Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag varit hos min BM för andra gången :) Jag gillar henne! Det är lugnt och behagligt att vara där. Idag tog hon blodtryck och vi fick för första gången lyssna på hjärtljud, så himla häftigt! Nästa gång blir om en månad, hoppas tiden går snabbt :)

Har också varit hos Bm idag.
Livlig bäbis som inte ville ligga still när vi skulle lyssna på hjärtat.
Andra gången vi lyssnar på hjärtat och det är så mys, nu har vi börjat mäta sf-mått också och det låg bra. :)
Hade lite högt övertryck först men det gick ner och la sig normalt efter vi lyssnat på bäbis.
Tror jag har börjat stressa lite och därav övertryck och även magkatarr. Värsta är att jag inte känner mig stressad förrän jag tänker efter.

Och vi har också varit hos bm igår (andra besöket). Lyssnade på hjärtat och mätte magen. Om 2 veckor börjar föräldrakursen.

Inatt och idag har jag varit kissnödig typ hela tiden men det kommer knappt nått. Ringde bm som tyckte jag kunde komma in och lämna urinprov för att se om det är uvi. Så var in idag. Vet inte om det bara är bebis som trycker på blåsan eller uvi men bättre att kolla en gång för mycket.

Har varit och köpt mitt första par mammajeans och bh-ar i en storlek större eftersom inget passar längre.. Hittade på rea på hm så de är ju bra känns inte så kul att lägga pengar på kläder man ska ha så kort tid. Men vill gärna ha nått annat än mjukisbyxor att gå omkring i.

Och vi har också varit hos bm igår (andra besöket). Lyssnade på hjärtat och mätte magen. Om 2 veckor börjar föräldrakursen.

Inatt och idag har jag varit kissnödig typ hela tiden men det kommer knappt nått. Ringde bm som tyckte jag kunde komma in och lämna urinprov för att se om det är uvi. Så var in idag. Vet inte om det bara är bebis som trycker på blåsan eller uvi men bättre att kolla en gång för mycket.

Har varit och köpt mitt första par mammajeans och bh-ar i en storlek större eftersom inget passar längre.. Hittade på rea på hm så de är ju bra känns inte så kul att lägga pengar på kläder man ska ha så kort tid. Men vill gärna ha nått annat än mjukisbyxor att gå omkring i.

Börjar er föräldraförsäkring redan vår skulle inte vara förräns i maj sa hon.

Jag måste komma till skott och ansöka om graviditetspenning för säkerhets skull.

Börjar er föräldraförsäkring redan vår skulle inte vara förräns i maj sa hon.

Jag måste komma till skott och ansöka om graviditetspenning för säkerhets skull.

Jo den är under april (3 träffar) det kanske är olika för olika kommuner :)

Jo gör det stod på försäkringskassans hemsida att de har 30 dagars handläggningstid :) just nu känns det väldigt lugnt för mig och som att jag skulle kunna jobba länge till (jobbar som personlig assistent) men antar att det blir jobbigare mot slutet.

Btw är det någon som vet om man får pengar från försäkringskassan i förskott eller efterskott? Om jag går på ledighet 27 april kommer jag få graviditetspenning 27 april eller 27 maj då?

Apropå beräkning av föräldrapenning, vet någon om den beräknas på senaste årets medelinkomst eller beräknad inkomst?
Får ju löneförhöjning i april och tänkte om sgi beräknas på den nya lönen som jag hinner ha typ 3 månader eller om det beräknas på gamla lönen?

Och jag har varit på rutinultraljud. Nytt datum 9/8, och det är mest troligt en liten kille där inne. Allt såg fint ut och jag fick till och med två bilder, gratis ;) då dom saknade kortläsare.

Så vecka 19+0 idag. Moderkakan i bakkant vilket förklarar att jag känt rörelser ett par veckors tid nu.

Och jag har varit på rutinultraljud. Nytt datum 9/8, och det är mest troligt en liten kille där inne. Allt såg fint ut och jag fick till och med två bilder, gratis ;) då dom saknade kortläsare.

Så vecka 19+0 idag. Moderkakan i bakkant vilket förklarar att jag känt rörelser ett par veckors tid nu.
Menar du att dom ville ha betalt för bilder? O_o Både kub och rul har vi fått bilder gratis.
Skönt att allt såg bra ut :up:

Jo den är under april (3 träffar) det kanske är olika för olika kommuner :)

Jo gör det stod på försäkringskassans hemsida att de har 30 dagars handläggningstid :) just nu känns det väldigt lugnt för mig och som att jag skulle kunna jobba länge till (jobbar som personlig assistent) men antar att det blir jobbigare mot slutet.

Btw är det någon som vet om man får pengar från försäkringskassan i förskott eller efterskott? Om jag går på ledighet 27 april kommer jag få graviditetspenning 27 april eller 27 maj då?

Känns så dumt bara för chefen frågade häromdagen hur länge jag trodde jag skulle jobba och jag sa att som det kändes då så maj ut också.
Dock måste man ju ansöka graviditetspenning innan även om man inte använder det i slutändan.
Nu får jag tänka om lite och lyssna noggrannare på kroppen iom magkatarr bland annat.
Sen räcker det med att vi får en ny boende som är tyngre så blir det för tungt ( jobbar på äldreboende som sagt).

Vad är det här med graviditetspenning? Det har jag inte alls haft nån koll på. Jag tänkte liksom ta ut semester två veckor innan bf. :o

Göteborg tar 60:-/bild och alternativet att få det på skiva fanns inte. Kanske får gå privat för såna lyxgrejer ;)

Jag skämtade mest hela ul om att den nya Alien-filmen innehöll för lite action. Men jag är impad över hur tekniken utvecklats på bara 4 år. Man såg allt glasklart. Vartenda revben, alla ryggkotor, stora kroppspulsådern och väldigt detaljrika bilder på grabbens ansikte fick vi också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 397
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 018
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter