Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdaterad lista :)

Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 33 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, 28 år
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Min ort har försvunnit :)

Juni
28/6 - MikaTela, första barnet, 28 år, Skånes Fagerhult

Juli
29/7 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping

Augusti

Inser att jag har väldig tur då, aldrig ens hört om någon som får betala :o
Inte jag heller, de har bara skrivit ut tre bilder på en a4 och räckt över på väg ut typ, utan att vi ens frågat. Region Halland.

@inverterad Jag har uppfattat graviditetspenning som ngt för dem med fysiskt tunga jobb där ag inte kan placera om till lättare uppgifter typ.

För egen del tänker jag som du ungefär, att jobba ga nära inpå bf och sedan ta ut semester. Vi har, vid beräkning av årets budget, safe:at lite och lagt den på halvårsskiftet, men min tanke är nog att jobba ett par veckor till in i juli i alla fall och alltså lite längre än vad min ag räknat på. Tänker att juli brukar vara ga lugn jämförelsevis, så kan vara skönt att trappa ned lite och hinna städa undan oavslutade surdegar, städa ur mitt rum osv innan jag går hem på mitt livs längsta ledighet. Känns surrealistiskt att checka ut från jobbet i sex månader, jag som aldrig varit borta därifrån längre än fyra v i sträck.

Mycket kan ju ändras dock, men jag hoppas få fortsätta må tillräckligt bra för att kunna hålla min plan. Det svåra blir att hantera ev. jobbresor under slutet, det kan nog komma att kännas ganska stönigt i sommarhetta, stor som en flodhäst osv. Samtidigt inte så mkt att göra, åker ändå bara på absolut nödvändiga resor så måste jag så får det allt gå att lösa - men som jag hoppas slippa förhandlingar i Sthlm (eller värre) under q2-q3. :o

Juni

Juli
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping

Augusti

Det verkar som det är en gammal lista som används, ändrar mitt datum:

Juni

Juli
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna

Augusti

Nu vet jag hur länge jag jobbar, går av den 20/6, planerat. Beräknat förlossningsdatum 12/7. Så lite ledighet innan bebisen blir det. Samt att jag gjort klart med min chef att jag vill behålla kompetensen, vilket innebär att jag måste jobba minst ett pass i kvartalet. Planerar att gå in och jobba någon helg ibland.

@SaraMara, det förklarar varför jag inte har hört något om graviditetspenning. Doktorandstudier kan väl knappast kallas fysiskt tunga (dock mentalt tunga ibland ;) ). Man vet ju aldrig hur man mår i slutet förstås, men jag tror det ska gå att jobba på, och kanske jobba hemifrån ibland och sådär.

Jag är nu på min andra utlandsresa med jobbet för året, och jag har en till inbokad i april. Det funkar bra just nu, är ju bara i v 26 än så länge och kommer väl vara i v 29 under nästa resa. Jag märker dock att det är jobbigt att sitta still länge och att jag får ont lite här och var av det. Så långflygningar är kanske ingen jättehit i slutet. Annars ska det nog gå bra!

Jag är också en kontorsnisse så hade tänkt jobba fram till 2 v innan bf, då jag tar semester. Älskar mitt jobb och har bara såå svårt för att släppa mina hjärtefrågor :o jag har fått en ersättare och måste börja lära upp henne men det tar emot haha :o mannen blir helt tokig på mig och tycker jag ska passa på att lära upp henne asap så jag kan ta det lite lugnare sen, men där är så mycket skoj som händer och jag vill vara med i allt :D
Kanske känner annorlunda om några veckor men känns så konstigt att inte vara på kontoret på typ ett år! :nailbiting:

@SaraMara, det förklarar varför jag inte har hört något om graviditetspenning. Doktorandstudier kan väl knappast kallas fysiskt tunga (dock mentalt tunga ibland ;) ). Man vet ju aldrig hur man mår i slutet förstås, men jag tror det ska gå att jobba på, och kanske jobba hemifrån ibland och sådär.

Jag är nu på min andra utlandsresa med jobbet för året, och jag har en till inbokad i april. Det funkar bra just nu, är ju bara i v 26 än så länge och kommer väl vara i v 29 under nästa resa. Jag märker dock att det är jobbigt att sitta still länge och att jag får ont lite här och var av det. Så långflygningar är kanske ingen jättehit i slutet. Annars ska det nog gå bra!
Nej hu, långflygningar slipper jag tack och lov, känns illa nog med tågresor och långa förhandlingsdagar tror jag i sommarhettan. Är inget fan av värme i kombo med jobb i ogravidigt tillstånd liksom... :D

Jag har BF 30 juli och räknar med att jobba fram till veckan innan BF iaf, om jag helt plötsligt inte blir jättetrött eller fått bebis. Sitter på kontor och gör ostressande saker, dessutom har vi sommartid från juni så det är en timme mindre att jobba då varje dag :)

Räknade lite på föräldrapenning igår. Ojdå! Jag hade lite koll sen innan, men det kommer bli tufft för oss att ställa om oss, men det går :)

Lägger in mig för tredje gången, hoppas jag får vara kvar denna gång ;)
Jag har inte heller betalat något för bilderna från UL.

Juni

Juli
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland

Räknade lite på föräldrapenning igår. Ojdå! Jag hade lite koll sen innan, men det kommer bli tufft för oss att ställa om oss, men det går :)

Huh, jaa - jag hade av någon anledning fått för mig att man får 80% av lönen :grin: trodde jag angett fel när jag räknade ut på Försäkringskassans hemsida! Är dock väldigt tacksam för den fantastiska svenska föräldrarförsäkringen :bow:

Igår var vi på privat 3D UL och wow så häftigt :love: Allt såg bra ut tack och lov och det gick att se så mycket. Och så tydligt, vi var helt fascinerade! Kunde räkna fingrar och tår och såg att han gäspade och gav tummen upp. Tydligen väger han över 1 kg nu och bm beräknade hans födelsevikt till 3,6kg - tycker jag låter perfa :p Är så kär i min lilleman där inne!

Vi har nu varit på tre privata UL och då har bilder ingått, men priset för undersökningarna är å andra sidan ganska hutlösa redan. Vi fick även betala för bilderna vi fick på RUL på lasarettet :laugh:

En heldags intensivt tankearbete och engagemang och nästan två timmars traskande runt i Loughborough var visst lite väl mycket. Fick rätt rejäla sammandragningar och magen blev alldeles hård. Ganska obehagligt. Där fick jag för att jag tyckte att allt gick så bra, haha. Men det går ju bra så länge jag inte tar ut mig alldeles. Det är knepigt det där när kroppen inte orkar riktigt som den brukar - jag är van att min kropp pallar rätt mycket och egentligen aldrig säger ifrån. Men det börjar väl bli dags att lyssna lite mer på den nu framöver.

Huh, jaa - jag hade av någon anledning fått för mig att man får 80% av lönen :grin: trodde jag angett fel när jag räknade ut på Försäkringskassans hemsida! Är dock väldigt tacksam för den fantastiska svenska föräldrarförsäkringen :bow:

Och jag tänker att det måste vara någon slags glädjekalkyl när man räknar ut på föräldrakollen på Försäkringskassan. Jag räknar på förra årets snittlön och tycker jag får ut jättemycket, haha. Tror inte riktigt det kan stämma. Dessutom får jag 10% extra från arbetsgivaren också. Men tror inte uträkningen riktigt kan stämma som sagt..

Och jag tänker att det måste vara någon slags glädjekalkyl när man räknar ut på föräldrakollen på Försäkringskassan. Jag räknar på förra årets snittlön och tycker jag får ut jättemycket, haha. Tror inte riktigt det kan stämma. Dessutom får jag 10% extra från arbetsgivaren också. Men tror inte uträkningen riktigt kan stämma som sagt..

Räknar jag på 7 dagar i veckan så är det jättebra, men räknar jag på 5 dagar så är det mindre kul. Så kolla det med dagarna :)

Räknar jag på 7 dagar i veckan så är det jättebra, men räknar jag på 5 dagar så är det mindre kul. Så kolla det med dagarna :)

Allmän fråga till alla, hur många dagar i veckan tänker ni ta ut? Hur många dagar "bör" man ha kvar när ungen börjar på dagis? Tänker att man behöver lite dagar till när förskolan har stängt (antar att de också har planeringsdagar som skolan har) och till att förlänga sommarsemestern med en vecka i några år..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 397
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 018
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare