Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annars rullar allt på. Väntar på att bebis ska börja kännas.. V 18 på tisdag :eek: känns om att veckorna flyger iväg!
Hur är det med er andra? Känner ni bebis?

Jag känner bebisen mycket och har gjort ganska länge, sedan omkring v16. Då var det som när man har en fjäril i handen typ, ett mjukt kittligt fladder. Nu är det tydliga rörelser typ sprattel. Känns som en groda eller nått som rör sig där inne. :love:

I helgen köpte vi vagn :nailbiting: det blev en Britax Go Next. Den var bådas favorit - så nu är det bara att hoppas att lillbebben kommer gilla den lika mycket!

Vi går in i v 25 idag, det känns stort! Jag mår fortsatt bra men känner mig betydligt tröttare och mer otymplig. Blir direkt hård över magen om jag går lite, lite fortare så har fått dra ner på takten rejält. Det gör inte ont utan känns som magen snörps ihop liksom. Så fort jag tar det lugnt släpper det. Kan det vara sammandragningar?

Vi har blivit bjudna på bröllop 10 september och som det ser ut nu har jag Bf 30 juli. I värsta fall går jag över två veckor.... Pallar man bröllop? Jag vet inte vart det är, vi har bara fått save the date ännu. Jag tror inte det är i stan men är osäker. Vi vill gärna gå. Orkar man om ongen är i värsta fall endast 3 veckor gammal? Vill man umgås med folk då? Ska man umgås i större folksamlingar?

Vi har blivit bjudna på bröllop 10 september och som det ser ut nu har jag Bf 30 juli. I värsta fall går jag över två veckor.... Pallar man bröllop? Jag vet inte vart det är, vi har bara fått save the date ännu. Jag tror inte det är i stan men är osäker. Vi vill gärna gå. Orkar man om ongen är i värsta fall endast 3 veckor gammal? Vill man umgås med folk då? Ska man umgås i större folksamlingar?
Fast det där känner du ju sen.

Man måste vara medlem i Kappahl för att hämta ut Bodien? Måste jag ju göra oss till medlemmar båda två, det missade jag :p
Libero har jag redan fixat!

Någon mer rolig sida? :angel:
Kan tipsa rent allmänt om att man får massor av kanonbra rabattkuponger hemskickat fr både Libero och Pampers efter födseln. Så mga att man knappt hinner använda dem.

I influensatider ska man undvika folksamlingar under de första månaderna av bebbens liv. Men i september har det ju oftast inte dragit igång ännu.

Sen är det så olika hur man tycker men jag kan säga att jag personligen skulle inte ha pallat med det. Inte minst för att kroppen inte hade återhämtat ngn normal form ännu. Så jag hade förmodligen behövt ha ngt mammaplagg eller ngt annat lite oformligt stycke och det hade jag inte känt för på ett bröllop. Likaså var sömnbristen och avsaknaden av rutiner ganska jobbigt i början. Ett bröllop är ju så mga timmar även om man inte stannar till slutet. Så det blir ganska mga matningar och blöjbyten samt vakna resp sovande perioder. Nä, jag ryser faktiskt bara av tanken på att om jag skulle ha gått på bröllop strax efter förlossning. MEN det finns säkert mga som tycker tvärtom. Och det beror också mkt på om man får ett barn utan magbesvär eller inte. Vissa barn är ju extremt okomplicerade de första veckorna.

Hade det varit jag hade jag, efter att den riktiga inbjudan kommit, talat om för brudparet att jag gärna vill gå men att det finns en liten risk att jag inte kan gå eftersom jag förmodligen kommer vara relativt nyförlöst. Hur du kommer känna dig den dagen är omöjligt att säga. Jag tror att det som spelar in mest är hur gärna du vill gå. Tar du eller pappan bebisen i bärsjal kommer ingen oinbjuden åt att pilla heller.

Om en pallar eller inte är nog oerhört individuellt. :) Själv resonerar jag som så att jag inte vill förutsätta att jag måste avstå allt pga graviditet eller litet barn. Jag vill inte avstå något i "förtid" om ni förstår vad jag menar, haha. Alltså om det visar sig att jag inte pallar konsert i v.36 eller kalas när bebisen är 3 veckor så kommer jag märka det då, och kan välja att avstå om det känns så.

Jag hade pratat med brudparet och sagt att ni gärna vill komma, men att ni kommer ha en väldigt ny familjemedlem så ni vet inte riktigt hur livet ser ut just då så det finns en risk att ni får avstå. Men att ni planerar att komma. Om ni vill. :)

Folksamlingar osv ska väl undvikas framförallt i influensatider och det är ju inte aktuellt så tidigt. Idén om att ha bebis i bärsjal för att undvika pillande var ju jättebra! :D

Alltså, det här med babyshowers... är det något man gör i Sverige? På ett sätt tycker jag det låter himla fånigt, och på ett sätt vore det kul med en liten fest innan barnet kommer, för vänner och familjemedlemmar. Det där med blöjtårta har känns dock inte aktuellt... Har ni tänkt ha nån sån fest?

Alltså, det här med babyshowers... är det något man gör i Sverige? På ett sätt tycker jag det låter himla fånigt, och på ett sätt vore det kul med en liten fest innan barnet kommer, för vänner och familjemedlemmar. Det där med blöjtårta har känns dock inte aktuellt... Har ni tänkt ha nån sån fest?
Jag hade blivit överlycklig om någon dragit ihop en babyshower :love:
Vi ska fixa en för min sambos syster som ska ha samtidigt som oss.

Kommer inte ha någon sådan fest, känns väldigt främmande för mig.. Räknar med att familj och vänner hälsar på sen när bebisen kommit :)

I helgen köpte vi vagn :nailbiting: det blev en Britax Go Next. Den var bådas favorit - så nu är det bara att hoppas att lillbebben kommer gilla den lika mycket!

Vi går in i v 25 idag, det känns stort! Jag mår fortsatt bra men känner mig betydligt tröttare och mer otymplig. Blir direkt hård över magen om jag går lite, lite fortare så har fått dra ner på takten rejält. Det gör inte ont utan känns som magen snörps ihop liksom. Så fort jag tar det lugnt släpper det. Kan det vara sammandragningar?

Låter som din livmoder börjar förbereda sig ;). Det är högst troligt en sammandragning du känner.

I influensatider ska man undvika folksamlingar under de första månaderna av bebbens liv. Men i september har det ju oftast inte dragit igång ännu.

Sen är det så olika hur man tycker men jag kan säga att jag personligen skulle inte ha pallat med det. Inte minst för att kroppen inte hade återhämtat ngn normal form ännu. Så jag hade förmodligen behövt ha ngt mammaplagg eller ngt annat lite oformligt stycke och det hade jag inte känt för på ett bröllop. Likaså var sömnbristen och avsaknaden av rutiner ganska jobbigt i början. Ett bröllop är ju så mga timmar även om man inte stannar till slutet. Så det blir ganska mga matningar och blöjbyten samt vakna resp sovande perioder. Nä, jag ryser faktiskt bara av tanken på att om jag skulle ha gått på bröllop strax efter förlossning. MEN det finns säkert mga som tycker tvärtom. Och det beror också mkt på om man får ett barn utan magbesvär eller inte. Vissa barn är ju extremt okomplicerade de första veckorna.

Första barnet och allt, det kan bli tufft och det funderar jag mycket på. Och kläder, haha! Den kommer ju kanske inte blir så kul ;)

Hade det varit jag hade jag, efter att den riktiga inbjudan kommit, talat om för brudparet att jag gärna vill gå men att det finns en liten risk att jag inte kan gå eftersom jag förmodligen kommer vara relativt nyförlöst. Hur du kommer känna dig den dagen är omöjligt att säga. Jag tror att det som spelar in mest är hur gärna du vill gå. Tar du eller pappan bebisen i bärsjal kommer ingen oinbjuden åt att pilla heller.

Brudparet vet om att vi ska ha barn och vilket datum. Jag vill mycket gärna gå, men inte till vilket pris som helst givetvis! Bra tips med bärsjal!

Om en pallar eller inte är nog oerhört individuellt. :) Själv resonerar jag som så att jag inte vill förutsätta att jag måste avstå allt pga graviditet eller litet barn. Jag vill inte avstå något i "förtid" om ni förstår vad jag menar, haha. Alltså om det visar sig att jag inte pallar konsert i v.36 eller kalas när bebisen är 3 veckor så kommer jag märka det då, och kan välja att avstå om det känns så.

Jag hade pratat med brudparet och sagt att ni gärna vill komma, men att ni kommer ha en väldigt ny familjemedlem så ni vet inte riktigt hur livet ser ut just då så det finns en risk att ni får avstå. Men att ni planerar att komma. Om ni vill. :)

Folksamlingar osv ska väl undvikas framförallt i influensatider och det är ju inte aktuellt så tidigt. Idén om att ha bebis i bärsjal för att undvika pillande var ju jättebra! :D

Jo det kommer nog bli ett snack med brudparet så de vet och det känns som de kommer få reda på det ganska snabbt. I värsta fall handlar det om 3 veckor efter födsel, i bästa 7 veckor efter födsel om jag räknar rätt!

Här har babyshower blivit en trend.
En del av mig vill gärna ha en men en annan del vet inte alls.
Dock kommer jag inte ordna någon för mig själv!

Jag hade blivit överlycklig om någon dragit ihop en babyshower :love:
Vi ska fixa en för min sambos syster som ska ha samtidigt som oss.

Ordnar man bara för andra eller kan man ordna för sig själv också? :o Jag är ambivalent, jag tycker det är lite "kom och fira mig för att jag lyckats bli preggo och ge mig en massa presenter!", haha... Men man skulle ju bara kunna ordna ett trevligt mingel och inte göra så stort ståhej av det.

Här har babyshower blivit en trend.
En del av mig vill gärna ha en men en annan del vet inte alls.
Dock kommer jag inte ordna någon för mig själv!

Nej, ordna för sig själv känns lurigt... men gör jag inte det så blir det nog ingen. Vi vill ju ha nån fest mest för att namngivningsfesten kommer bli i en annan stad, och dit kommer nog inte kompisar kunna eller orka ta sig.

Hörni barnvagnsexperter - vi har tittat på en Bugaboo Donkey/Buffalo eller Britax Go Next (mest troligt begagnad - herregud vilka priser!). MEN, vi bor tre trappor upp utan hiss och behöver nog ha en mjuklift så att vi kan ta upp barnet om det har somnat i vagnen. Går det att kombinera mjuklift med vilken barnvagnstyp som helst?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 400
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 020
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar