Tänker så mycket annat farligt man gör som ingen ifrågasätter.Får du inte lov att komma in på kontroll ifall du är orolig? Jag blir också lite orolig ibland över om jag känner tillräckligt med rörelser, jag känner men det är inte lika tydligt och lika mycket det blir roterat runt där inne som tidigare. Dock så borde hon ju rimligtvis också få mindre och mindre plats att röra sig på. Hon är dock inte så lätt att peta igång utan rör sig när hon känner för det, inte när jag puttar till henne
Mamma på besök idag som på något vis inte har förstått att jag fortfarande rider... Nu blev hon såklart orolig och tyckte att det är ju inte så lång tid kvar så sluta med det nu, dumt om det händer något osv...
Fick mig på dåligt humör... Min mamma är jättebra men kan vara något överbeskyddande och har t.ex minst 1 g/dag denna helgen skrivit och frågat hur det är eftersom hon vet att sambon inte är hemma, så jag var redan lite irriterad. Jag vet att hon bara menar väl och är rädd om oss men ju mer hysterisk och orolig hon blir desto mindre lust får jag att svar henne eftersom jag blir irriterad över att hon inte kan slappna av och att hon faktiskt inte behöver veta allt, om jag är hemma eller när jag kommer hem osv... Samtidigt så vet jag att hon blir ledsen när jag blir irriterad så får jag dåligt samvete för det också...
Är ju inte så att man inte är medveten om riskerna vid ridning, men är trött på att ofta behöva försvara att jag fortfarande rider och vill helst inte nämna det högt om jag kan undgå det.
Sorry för gnäll inlägg...
Nu är detta tredje gången till mig och ingen som ifrågasätter vad jag gör. Jag bedömer att risken att jag ska trilla av min häst är mindre än att jag ska krocka med bilen.
Och det ger mig så mycket glädje att jag tycker det väger upp den lilla risken.
Men visst är det trist att behöva försvara sig.