Sommarföräldrar 2017 del 3

I natt sov lilleman hela natten till 5, drack lite mjölk och lekte, och sen somnade vi om och sov 6-7.30. Jag har inte känt mig så här utvilad på länge :bow:

I kväll ska jag för första gången natta två barn själv. Det ska nog gå fint :) Treåringen har varit på gymnastik och lekt med sin mormor, och inte sovit på dagen, så största faran är att hon somnar ifrån innan kvällsmaten.

För övrigt sprang jag en mil tidigare idag, och i fredags hade jag en riktigt bra ridlektion där jag för en gångs skull kände att jag faktiskt kan rida rätt okej :)

I natt sov lilleman hela natten till 5, drack lite mjölk och lekte, och sen somnade vi om och sov 6-7.30. Jag har inte känt mig så här utvilad på länge :bow:

I kväll ska jag för första gången natta två barn själv. Det ska nog gå fint :) Treåringen har varit på gymnastik och lekt med sin mormor, och inte sovit på dagen, så största faran är att hon somnar ifrån innan kvällsmaten.

För övrigt sprang jag en mil tidigare idag, och i fredags hade jag en riktigt bra ridlektion där jag för en gångs skull kände att jag faktiskt kan rida rätt okej :)
En mil:eek::eek:

Min reaktion också. :D Kände mig stolt som har assisterat vid lamningar och jobbat ute i stallet i 4,5 timme.
Har dåligt samvete för knodd dock för att jag blev så försenad, brukar komma hem kl 10 typ. Han har roat sig med pappa hela förmiddagen så han verkade inte allt för ledsen. Igår fick han följa med till stallet och satt i "ryggsäcken" medan vi kollade lamm, hästar, hundar och katter. Suuuperkul, han är löjligt förtjust i djur denna ungen, till min stora glädje. ;)

Hihihi jag reagerade likadant åt milen :D Jag är nöjd om jag tar mig igenom 5km utan att totalt dö. Jag är strax som en oxe men kondisen.. den kan förbättras :o

Jag har haft en rolig och hektisk helg :D Sambon fyllde 30 igår så i lördags överraskade jag honom med en kväll på stan, barnfria :love: Började med lite flipperspel och biljard (som sambon älskar) och sedan middag på resturang.
På söndag morgonen överraskade jag honom med frukost på sängen och sen var det kalas för hela slanten :D hela tjocka släkten kom.
Och M sov igenom nästan hela tillställningen :D Somnade 5min innan första gästerna kom, ute i vagnen på altanen. Sen sov han 3,5h :laugh: Brukar aldrig hända.
Och när vi vakna imorse hade nästa tand tittat ut:love:

Min bebis vägrade sova i natt :banghead: Han ömsom gnydde, joddlade, brölade och stånkade. Förmodligen bajsnödig. Mitt i allt, vid 3, kom mannen hem ett halvt dygn tidigare än meddelat och jag blev livrädd och trodde det var en inbrottstjuv :eek: Idag har M börjat åla lite men mest baklänges. Fast allra mest har han sovit. Det hade jag gärna gjort också :grin:

Min bebis vägrade sova i natt :banghead: Han ömsom gnydde, joddlade, brölade och stånkade. Förmodligen bajsnödig. Mitt i allt, vid 3, kom mannen hem ett halvt dygn tidigare än meddelat och jag blev livrädd och trodde det var en inbrottstjuv :eek: Idag har M börjat åla lite men mest baklänges. Fast allra mest har han sovit. Det hade jag gärna gjort också :grin:
Men...min bebis vägrade också sova inatt! Måste vara något som går ;).

Vad läskigt att pappan kom hem mitt i natten. Hade nog varit halvdöd av skräck :laugh:.

Ditt inlägg får mig osökt att tänka på ett gammalt ragg till mig som hastigt och lustigt och utan förvarning tyckte att det var en bra idé att åka hem till mig typ kl 02 på natten. Utan förvarning. Skräcken när det knackar på dörren mitt i natten utan att veta vem det är och man är en ung tjej som bor ensam i ett "utsatt" område. :meh:

Lilleman har feber. Förmodligen tredagarsfebern. En i mammagruppen har precis haft det på sin bebis och vi har setts en del de senaste veckorna. I princip ingen sömn i natt heller. Jag tempade honom till 39,1 innan.

Min bebis är verkligen enormt skeptisk mot mat :D Han grimaserar, får kväljningar, grinar illa och får hysteriska utbrott. Han tycker antagligen att mat är djävulens påfund :D

Bifogade filer

• 80BB680E-09DB-40EA-AA41-D34D15000896.webp
    80BB680E-09DB-40EA-AA41-D34D15000896.webp
    114 KB · Visningar: 25
Min bebis är verkligen enormt skeptisk mot mat :D Han grimaserar, får kväljningar, grinar illa och får hysteriska utbrott. Han tycker antagligen att mat är djävulens påfund :D
Men lille skrutten då! Vad ger du honom egentligen? :D

(Kan det vara att tungbandet behöver klippas igen? Kort tungband ger tydligen ofta problem med att äta mos och puré)

Men lille skrutten då! Vad ger du honom egentligen? :D

(Kan det vara att tungbandet behöver klippas igen? Kort tungband ger tydligen ofta problem med att äta mos och puré)

Ja man kan ju tro att det verkligen är jätte äckligt :D men det är bara sötpotatispure :D:o

Ja jag har faktiskt tänkt i de banorna också :grin: ska kanske ta upp det med bvc om det inte blir bättre..
Han får liksom inte till det, oavsett vad han får. Inte ens god fruktpure får han i sig.

Hua vilken natt! Sambon har legat ytterst i sängen i flera veckor, vilket inneburit att han varit den som matat och stoppat in napp på knodd varje gång det gnällts. Jag har gått upp kl 05 för att göra en flaska och sen somnat om. Tänkt att vi haft det rätt gött både sambon och jag... Igår var han så trött sa han att vi bytte plats.

Ungen vill ju ha nappen konstant?! Säkert 10 gånger per natt, plus att han vänder sig på mage och lägger nappen under sig så varenda gång så behöver jag vända på honom, hålla kvar honom så han inte snurrar tillbaka som en projektil, stoppa in nappen och hålla kvar den ~ 5 sekunder för att han inte ska spotta ut den direkt för att därefter börja skrika för att han har tappat nappen....
Ser ut som ett lik idag, tack knodd :grin:

Hög igenkänning! M behöver i princip aldrig mat eller blöja under natten,men han tappar den där jäkla nappen konstant :banghead: så man får ju uppbackad sömn ändå. De senaste nätterna verkar han dessutom ha drömt mardrömmar eller något, han gråter hysteriskt några sekunder och tystnar sedan, men han vaknar inte.

Så såg S. ut när vi provade ge henne ersättning! Mat däremot.... Herregud vad ungen äter. Måste snart börja planera in en portion extra när vi lagar mat :o
Idag har hon varit helt omöjlig. Har annars varit jätteglad hemma hos mormor och det hade funkar helt ok även när jag inte var där. Idag är bara inget ok och jag vet inte hur många hysteriska gråt anfall hon fick under tiden jag försökte fixa någon kvällsmat. Började bli rädd för att grannarna skulle knacka på och fråga om hon var ok... :meh:
Nu sover hon och jag undrar var sambon blir av- han skulle ses med en pappagrupp och dricka en öl kl 17 men är inte kommit hem igen.. (Typiskt pappagrupper att bestämma att första träffen är en tisdagkväll över en öl utan barn :angel:)

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.