Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var helt fantastiskt :love:

Komiskt i det hela är att lillan kommer ha 5 kusiner när hon kommer ut. En på min sida, en kille född 2013.
4 stycken tjejer (!) på sambons sida där ÄLDSTA är född i oktober 2015 :rofl:
Närmaste kusinen är beräknad dagen innan våran sessa och bor 5 min härifrån :laugh:

Hihi oj, vilken tjejexplosion :love: och vilken lyx att få så många jämngamla kusiner :up::D

Ja det är verkligen en djungel allt ihop.
Jag har dock kikat på vagnar och alternativ i flera år för att veta vad jag ville ha sen när man väl skaffar barn. Det underlättade enormt nu!

Vagga och spjälsäng är kvar från jag var liten. Fick en del till av syster dessutom.
Mamma och pappa har köpt babyskydd, babysitter och skötbord för att dom har dykt upp i bra begagnade skick till bra priser.
Har fått en hel del av vänner också.
Sen dessa kläderna vi köpte tänkte jag att bara jag hittar 2-3 plagg jag gillar. Att jag sen gillade typ allt räknade jag inte med! :)

Sen gillar jag tanken att vara mer eller mindre klar redan!
Har några dyra inköp kvar som babyvakt med kamera, blöjlarm och liggdelen till vagnen! :)

Vad är blöjlarm för något?

Haha jaa herregud, vi var också helt chockade efter vårt första Babyproffsenbesök. Vilken hysteri! Jag lyckas heller inte landa riktigt i vad jag egentligen vill och tycker och tänker, ena sekunden vill jag ha det finaste och dyraste och fastnar för alla marknadsföringstrix som finns och i andra sekunden får jag dåligt samvete över att jag är så ytlig och hagalen och vill bara köpa begagnat. Blir helt trött på mig själv! O_o

Vi har köpt (bokat) vagn, spjälsäng och så har vi fått och köpt en hel del kläder. Men jag är inte ett dugg sådär cool som jag hoppades jag skulle bli, jag skriver listor hit och dit och är superstressad att vi glömt något!

Listor är underbart att ha och kunna kryssa i när man är klar. :)

Det är ett andningslarm som fungerar överallt även i säng och vagga.
Jag väljer att ha andningslarm då min systerson dog i PSD för 6,5 år sen när han var ett halvår gammal.

Så fruktansvärt, alla föräldrars mardröm :cry:

Förstår verkligen att ni vill ha larm, känner att jag får läsa på lite!

Så fruktansvärt, alla föräldrars mardröm :cry:

Förstår verkligen att ni vill ha larm, känner att jag får läsa på lite!

Ja det var verkligen en mardröm!
Larm skulle ge mig väldigt lugn, vissa är rädda för fel-larm men dels är det ovanligt och dels vet man att det fungerar. :)
Vill börjar med blöjlarm då vi ska ha knodden i vagga sen får vi ett stationärt till spjälsängen av mamma och pappa då dom erbjudit alla oss syskon det sen händelsen.

Haha jaa herregud, vi var också helt chockade efter vårt första Babyproffsenbesök. Vilken hysteri! Jag lyckas heller inte landa riktigt i vad jag egentligen vill och tycker och tänker, ena sekunden vill jag ha det finaste och dyraste och fastnar för alla marknadsföringstrix som finns och i andra sekunden får jag dåligt samvete över att jag är så ytlig och hagalen och vill bara köpa begagnat. Blir helt trött på mig själv! O_o

Vi har köpt (bokat) vagn, spjälsäng och så har vi fått och köpt en hel del kläder. Men jag är inte ett dugg sådär cool som jag hoppades jag skulle bli, jag skriver listor hit och dit och är superstressad att vi glömt något!
Min son är 5 månader och jag hittar alltid nåt i barnbutiker av karaktären "men Gud, sån borde vi haft när han var mindre!" Sen inser jag att jag aldrig saknade den när jag inte visste den fanns :o:D

Vad man bör ha är olika för alla beroende på hur och vart man bor osv.

Och där fick jag för att jag haft haft en lätt graviditet hittills.
Har legat vaken typ hela natten med magkatarr. Så typiskt med för jag skulle varit in och jobbat idag men fick sjukskriva mig för dels har jag inte sovit och dels har det fortfarande inte lugnat sig.

Och omeprazol tar bara precis toppen av det. :(
Tur jag ska till bm i morgon för då kan jag be henne om råd. Min natt sömn är helig just nu och jobbet ligger på hög prio, blir stressad av att vara tvungen att sjukskriva mig. :banghead:

Och där fick jag för att jag haft haft en lätt graviditet hittills.
Har legat vaken typ hela natten med magkatarr. Så typiskt med för jag skulle varit in och jobbat idag men fick sjukskriva mig för dels har jag inte sovit och dels har det fortfarande inte lugnat sig.

Och omeprazol tar bara precis toppen av det. :(
Tur jag ska till bm i morgon för då kan jag be henne om råd. Min natt sömn är helig just nu och jobbet ligger på hög prio, blir stressad av att vara tvungen att sjukskriva mig. :banghead:
Usch, krya på dig!
Jag som "alltid" lever med magkatarr har tack och lov inte sett att det blivit värre av graviditeten, men vet precis hur jobbigt det är. När det är som värst är jag väldigt tacksam för ett jobb där jag ibland kan jobba hemifrån, så jag kan vara nära badrummet. Annars är det där min mardröm, att min graviditet ska börja göra att jag inte kan jobba fullt ut, det finns inte alls i planen och finns inte alls tid för heller, så jag förstår hur du känner. Lider med dig och hoppas det vänder snabbt! Provat Gaviscon också, jag kör ofta det som kombo med Omeoprazol (och ska, såvitt jag förstår, vara ok under graviditet också)? Tänk på att ta Gaviscon minst 30 min innan Omeoprazolen så får du bäst effekt.

Usch, krya på dig!
Jag som "alltid" lever med magkatarr har tack och lov inte sett att det blivit värre av graviditeten, men vet precis hur jobbigt det är. När det är som värst är jag väldigt tacksam för ett jobb där jag ibland kan jobba hemifrån, så jag kan vara nära badrummet. Annars är det där min mardröm, att min graviditet ska börja göra att jag inte kan jobba fullt ut, det finns inte alls i planen och finns inte alls tid för heller, så jag förstår hur du känner. Lider med dig och hoppas det vänder snabbt! Provat Gaviscon också, jag kör ofta det som kombo med Omeoprazol (och ska, såvitt jag förstår, vara ok under graviditet också)? Tänk på att ta Gaviscon minst 30 min innan Omeoprazolen så får du bäst effekt.

Jag har aldrig haft magkatarr innan och glad är jag för det.
Tack för tipset!

Lyckost! Fördelen för min del är väl kanske att jag är van... så ingen ny krämpa typ. :D

Ja nya krämpor är nog värst. :p
Jag har problem med ryggen ibland sen innan pga stelopererad fot och därmed snedhet. Men att få låsningar i ryggen nu och vagga fram är inget som stör mig, kopplar inte ens det till graviditeten. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 397
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 018
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset