Sommarföräldrar 2017 del 3

Hög igenkänning! M behöver i princip aldrig mat eller blöja under natten,men han tappar den där jäkla nappen konstant :banghead: så man får ju uppbackad sömn ändå. De senaste nätterna verkar han dessutom ha drömt mardrömmar eller något, han gråter hysteriskt några sekunder och tystnar sedan, men han vaknar inte.
Ja! De där gråtattackerna gör ju att en annan hinner vakna med alla sinnen på helspänn, iaf jag. Sambon påstår att han knappt störs, medan jag vaknar av minsta lilla rörelse.:o

På avdelningen små saker som förnöjer.
Igår vaknade jag och hade ingen mjölk till kaffet. Fick morgonmysa utan kaffe och sen åka och rida två hästar vilket gav mig sjuklig huvudvärk (säkert lite beroende på att jag kom i säng sent och liten alltid vaknar tidigt)
Fick slänga in mig på macken och handla mjölk på väg hem men hann inte göra kaffe då heller eftersom storasyster skulle till frissan.
Sen- klockan 14 blev det kaffe.
Idag sitter jag i lugn och ro och dricker mitt frukostkaffe och bara :d:banana::love:.

Bästa tiden på dygnet detta!

Förra veckan var jobbig. Vet inte om jag kände mig lite extra nere pga. att våren inte har kommit ännu, och så hade jag sovit så dåligt flera nätter i rad.

Denna vecka har solen tittat fram lite flitigare och känner mig genast mycket piggare, trots dålig sömn. Så skönt att lite solljus kan pigga upp den så pass mycket :).

V sover fortfarande bökigt och äter MINST 3 gånger om natten (de senaste veckorna har det snarare varit 4-5 gånger varje natt). Det är strängt, och nu har maken och storebror börjat sova i ett annat rum så att vi ska sova något bättre allihopa. BVC-sköterskan är övertygad om att han kommer amma mindre på natten ju mer han äter på dagen, men det stämde inte alls på storebror så jag vågar inte hoppas på att det blir annorlunda denna gång.

Han äter hyfsat om dagarna. Får i sig små portioner gröt och så får han smaka lite av vår mat. Det går långsamt men så får det vara. Jag börjar jobba i juli så vi har ett tag på oss att trappa ner amningen :).

Igår vaknade jag och hade ingen mjölk till kaffet. Fick morgonmysa utan kaffe och sen åka och rida två hästar vilket gav mig sjuklig huvudvärk (säkert lite beroende på att jag kom i säng sent och liten alltid vaknar tidigt)
Fick slänga in mig på macken och handla mjölk på väg hem men hann inte göra kaffe då heller eftersom storasyster skulle till frissan.
Idag sitter jag i lugn och ro och dricker mitt frukostkaffe och bara :d:banana::love:.

Imponerande att du klarade av gårdagen utan kaffe så länge :up:. Nu sitter jag också och njuter av nybryggt kaffe. V somnade i vagnen efter att jag lämnade storebror på förskolan, och han sover ännu :D.

Så såg S. ut när vi provade ge henne ersättning! Mat däremot.... Herregud vad ungen äter. Måste snart börja planera in en portion extra när vi lagar mat :o
Idag har hon varit helt omöjlig. Har annars varit jätteglad hemma hos mormor och det hade funkar helt ok även när jag inte var där. Idag är bara inget ok och jag vet inte hur många hysteriska gråt anfall hon fick under tiden jag försökte fixa någon kvällsmat. Började bli rädd för att grannarna skulle knacka på och fråga om hon var ok... :meh:
Nu sover hon och jag undrar var sambon blir av- han skulle ses med en pappagrupp och dricka en öl kl 17 men är inte kommit hem igen.. (Typiskt pappagrupper att bestämma att första träffen är en tisdagkväll över en öl utan barn :angel:)
Pappagrupp där de inte har barnen med? :eek: Som om pappor behöver mer tid borta från sina barn? Jag (obs, i min situation) hade nog inte ställt upp på det tror jag...

