Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ordnar man bara för andra eller kan man ordna för sig själv också? :o Jag är ambivalent, jag tycker det är lite "kom och fira mig för att jag lyckats bli preggo och ge mig en massa presenter!", haha... Men man skulle ju bara kunna ordna ett trevligt mingel och inte göra så stort ståhej av det.

Man kan ordna för sig själv men är roligare att få en åt en.
Var med på min bästa kompis babyshower för ca 1 månad sen och den var en överraskning så vi kom dit med middag och fika och presenter och blöjtårta. Sen satt vi och pratade hela kvällen och åt gott, inga lekar eller ansträngt utan bara trevligt mysigt och uppskattat. :)

Hörni barnvagnsexperter - vi har tittat på en Bugaboo Donkey/Buffalo eller Britax Go Next (mest troligt begagnad - herregud vilka priser!). MEN, vi bor tre trappor upp utan hiss och behöver nog ha en mjuklift så att vi kan ta upp barnet om det har somnat i vagnen. Går det att kombinera mjuklift med vilken barnvagnstyp som helst?

Nja, kanske inte med vilken vagn som helst men dom allra flesta :)

Vagnen behöver fullt liggläge och det har dom allra flesta. Det är mer scootermodellerna som har 3/4 liggläge men dom vagnarna börjar man använda från 6 mån+ alt från barnet sitter stadigt.
Har vagnen bara fullt liggläge och sitsen inte ser ut som ett ufo så man måste ha vagnens egna liggdel först så funkar det säkert.

Fast Bugga har ju ergonomiska sitsar, kan inte se att man får ner en mjuklift i de?

Läste nu att man kan ha en mjuklift i Donkeyns liggdel.

Nä, det jag menade. En del sitsar funkar säkert inte med mjuklift i sig.
Men det var ju fiffigt med deras liggdel att en sån får plats där. Då kan man ju göra så :)

Allra bäst är att kolla i butiken på dom modeller man är intresserad av och se hur kombinationen blir.

Jag tycker min bebis buffande känns jättetydligt på utsidan, men sambon känner inte än. Så det är väl så att jag känner det så tydligt för jag känner inifrån. ^^

Jag känner av tösen i magen flera gånger om dagen, och hon verkar inte alls blyg för sin pappa, för hon fortsätter stöka när han lägger handen mot. Himla mysigt, även om det är lite obekvämt emellanåt, speciellt när man försöker sova. :D Och värre lär det ju bli - är ju bara i v 24 än så länge...

Här både syns och känns buffarna på utsidan nu! Kan knappt förstå att tiden gått så fort hittills ändå.
Storasyskonet har börjat prata med magen nu också. :love:

Angående baby shower så är det väl ett sådant jippo som ens kompisar brukar ordna för en, lite likt möhippa. Men jag tycker gott att man kan göra det själv också om man hemskt gärna vill ha en!

Jag tycker min bebis buffande känns jättetydligt på utsidan, men sambon känner inte än. Så det är väl så att jag känner det så tydligt för jag känner inifrån. ^^

Bara för att jag skrev sådär så kände sambon för första gången buffarna utanpp magen igår kväll! Ongen har alltid nått slags party när vi lägger oss, igår kände han det jättetydligt. Så himla fint!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 400
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 020
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar