För vissa jaDet var lättare och trevligare att få in barnet i kroppen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För vissa jaDet var lättare och trevligare att få in barnet i kroppen....
Förvisso...För vissa ja
Hihi. Jag kan fortfarande få för mig ibland att min mage inte syns i vissa kläder Du är så finNär man har en sån där bra dag och man känner sig förhållandevis liten och smidig, nästan som vanligt. Sen knäpper man ett kort och ser vad andra antagligen ser och bara "glöm det".
Vet precis känslan.När man har en sån där bra dag och man känner sig förhållandevis liten och smidig, nästan som vanligt. Sen knäpper man ett kort och ser vad andra antagligen ser och bara "glöm det".
Tack snälla!! Haha ja men jag också, halade fram en skjorta från garderoben idag som jag kunde ha innan graviditeten. Insåg när jag började trä armen igenom att det nog inte var en bra idé.Hihi. Jag kan fortfarande få för mig ibland att min mage inte syns i vissa kläder Du är så fin
Du kan ha den öppenTack snälla!! Haha ja men jag också, halade fram en skjorta från garderoben idag som jag kunde ha innan graviditeten. Insåg när jag började trä armen igenom att det nog inte var en bra idé.
Haha just den skjortan blir nog inte så lyckad öppen (lite genomskinlig och väldigt tunn), men i praktiken går det ju. Kan föreställa mig blickarna från förbipasserande dockDu kan ha den öppen
Linne under går det bra.Haha just den skjortan blir nog inte så lyckad öppen (lite genomskinlig och väldigt tunn), men i praktiken går det ju. Kan föreställa mig blickarna från förbipasserande dock
tack får hoppas jag gillar den lika mycket sen när jag använt den heheTycker också den är super snygg
Är det SÅ det känns när den hickar?! Jag undrade igår kväll varför i hela fridens namn jag hade börjat få puls i magen. Ändrade sida och då minskade det, men kändes minst sagt märkligt.Spenderade hela onsdagen på sjukhuset för provtagning efter det skyhöga blodtrycket. Ingen havandeskapsförgiftning iaf, "bara" stress. Försöker jobba lite långsammare men det är inte helt lätt.
Vecka 33 idag och det börjar kännas allt närmre. Känns både långt bort och nära på samma gång!
På måndag är det ett extra ultraljud för myomkontroll då jag har ett myom som vid RUL bedömdes evt kunna hindra vaginal förlossning. Hoppas det har återbildats eller åtminstone flyttat sig ur vägen...
Igår kände jag bebisen hicka för första gången. Har undrat hur fan folk kan känna av det men plötsligt kändes det som att jag fick en tydlig puls i livmodern och den syntes också utanpå magen. Blev livrädd först men insåg sen att den var en helt annan frekvens än min egen puls och insåg att det måste vara bebbe med hicka
Den har legat med huvudet neråt när BM och sjukhuspersonal kollat och nu börjar jag också känna av ont i underlivet så undrar om trycket börjar öka...
Ingen aning om hur man stillar oron för fostervattenläckage men när jag har gått så långt som till vecka 37 hade jag nog börjat fundera på avhysning. Så har jag noll tålamod med mina ston också och börjar räkna med fölning från 320 dygn, allt annat känns som övertid. Skönt att hästen fick OK.Nu var det en evighet sen jag skrev här i tråden, men har läst igenom allt i alla fall
Sist tror jag att jag klagade över att min häst var dålig i magen och inte drack ordentligt. Kan uppdatera med att han fick en noggrann veterinärcheck och de hittade förgås ingenting.. Förhoppningsvis går det över nu när vi börjar övergå till bete så smått. Nu till veckan får jag ridhjälp av medryttare fem dagar, känns helt underbart att han ska få röra på sig så pass mycket
Gick in i vecka 37 i fredags och nu börjar det alltså närma sig! Jag känner dock hur jag blir mer och mer nervös. Inte på grund av förlossningen eller så, utan över att faktiskt ta sig så långt som till förlossning. Har varit orolig att jag läcker fostervatten men varken min barnmorska eller de på förlossningen trodde att det var det när jag beskrev. Har fått ett sånt här papper som man kan mäta ph-värde med också och hunnit testa det en gång. Barnmorskan sa att det ska bli mörkgrönt om det är fostervatten, mitt blev svagt ljusgrönt bara så förhoppningsvis är det ingenting. Men oroar mig så ändå!
Någon som har tips på hur man stillar oron sista tiden?
Ingen aning om hur man stillar oron för fostervattenläckage men när jag har gått så långt som till vecka 37 hade jag nog börjat fundera på avhysning. Så har jag noll tålamod med mina ston också och börjar räkna med fölning från 320 dygn, allt annat känns som övertid. Skönt att hästen fick OK.
Nu var det en evighet sen jag skrev här i tråden, men har läst igenom allt i alla fall
Sist tror jag att jag klagade över att min häst var dålig i magen och inte drack ordentligt. Kan uppdatera med att han fick en noggrann veterinärcheck och de hittade förgås ingenting.. Förhoppningsvis går det över nu när vi börjar övergå till bete så smått. Nu till veckan får jag ridhjälp av medryttare fem dagar, känns helt underbart att han ska få röra på sig så pass mycket
Gick in i vecka 37 i fredags och nu börjar det alltså närma sig! Jag känner dock hur jag blir mer och mer nervös. Inte på grund av förlossningen eller så, utan över att faktiskt ta sig så långt som till förlossning. Har varit orolig att jag läcker fostervatten men varken min barnmorska eller de på förlossningen trodde att det var det när jag beskrev. Har fått ett sånt här papper som man kan mäta ph-värde med också och hunnit testa det en gång. Barnmorskan sa att det ska bli mörkgrönt om det är fostervatten, mitt blev svagt ljusgrönt bara så förhoppningsvis är det ingenting. Men oroar mig så ändå!
Någon som har tips på hur man stillar oron sista tiden?