Nu är vi inne på tredje dagen med över 39 graders feber. Jag hoppas det ger med sig snart.

Pappagrupp där de inte har barnen med? :eek: Som om pappor behöver mer tid borta från sina barn? Jag (obs, i min situation) hade nog inte ställt upp på det tror jag...

Nu är vi inne på tredje dagen med över 39 graders feber. Jag hoppas det ger med sig snart.
Nej nej, tanken är att de ska ses med barnen, precis som en mammagrupp. Det var nog dock så att alla inte hade gått på pappaledighet ännu och därför inte kunde ses mitt på dagen. Men ja, kändes ändå lite könsstereotypt att ses första gången utan barn. Och nej, jag hade heller inte gått med på det andra upplägget ;)
Hoppas ni frisknar till snart!

Wow, klarar du dig alltså så länge utan kaffe? Är djupt imponerad! Jag har väldigt få laster i livet men kaffe är livsnödvändigt, så till den milda grad att jag räknar mig själv som rattfull ifall jag tvingas sätta mig i bilen utan att ha druckit morgonkaffet... Jag försökte dra ner på det när jag mådde som sämst under graviditeten men jag mådde FÖR dåligt då, kunde inte kliva upp ur soffan ens...

Vilken lycka att få ta den där koppen kaffe sen, förstår dig verkligen! :love:

Wow, klarar du dig alltså så länge utan kaffe? Är djupt imponerad! Jag har väldigt få laster i livet men kaffe är livsnödvändigt, så till den milda grad att jag räknar mig själv som rattfull ifall jag tvingas sätta mig i bilen utan att ha druckit morgonkaffet... Jag försökte dra ner på det när jag mådde som sämst under graviditeten men jag mådde FÖR dåligt då, kunde inte kliva upp ur soffan ens...

Vilken lycka att få ta den där koppen kaffe sen, förstår dig verkligen! :love:
Erkänner ju att det blev 4 muggar klockan två... För att komma ikapp. Makalöst hur man kan bälja i sig så mycket på en gång men kroppen vill ha vad den behöver :angel:

Kaffe är en förälders bästa vän :D! Men när jag var gravid fick jag tvinga i mig kaffet. Det smakade blä, men var tvungen att ta en kopp efter lunch för att piggna till. den första koppen efter förlossningen var däremot magisk. Trots att det var blaskigt automatkaffe smakade det fantastiskt :love:

Kaffe är en förälders bästa vän :D! Men när jag var gravid fick jag tvinga i mig kaffet. Det smakade blä, men var tvungen att ta en kopp efter lunch för att piggna till. den första koppen efter förlossningen var däremot magisk. Trots att det var blaskigt automatkaffe smakade det fantastiskt :love:

Jag minns också den där första koppen kaffe efter förlossningen :love: Jag undvek kaffe under graviditeten, så det fick jag ju ta igen sedan :D Sambon frågade om han skulle hämta en kopp te åt mig där på BB och det var så härligt att kunna säga att jag ville ha kaffe istället, och ännu härligare att kaffet smakade bra igen (tyckte att det smakade skumt under graviditeten) :heart

Haha, ni era kaffeknarkare! Jag har tidigare konsumerat te till absurdum men nu hinner jag ju inte njuta av mina stora muggar så det kan kvitta, blir någon kväll i veckan max. Kaffe dricker jag bara om det finns kaffeost eller fika till. :p

Idag har vi varit på barnteater! Så kul! Det var en icke-verbal föreställning med ljud som barnen kunde relatera till. Vi var ett gäng med barn i åldrarna 0-2 år och nästan varenda en satt stilla med stora ögon, leenden och glada utrop, helt förtrollade. :up:

Har fått hem en bubbelvagn. Som främst ska agera vagn vid sommarhuset i skärgården. Kände att ståbräda på grusväg inte var optimalt. Men även tex vid utflykter i sommar som Kolmården, tror inte stora sonen skulle orka gå hela parken. Han blir ju bara 3 i sommar.
Bestämde mig för att den får åka med till Rhodos också, har hyrt ett airshell till både den och babyskyddet.

Den var riktigt fin faktiskt och prisvärd.
Carina Gotland.

Alltså herregud. Knodd har fått förkylningen från helvetet sista dagarna och varit såååå ledsen. Helt förståeligt förvisso men mindre roligt för oss när det enda han gör är att skrika och gråta om vi tittar bort typ.
Igår började det äntligen komma ut snor i enorma mängder, men han har fått sova ute i vagnen dagtid för att lättare komma upp och kunna andas.
Vi har ju både nässpray och nässkölj hemma men det är ingen idé att använda det för han blir helt vansinnig när man ska använda det, då är det skrikfest i en kvart. Jag försökte igår och lyckades med en näsborre, då fick han näsblod istället när han nyste precis efteråt. Så jävla knäckande, kände mig som världens sämsta mamma just då. :cry:
Tack gode gud i himlen att vi är två hemma, vi går på knäna ändå såna här dagar.

Alltså herregud. Knodd har fått förkylningen från helvetet sista dagarna och varit såååå ledsen. Helt förståeligt förvisso men mindre roligt för oss när det enda han gör är att skrika och gråta om vi tittar bort typ.
Igår började det äntligen komma ut snor i enorma mängder, men han har fått sova ute i vagnen dagtid för att lättare komma upp och kunna andas.
Vi har ju både nässpray och nässkölj hemma men det är ingen idé att använda det för han blir helt vansinnig när man ska använda det, då är det skrikfest i en kvart. Jag försökte igår och lyckades med en näsborre, då fick han näsblod istället när han nyste precis efteråt. Så jävla knäckande, kände mig som världens sämsta mamma just då. :cry:
Tack gode gud i himlen att vi är två hemma, vi går på knäna ändå såna här dagar.

Kämpigt! :(

Min med :cautious: min skulle kunna sova igenom ett krig och någon skulle kunna sno sängen ifrån honom utan att han ens skulle rycka till.. O_o

Mina mammakompisar har en teori om att många pappor sover bättre än mammor för att de kan och får. Alltså att de skulle sova mer ytligt och vakna snabbare om vi mammor inte tog på oss ansvaret. Så det är liksom vårt fel att vi inte får sova? Precis som det är vårt fel att vi tar på oss inköp av barnkläder, mer hushållsarbete, inredning av hemmet osv... :cool: Jag vet inte jag. Är mer av åsikten att män generellt får ta och skärpa sig.

Krävs ordentliga knuffar för att väcka min sambo. :down: Jag önskar att jag orkade stå på mig om nätterna men vill inte misshandla honom till jämställdhet liksom. :angel:

Har fått hem en bubbelvagn. Som främst ska agera vagn vid sommarhuset i skärgården. Kände att ståbräda på grusväg inte var optimalt. Men även tex vid utflykter i sommar som Kolmården, tror inte stora sonen skulle orka gå hela parken. Han blir ju bara 3 i sommar.
Bestämde mig för att den får åka med till Rhodos också, har hyrt ett airshell till både den och babyskyddet.

Den var riktigt fin faktiskt och prisvärd.
Carina Gotland.
Asså ursäkta men bubbelvagn:love::love::D
Mina mammakompisar har en teori om att många pappor sover bättre än mammor för att de kan och får. Alltså att de skulle sova mer ytligt och vakna snabbare om vi mammor inte tog på oss ansvaret. Så det är liksom vårt fel att vi inte får sova? Precis som det är vårt fel att vi tar på oss inköp av barnkläder, mer hushållsarbete, inredning av hemmet osv... :cool: Jag vet inte jag. Är mer av åsikten att män generellt får ta och skärpa sig.

Krävs ordentliga knuffar för att väcka min sambo. :down: Jag önskar att jag orkade stå på mig om nätterna men vill inte misshandla honom till jämställdhet liksom. :angel:
Inte vårt fel men nu när jag ammar sover sambon som en sten. Första fick flaska och då lärde han sig vakna...

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar