Ett litet tips till er som inte fixat några prylar än. Gör det pronto för efter vecka 30 orkar man knappt springa på stan
Nä men seriöst, det orkar man oftast inte med stor tung mage, halsbränna, foglossning och gud vet vad. Du ska orka med att provköra vagn och kolla babyskydd och det tar en stund för man kan stå och dividera i evigheter. Nu visste vi redan vad vi skulle ha så vi köpte det bara men ska man provköra och åka runt till olika butiker eller kanske en sväng till Ikea - gör det nu medans du orkar gå och stå upp länge utan att behöva vila benen eller ryggen stup i kvarten.
Småprylarna kan du beställa på nätet i vecka 35 när du ligger i soffan och inte orkar göra något, men jag tycker det var jobbigt att gå på stan strax efter vecka 30 och kika på kläder och massa annat. Kunde jag gjort om det hade jag gjort det ännu tidigare.
Visst känns 40 veckor som lång tid på sig att fixa prylarna men dom sista veckorna vill man inte springa på stan, om man nu inte har en väldigt enkel graviditet (min var det och jag känner ändå såhär).
Det kan vara skönt att inte ha några måsten i slutet utan istället bara tvätta upp kläder och pyssla i ordning allt