Ja, alltså sysselsättning lider jag verkligen ingen nöd på, utöver 10-12 h på jobbet och två hästar så är det bara helgerna som är "sega". Vill dyka, se fram mot en möjlig tävlingssäsong istället för att inse att jag inte kommer kunna tävla tjock som en smock, planera resor istället för att inse att bästa reseperioden är under flygförbudstiden, se fram mot en sommar med kajakpaddling (kommer inte få plats) dricka vin, äta vad jag vill, slippa gå på kontroller och ha folk som tycker och tänker saker om min kropp som annars alltid bara varit min, min, min o.s.v. Det är min inre rebell som gör uppror tror jag, hade nog aldrig kunnat förutse hur jobbigt jag tycker att det är att vara "allmängods" på något sätt. Ingen som är dum alls, tvärtom är det välvilja, men jag blir min barndoms Ronja och vill fly ut i skogen och vråla varje gång någon påpekar att jag inte aaaalls kommer vilja börja jobba efter några månader, inte aaaalls kommer sakna mental stimulans, inte aaaaalls kommer vilja ha hästar på samma sätt osv.
Mvh Sara 3 år
Glömde: TACK förstås.
Jag känner EXAKT likadant. Alltså, jag har hittills en väldigt smidig graviditet, mått bra hela tiden, kan utan problem rida och tävla och leva som vanligt. Men folk ska ständigt tala om för mig vad jag inte längre kan göra/kommer kunna göra. Folk har åsikter om hur jag äter och lever, helt plötsligt. "Kan du verkligen vara vegan och gravid, är det bra för barnet? Tänk på BAAARNET." Men ska du verkligen tävla i april? Borde du verkligen rida? Tänk på att du måste sova och vila, var rädd om dig och bebis. Osv osv osv kommentarer i all oändlighet.
Det värsta jag vet är nog "Passa på att sova nu medan du kan, när bebisen kommer är det slut på sånt" Och man ba: Du kan OMÖJLIGT veta vad för slags barn vi får. Vissa barn sover jättestökigt, vissa sover jättebra. Och varför är det bara jag som får de här kommentarerna, varför inte min sambo? Nej justdet han är man ja.
Vi lever ett aktivt liv, är ofta på vandringssemestrar på olika platser och svårighetsgrader, ute på "miniäventyr" och helgvandringar på låglandsled, tältar och allmänt frilufsar oss. Kan inte räkna på en hand hur ofta jag fått kommentaren "Ja, nu är det slut på er typ av semester då!" Som om man måste upphöra med ALLT man gillar för att man får barn. Snälla bara sluta tala om för mig hur det kommer bli och vad jag inte kommer kunna göra. Låt mig känna det själv, i så fall. Jag blev vrång och har googlat "Vandring med spädbarn" i två dagar och nu planerar vi för en höstvandring i september. Självklart blir det inga 3 mil/dag längre. Självklart kommer vi välja plats med omsorg och undvika osäker och farlig natur, exempelvis. Jag tror helt på att man inte måste upphöra med sitt normala liv. Men kanske anpassa..
Oj sorry för värsta rant:en men jag gick igång lite.