Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen har vi alla som ska tala om hur dyrt det är att skaffa barn!
Min sambo hade helt fått det inbakat i skallen så han såg framför sig hur ekonomin skulle gå i botten redan innan barnet är fött. Så måste bevisa lite för honom med att det inte behöver vara så.
Men ja köper man ALLT i sista minuten förstår jag att det känns dyrt!
Men köper man lite hela tiden så känner man inte av det lika hårt i plånboken!
Det är ju pengar jag ändå hade gjort av med annars! :p

Många är väldigt snabba på att tala om hur dyrt allt är, vad mkt som kan krångla, allt man inte kommer hinna med osv osv.. Jag tycker det har varit hyffsat billigt om man jämför med att ha häst:D;)

Vi har köpt allt efterhand, började handla efter RUL'et för att vara lite på den "säkra sidan". Nu är jag i vecka 35 och kan bara ta det lugnt, allt finns och bebis kan komma när hon vill!
Jag är riktigt glad att det är färdighandlat, för jag är inte sugen på att åka någonstans alls. Jag har ändå haft en supersmidig graviditet, har inga krämpor och har inte brutalökat i vikt.
MEN däremot har jag löjligt mkt sammandragningar och då är man inte så snabb. Och sånt vet man ju inte i förväg hur det påverkar en.

Många är väldigt snabba på att tala om hur dyrt allt är, vad mkt som kan krångla, allt man inte kommer hinna med osv osv.. Jag tycker det har varit hyffsat billigt om man jämför med att ha häst:D;)

Det har jag inte hört så mycket än, däremot hade jag kunnat spy på alla som ALLTID ska påtala att man ska vara rädd om sig, man ska/får inte göra det ena o det andra :wtf::meh: Framförallt när det har med hästarna/ridningen att göra :banghead:

Det har jag inte hört så mycket än, däremot hade jag kunnat spy på alla som ALLTID ska påtala att man ska vara rädd om sig, man ska/får inte göra det ena o det andra :wtf::meh: Framförallt när det har med hästarna/ridningen att göra :banghead:

Jag har folk som knappt vill jag ska bära matkassarna. Eller att jag ska vara rädd om mig när jag ska jobba ( jobbar på en lätt avdelning på ett äldreboende).

Sen att jag fyller på pelletsförrådet hemma med säckar som väger ca 15 kg ca 4-5 säckar per gång, det tänker dom inte på. Och tur är väl det! ;)

Så fin! Är också inne på en Emmaljunga men en Mondial Deluxe :d Men blir inte klok på vilken sittdel som ingår :confused: Det här med vagnar öht är ju rena djungeln :wtf:

Vi har typ inte köpt nånting än, vet att det går jäkligt snabbt men känns ändå så långt borta. Blir väl som vanligt att jag köper det mesta i sista minuten :o:p
Vi har köpt en mondial deluxe i färgen Dallas:)

Varför fick jag för mig att det var en edge ni köpte? :p
Vad valde ni för chassi? :)
Det skulle vi först men ändrade oss!:) chromechassit med fyra fasta hjul, de mindre lufthjulen.
1180424_20151114174228853_sbig.jpg

Lånat bild från nätet, tror tom att det är samma färg, ser ut som det iaf:)

Berätta om den! Det enda jag oroar mig för är att den är lite för klumpig och tung, men är väl bara att jämnföra med andra vagnar i affären antar jag :p
Vi tänkte en beige isåfall med Duo S black chassit :d

Emmaljunga ville jag ha från början. Sen var det dags att välja modell. Och eftersom vi bor på landet så tycker vi att fasta lufthjul skulle funka bäst. Frågad säljaren med och hon tycker också fasta hjul för det kunde fasta grus i svängbara framhjul. Det är kanske inte så stor risk. Men vi ville ha en rejäl vagn som funkar på landet, så ofta är jag inte inne i stan och går i affärer. Och så är tyget Dallas grymt fint!:) så jag hoppas det blir bra sen till bebis:)

Jag har en Brio Happy i stallet, grym att promenera ute med och skön för bebis att sova i.

I stan har jag en brio smile, guld att svänga i trånga utrymmen och att den får plats i hissar/rulltrappor osv.

Så fundera över behovet och välj vagn efter önskad funktion säger jag :)

Jag har en Brio Happy i stallet, grym att promenera ute med och skön för bebis att sova i.

I stan har jag en brio smile, guld att svänga i trånga utrymmen och att den får plats i hissar/rulltrappor osv.

Så sant! :)

Kommer ihåg att jag hade kikat in en Brio också och en Kronan samtidigt som jag bestämde mig för el förra året.
Dom flesta nya brio jag mötte gnisslade tyckte jag och kronan gick inte att lyfta i suffletten samt kändes konstig att köra.

Så fundera på:
- vart ska ni köra?
- har ni begränsningar att anpassa er till så som hissar eller bilar?
- hur mycket är man beredd att lägga på vagn? Är begagnad ett alternativ?

Därefter kan man titta på olika modeller som stämmer på ens egna kriterier och välja ut favoriter att sen titta på i butik. :)

Det skulle vi först men ändrade oss!:) chromechassit med fyra fasta hjul, de mindre lufthjulen.
1180424_20151114174228853_sbig.jpg

Lånat bild från nätet, tror tom att det är samma färg, ser ut som det iaf:)
Vilken fin :love:

Om 2v har vi semester i Thailand, när vi kommer hem efter våra två veckor där ska det börja införskaffas saker! Nr ett blir vagn då det utan tvekan är det dyraste inköpet.. Skönt att ha det klart, då känns nog resten "billigt" i jämförelse. Har även kommit fram till vilket babyskydd vi ska ha, så nu känns det som att jag har koll på läget!!

Vill tipsa er om att bli medlem på allt för föräldrar. Fick hem en mysig tidning med presentkort på en body från newbie :love: (gratis alltså) samt 25% på ytterligare en vara från newbie. Älskar deras kollektioner så det var välkommet!

Annars rullar allt på. Väntar på att bebis ska börja kännas.. V 18 på tisdag :eek: känns om att veckorna flyger iväg!
Hur är det med er andra? Känner ni bebis?

Håller med i varje stavelse. Sedan måste jag slå ett slag för vagnar med rörliga framhjul men som man kan byta till terränghjul på.

Vi har dagligen promenerat på grusväg och över stock och sten. Men har ändå valt en vagn som inte har fyra fasta hjul. Absolut värt det i form av smidigheten!!

Det finns fler sidor med utförliga recensioner över de flesta vagnar :up:

Om 2v har vi semester i Thailand, när vi kommer hem efter våra två veckor där ska det börja införskaffas saker! Nr ett blir vagn då det utan tvekan är det dyraste inköpet.. Skönt att ha det klart, då känns nog resten "billigt" i jämförelse. Har även kommit fram till vilket babyskydd vi ska ha, så nu känns det som att jag har koll på läget!!

Vill tipsa er om att bli medlem på allt för föräldrar. Fick hem en mysig tidning med presentkort på en body från newbie :love: (gratis alltså) samt 25% på ytterligare en vara från newbie. Älskar deras kollektioner så det var välkommet!

Annars rullar allt på. Väntar på att bebis ska börja kännas.. V 18 på tisdag :eek: känns om att veckorna flyger iväg!
Jag tror inte jag känner bebis, eller jag vet inte. Hehe. En kompis som fick barn precis sa att hon inte kände sin ordentligt förarens i vecka 30. Jag hoppas jag känner tidigare:)

Då kan jag tipsa om att bli medlem även i sambons namn så får man två bodysarna! :angel:

Jag kände knodden första gången vi 19+6 sen tog det drygt 1 vecka innan jag kände något igen.
Det känns som fisbubblor men under huden, på fel ställe alltså. :p
Nu känner jag det varje dag när jag sitter still i soffan eller så.

Då kan jag tipsa om att bli medlem även i sambons namn så får man två bodysarna! :angel:

Jag kände knodden första gången vi 19+6 sen tog det drygt 1 vecka innan jag kände något igen.
Det känns som fisbubblor men under huden, på fel ställe alltså. :p
Nu känner jag det varje dag när jag sitter still i soffan eller så.
Smaaaart!! (Går genast in och gör en användare till ;) )

Smaaaart!! (Går genast in och gör en användare till ;) )

Enda att tänka på är att man behöver göra sambon medlem i kappahl klubb innan så man kan ta med hans medlemskort. :p

Sen kan jag tipsa om att libero bjuder sina medlemmar på 50 kr prova på rabatt på Libero touch vilket täcker ett paket ettor och ca ett halvt paket av övriga. Även där kan bägge bli medlemmar. :p

Enda att tänka på är att man behöver göra sambon medlem i kappahl klubb innan så man kan ta med hans medlemskort. :p

Sen kan jag tipsa om att libero bjuder sina medlemmar på 50 kr prova på rabatt på Libero touch vilket täcker ett paket ettor och ca ett halvt paket av övriga. Även där kan bägge bli medlemmar. :p
Man måste vara medlem i Kappahl för att hämta ut Bodien? Måste jag ju göra oss till medlemmar båda två, det missade jag :p
Libero har jag redan fixat!

Någon mer rolig sida? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 400
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 021
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar