Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nog också ganska förskonad från knäppa människor i min omgivning tack och lov, de allra flesta har en öppen inställning och håller sitt egna tyck och tänk inom sig. Jag tycker dock det är ovant och lite jobbigt att vara i fokus, som gravid upplever jag att jag själv och mitt yttre blir lite till "allmänt" samtalsämne. Kollegor som aldrig pratat med mig innan kommer fram och småpratar och kommenterar magen (på ett snällt sätt). Jag gillar inte att ha så mycket fokus på mig själv så blir lätt lite obekväm och vill bara byta ämne :o att vara gravid är bra träning för en introvert har jag märkt :cool:

Är precis likadan. Jag gillar inte att folk tittar på magen och kommenterar, särskilt när jag knappt känner personen. Och handpåläggning, nej fy! Det fixar jag inte. Min man får självklart, men inga andra. Jag "tränar" på att prata om att jag är gravid och säga att jag är det. Men det är svårt!

Jag är nog också ganska förskonad från knäppa människor i min omgivning tack och lov, de allra flesta har en öppen inställning och håller sitt egna tyck och tänk inom sig. Jag tycker dock det är ovant och lite jobbigt att vara i fokus, som gravid upplever jag att jag själv och mitt yttre blir lite till "allmänt" samtalsämne. Kollegor som aldrig pratat med mig innan kommer fram och småpratar och kommenterar magen (på ett snällt sätt). Jag gillar inte att ha så mycket fokus på mig själv så blir lätt lite obekväm och vill bara byta ämne :o att vara gravid är bra träning för en introvert har jag märkt :cool:

Förstår precis vad du menar!
Känns jättemysko att få frågan om hur magen mår och hur jag mår osv.
Och jag kommer på mig själv att gå och försöka dra in magen när man fastnar och pratar med folk även om jag är jättestolt och glad över min mage!

Efter en helg hos föräldrarna så kom jag hem med spjälsäng, med madrass och massa andra tillbehör för bädda säng, vagn och vagga från syster.
Samt babyskydd, en babysitter och en antilopstol.

Väl hemma så väntade två fulla Ica kassar med kläder jag skickade sambon att köpa i fredags. Visade sig vara 63 plagg från strl 50 och uppåt i väldigt fint skick! Plus strumpor och mössor. Bara i kläder är det bara 63 öre plagget, är helt chockad över fyndet! :p
Plus lite kläder från syster också i 50 och 56.

Så nu vågar jag påstå mig klar i kläder! ;)
Nu behöver jag bara köpa om jag absolut vill ha! :)

Efter en helg hos föräldrarna så kom jag hem med spjälsäng, med madrass och massa andra tillbehör för bädda säng, vagn och vagga från syster.
Samt babyskydd, en babysitter och en antilopstol.

Väl hemma så väntade två fulla Ica kassar med kläder jag skickade sambon att köpa i fredags. Visade sig vara 63 plagg från strl 50 och uppåt i väldigt fint skick! Plus strumpor och mössor. Bara i kläder är det bara 63 öre plagget, är helt chockad över fyndet! :p
Plus lite kläder från syster också i 50 och 56.

Så nu vågar jag påstå mig klar i kläder! ;)
Nu behöver jag bara köpa om jag absolut vill ha! :)
Jösses, jag inser att vi är väldigt oförberedda. Har inte köpt en pryl än... :o
Inspirerade av er här i tråden tog vi oss i kragen och gav oss av till Babyproffsen i söndags. Vilken mardröm! Alltså, inte butiken som sådan som var bra och väldigt trevliga, utan denna jättelokal med alla märkliga prylar och alla människor...

Fick dock bekräftat det jag redan trodde mig veta: att det för oss bara finns ett barnvagnsalternativ (Cybex Priam) som vi kan tänka oss och att det med största sannolikhet kommer bli en sådan vi beställer längre fram. Men herregud vilken galen kommers, vi blev helt matta båda två. :D

Inspirerade av er här i tråden tog vi oss i kragen och gav oss av till Babyproffsen i söndags. Vilken mardröm! Alltså, inte butiken som sådan som var bra och väldigt trevliga, utan denna jättelokal med alla märkliga prylar och alla människor...

Fick dock bekräftat det jag redan trodde mig veta: att det för oss bara finns ett barnvagnsalternativ (Cybex Priam) som vi kan tänka oss och att det med största sannolikhet kommer bli en sådan vi beställer längre fram. Men herregud vilken galen kommers, vi blev helt matta båda två. :D

Jag är beräknad 24/6 och vi har inte köpt en enda pinal än... :o Fasar för att ge oss in i barnvagnsdjungeln!

Vad var det som gjorde att ni fastnade för just den modellen?

Grymt bra val ;) vi har också den :D

Jag är beräknad 24/6 och vi har inte köpt en enda pinal än... :o Fasar för att ge oss in i barnvagnsdjungeln!

Vad var det som gjorde att ni fastnade för just den modellen?
Från en början endast designen. Gillar inte de klumpiga "terrängiga" varianterna och tycker denna är den absolut snyggaste av de vagnar vi googlat runt på.

När vi sedan läste på lite så gillar jag teleskophandtaget, att det inte är skumgummihandtag, förvaringsgrejen, enhandsgreppet för ihopfällning, att den är lättstyrd och lätt i chassit och har en högre liggdel än de andra vi kikade på (vi är båda långa, så är skönt) samt att den är skapligt hög så att den med sittdelen går att rulla intill ett bord om man är ute och käkar.

Men: mest designen. ;)

Nöjda antar jag? :) Ingen jag känner har den, så har varit lite oroad över att vi ska välja ngt korkat bara för att jag köper på design...
SÅÅÅ sjukt nöjda! Den är fantastisk. Lätt värd sina 14.5k. Älskar att den är högre än många andra, att man fäller ihop den hur lätt som helst (har fällt ihop den med babyskyddet innehållandes barn i ena handen utan problem, bara en sån sak). Den är lätt, superskön att köra osv. Sen har vi deras Aton q babyskydd så att det går att använda med vagnen är också väldigt bra.

Och så är den snyggast av alla :D

Ska det finnas ngt negativt så är det utrymmet som är under vagnen mindre än tex stokkes. Vilket bara gjort ngt en gång, när jag gick till dhl och hämtade min julklapp från jobbet, en enorm crockpot med tillhörande enorm kartong. Enda gången jag inte fått plats med det jag behövt under vagnen, så det är väl ett väldigt milt minus :)

Ja det är verkligen en djungel allt ihop.
Jag har dock kikat på vagnar och alternativ i flera år för att veta vad jag ville ha sen när man väl skaffar barn. Det underlättade enormt nu!

Vagga och spjälsäng är kvar från jag var liten. Fick en del till av syster dessutom.
Mamma och pappa har köpt babyskydd, babysitter och skötbord för att dom har dykt upp i bra begagnade skick till bra priser.
Har fått en hel del av vänner också.
Sen dessa kläderna vi köpte tänkte jag att bara jag hittar 2-3 plagg jag gillar. Att jag sen gillade typ allt räknade jag inte med! :)

Sen gillar jag tanken att vara mer eller mindre klar redan!
Har några dyra inköp kvar som babyvakt med kamera, blöjlarm och liggdelen till vagnen! :)

Vi har inte heller köpt något än, men vi har bestämt vagn. Det blir en Bugaboo Buffalo. :)

Jag undrar hur jag identifierar foglossning? Alltså, jag har sedan flera år tillbaka problem med bäckensmärta och inflammationer i bäckenlederna, går hos sjukgymnast för detta. Symptomen är i princip samma som folk beskriver foglossning.

Jag har nu senaste veckan fått så jäkla mycket ondare på nätterna. Vaknar varje gång jag vänder mig, samt svårt att ta mig ur sängen. Får jätteont av att sitta stilla, räcker med att sätta mig vid köksbordet och äta så har jag svårt att komma upp sedan. Så länge jag är i rörelse har jag inga som helst problem att leva som vanligt, tränar, rider, promenerar osv. Men stillasittande är döden. Just nu sitter jag här på jobbet och törs inte försöka gå till köket ens, för jag tycker typ det är pinsamt..

De jag pratar med, samt min sjukgymnast, säger att foglossning blir sämre av ansträngning och så länge jag känner att rörelse hjälper ska jag fortsätta med det. Men jag blir helt förtvivlad av att ha så här ont på nätterna, och mitt stillasittande jobb kan jag tyvärr inte göra något åt. :crazy:

Jag har haft ont på precis detta sätt i flera år, på grund av annat än graviditet. Men det har intensifierats.

Ja det är verkligen en djungel allt ihop.
Jag har dock kikat på vagnar och alternativ i flera år för att veta vad jag ville ha sen när man väl skaffar barn. Det underlättade enormt nu!

Vagga och spjälsäng är kvar från jag var liten. Fick en del till av syster dessutom.
Mamma och pappa har köpt babyskydd, babysitter och skötbord för att dom har dykt upp i bra begagnade skick till bra priser.
Har fått en hel del av vänner också.
Sen dessa kläderna vi köpte tänkte jag att bara jag hittar 2-3 plagg jag gillar. Att jag sen gillade typ allt räknade jag inte med! :)

Sen gillar jag tanken att vara mer eller mindre klar redan!
Har några dyra inköp kvar som babyvakt med kamera, blöjlarm och liggdelen till vagnen! :)

Jag är ju inte direkt typen som planerar heller, spontanköper både hus och bil och häst, så vore ju knasigt om jag hade förberett detta... Sedan har jag ju i ärlighetens namn inte varit säker på att jag vill ha barn heller förrän vi bestämde oss för att vi faktiskt vill när det visade sig vara helskarpt läge så att säga, så har inte funnits ngn anledning att förbereda oss, det är ju så himla olika det där. Nu är det ju massor av tid kvar för vår del, är bara i v 20, så känner ingen jättestress eftersom jag ju kommer vara ledig några veckor inför bf och hinner fixa då, men hade ibland ändå önskat att allt bara var klaaaart (och att jag kunde snabbspola fram till juli). :D

Jag är ju inte direkt typen som planerar heller, spontanköper både hus och bil och häst, så vore ju knasigt om jag hade förberett detta... Sedan har jag ju i ärlighetens namn inte varit säker på att jag vill ha barn heller förrän vi bestämde oss för att vi faktiskt vill när det visade sig vara helskarpt läge så att säga, så har inte funnits ngn anledning att förbereda oss, det är ju så himla olika det där. Nu är det ju massor av tid kvar för vår del, är bara i v 20, så känner ingen jättestress eftersom jag ju kommer vara ledig några veckor inför bf och hinner fixa då, men hade ibland ändå önskat att allt bara var klaaaart (och att jag kunde snabbspola fram till juli). :D

Jag har inte heller köpt något ännu och vi är i v. 25 snart 26 nu (eller jo ett babyskydd av en kompis). Är verkligen inte någon planeringsmänniska men snart måste vi väl ta oss i kragen och börja inhandla grejer..

Men helt ärligt tycker jag det känns lite jobbigt för det finns så mycket att välja på (tex barnvagnar) och jag har verkligen ingen aning om vad vi är ute efter..Känner bara beslutsångesten redan nu innan jag ens kollat (kikat lite på nätet bara).

Men helt ärligt tycker jag det känns lite jobbigt för det finns så mycket att välja på (tex barnvagnar) och jag har verkligen ingen aning om vad vi är ute efter..Känner bara beslutsångesten redan nu innan jag ens kollat (kikat lite på nätet bara).

Försök att känna lugnet. Alla barnvagnar rullar, alla babyskydd som säljs är tillräckligt säkra, så länge ungen har några sorts kläder på sig är det strunt samma vad osv. Och planera måste man inte heller, affärerna stänger inte när ongen är född. Ni har ju babyskyddet fixat så ni får ju hem knodden, gott så tycker jag. :D

Försök att känna lugnet. Alla barnvagnar rullar, alla babyskydd som säljs är tillräckligt säkra, så länge ungen har några sorts kläder på sig är det strunt samma vad osv. Och planera måste man inte heller, affärerna stänger inte när ongen är född. Ni har ju babyskyddet fixat så ni får ju hem knodden, gott så tycker jag. :D

Tack för lugnande ord! Det har du ju rätt i :D

Vad underbart! :love:
Det var helt fantastiskt :love:

Komiskt i det hela är att lillan kommer ha 5 kusiner när hon kommer ut. En på min sida, en kille född 2013.
4 stycken tjejer (!) på sambons sida där ÄLDSTA är född i oktober 2015 :rofl:
Närmaste kusinen är beräknad dagen innan våran sessa och bor 5 min härifrån :laugh:

Haha jaa herregud, vi var också helt chockade efter vårt första Babyproffsenbesök. Vilken hysteri! Jag lyckas heller inte landa riktigt i vad jag egentligen vill och tycker och tänker, ena sekunden vill jag ha det finaste och dyraste och fastnar för alla marknadsföringstrix som finns och i andra sekunden får jag dåligt samvete över att jag är så ytlig och hagalen och vill bara köpa begagnat. Blir helt trött på mig själv! O_o

Vi har köpt (bokat) vagn, spjälsäng och så har vi fått och köpt en hel del kläder. Men jag är inte ett dugg sådär cool som jag hoppades jag skulle bli, jag skriver listor hit och dit och är superstressad att vi glömt något!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 398
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 018
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar