Gud vad jag gnäller här inne nu för tiden känner jag men denna veckan har varit en pärs. Först blev knodd superförkyld, med tillhörande raseriutbrott i flera dagar innan utan att vi fattade vad det var, han hade antagligen ont i halsen och kände sig allmänt hängig. När han blev piggare blev jag lika sjuk, och jag förstår att han varit ledsen för fy som jag har mått!!
Samtidigt som vi haft sjukstuga så måste huset förberedas för försäljning, fotografering idag. Plus trädgården på 3700 kvm.... Fick ställa mig och vända trädgårdsland à 40 kvm igår, sen mådde jag inte direkt bättre.
Fick iaf vila under eftermiddagen, men i natt var det dags igen- Knodd vaknade och _gallskrek_ i 1 timme, helt otröstlig, inget hjälpte. Verkade inte ha ont och tystnade korta stunder när vi satte honom i duschen t.ex, sen började han igen. Vi var minuter från att ringa barnakuten men satte honom i vagnen som ett sista försök och gick ut kl 00.30 och då somnade han direkt. Testade att låta honom sova inne i vagnen = då vaknade han och gallskrek igen så jag fick gå ut och gå mellan 01.30-02. Sen fick han sova utomhus i vagnen med babyvakten och vi turades om att ha vakt. Sambon la sig för att sova på källargolvet i flera timmar innan han kom upp med knodd. Sen fick han sova fram till 07 typ, då var knodd precis som vanligt.
Vi fattar ingenting? Teorin är att han fortfarande är lite snorig, och när han ligger och sover så får han ner slem, vaknar och får panik. Ju mer han skriker desto mer slem och snor bildas... osv osv. Ute rensas det upp. Vi försökte att ge nässpray i natt men alternativet för att få i det är att tvångshålla honom som i ett skruvstäd och det motsätter jag mig starkt om det inte är absolut nödvändigt. Han andas normalt när han väl är uppe, det är antagligen just när han ligger och sover som det täpper till.
Fotografering idag kl 15 och ett helt hus som behöver rensas och städas... Slår vad om att märren står med sprängfyllt juver när jag kommer ut idag också så att jag får sätta högvak på henne.
Hoppa över inlägget om det blir för gnälligt, behövde bara kräka ur mig lite.