Rosen-Knoppen
Trådstartare
Nu när vi förbrukat en tråd så startar jag en ny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha tycker att alla i den här tråden satsar på så smärt- och komplikationsfria förlossningar som möjligt med en maxtid på 5 timmar från start till mål"Ploppa ut" låter bra, kan man beställa ett snabbt och smidigt plopp? Helst smärtfritt också såklart
Ja tack!"Ploppa ut" låter bra, kan man beställa ett snabbt och smidigt plopp? Helst smärtfritt också såklart
"Ploppa ut" låter bra, kan man beställa ett snabbt och smidigt plopp? Helst smärtfritt också såklart
Den är snygg! Jag har dock gått omvägar runt alla ljusa vagnar, fattar inte hur folk kan hålla dom rena Men supersnygga när de är rena, misstänker dock att efter 1 stallbesök och några turer in och ut ur bilen hade min varit något skitig....
Vaaad är det för vilde där inne
Sitter och myser på fika och sen bara kör han nån supersnurr som gör dyngont och jag faktiskt hoppar rakt upp och första reaktionen är att ta tag i honom och med sträng röst säga "Nej- man slåss inte"
Herregud vilken chock...
Allvarligt så tror jag han vill klösa sig ut...
Haha förlåt men jag ser det framför mig !
Här är favoriten att petas hårt i revbenen inifrån. Ni vet sådär som när man kittlas/retas med nån, skitobehagligt! Hoppar också till när det händer, måste se helt muppigt ut för dem som sitter bredvid .
Typ så var det med min äldsta dotter. För lite vatten och tappar hjärtljud och akut snitt till slut.Men plopp låter bra Vart skriver man upp sig?
Nåt smidigt plopp blev det inte med sonen
Stackarn hade vänt kartan upp och ner och hittade inte utgångshållet
Det upptäcktes 7dagar från bf. Han gick inte att vända för han hade kilat fast sig med rumpan i bäckenet.
Sen upptäcktes att han inte hade nåt fostervatten, trots att jag inte läckt nåt. Och att hans hjärtljud var ojämna och försvann titt som tätt. Sen gick det fort med akutsnitt..
Förstod inte förrens efter hur dåligt han mådde där inne Har ibland tanken att tänk om inte jag ifrågsatt min barnmorska (som sa att han låg med huvudet neråt, jag sa det gör han inte alls) och hade behövt gå över tiden, då kanske han inte funnits här idag..
Var helt i det klara med att nästa barn blir ett planerat snitt.. Tänkte inte gå igenom ångesten att det kanske kan bli så igen, det var så nära att jag hade fått föda i säte..
Sen blev jag gravid och tänkte; ja men lm dom kan lova mig tillväxt ultaljud (det har jag blivit lovad nu) så dom kan kolla läget och fostervatten nivån, men även att kunna kolla med ett ultraljud vid värkstart så kaaaanske jag kan tänka mig att prova vanligt..
Och nu vacklar jag igen.. Drömmer såna hemska drömmar om sätesförlossningar, minskad vatten mängd att sambon fått väcka mig för att jag gråter hysterisk i sömnen, har ångest när jag vaknar och är helt kallsvettig..
Funderar nu på om inte det där snittet blir bra ändå... så kan jag slappna av resten av tiden.. ett plus i kanten är väl att den här hemska gravidoteten tar slut fortare