsjobb vilket visserligen är stressigt men att stå hela dagarna hade aldrig gått.

Hoppas du ska kunna njuta lite av graviditeten ändå! Jag gör mitt bästa ;) men som barnmorskan sa; "det här är fan inget välsignat tillstånd"
Cool barnmorska!
Jag tänker nog att jag har haft den njutbara perioden....Sen ska jag njuta när vi ses. Njuta av att vara höggravid är ...Kanske inget som man kan räkna med ;)

Känner mig också kluven. Ena halvan vill ogärna vara borta från jobbet så länge. Har bara haft min tjänst i snart ett år och börjat precis känna mig varm i kläderna. Känns konstigt att gå hem en så lång period nu.

Andra halvan vill väldigt gärna vara hemma och ser fram emot ledigheten. Jag har kontorsjobb, så kommer troligtvis kunna jobba fram till semestern v29, men det börjar bli tungt att släpa runt på magen nu, och är glad över att det snart är semester ;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 124
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 151
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V