Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@EnLitenHoppsan - jag hoppas verkligen att du inte är så långt gången som du tror bara.
Det där var precis vad jag råkade ut för i somras/höstas. Fast jag trodde jag var i 11+1 den dagen vi gjorde VUL. HCG var över 30000 så det var normalt för en riktig graviditet, som jag förstått.

Kram! Håller tummarna att nästa VUL visar en liten som vuxit som den ska :heart

Tack @hemlig ! Mitt hcg var 5000 i (förmodat) 5+1 och nu 38 000 i 7+1 så det steg ju bra, men mitt hopp hänger på provet jag ska försöka få till imorgon. Tycker ändå att de borde sett nånting mer även om det diffar några dagar, och så långt mer bak kan jag inte vara, regelbunden cykel och plussade bim-2..

Tack @hemlig ! Mitt hcg var 5000 i (förmodat) 5+1 och nu 38 000 i 7+1 så det steg ju bra, men mitt hopp hänger på provet jag ska försöka få till imorgon. Tycker ändå att de borde sett nånting mer även om det diffar några dagar, och så långt mer bak kan jag inte vara, regelbunden cykel och plussade bim-2..
Jag håller alla tummar och tår!
Det borde ju absolut vara något eftersom proverna visar en sådan stegring!

KL.
Tror jag börjar få "första riktiga" symtomen, tuttarna är sjukt ömma om man trycker på dom :angel:
Sen är jag som sagt konstant trött men det kan likagärna vara normalt för årstiden..
Ska ringa bm och boka tid för hälsosamtal efter nyår, sen blir inskrivning/kub test i slutet på januari! Längtar så efter att se pyret :love:

Jag håller alla tummar och tår!
Det borde ju absolut vara något eftersom proverna visar en sådan stegring!

KL.
Tror jag börjar få "första riktiga" symtomen, tuttarna är sjukt ömma om man trycker på dom :angel:
Sen är jag som sagt konstant trött men det kan likagärna vara normalt för årstiden..
Ska ringa bm och boka tid för hälsosamtal efter nyår, sen blir inskrivning/kub test i slutet på januari! Längtar så efter att se pyret :love:
Hur långt gången är du? Skönt att få symtom, jag kommer snart få ont i tuttarna bara för att jag trycker på dem för att se om de ömmar :p

Just nu känner jag mig bara uppgiven..i fredags hade jag en rosa flytning men inget mer sen dess. Alla symtom kvar så tänkte att det är väl lugnt. Idag en ny rosa flytning dessutom med lite blodstrimmor i. Inget blod eller så när jag går på toa. Såg ju en levande bebis med tickande hjärta för 5 dagar sen så om det ska bli missfall borde det ju komma igång tycker jag.

Imorgon är det inskrivning men känns ju inget kul nu när man inte vet om den lever där inne.

Kanske borde ringa gyn imorgon och se om jag kan få ett nytt UL..

Alltså det här med flytningar.
Överallt läser jag att alla gravida får ökade flytningar.
Dock har jag inte haft en enda märkbar flytning.
Visserligen har jag nästan aldrig flytningar i vanliga fall heller. Men ändå... är jag konstig?

Hur långt gången är du? Skönt att få symtom, jag kommer snart få ont i tuttarna bara för att jag trycker på dem för att se om de ömmar :p
:rofl:

Enligt appen är jag i v 5+1, men vet inte riktigt hur det stämmer då jag aldrig hann få en mens mellan pillerstopp och plusset på Stickan så kan ha räknat ett par dagar fel.
Jag har gått och tryckt och känt efter i en vecka nu :laugh:

Hade fått en tid för hälsosamtal nästa vecka men mannen kan inte komma ifrån på jobbet så det får bli efter nyår istället.
I slutet på januari blir det troligtvis KUB (vad kostar ett sådant om man inte är i riskzonen?) och då ska vi få se lillkotten :love:

Imorse vaknade jag vid 4, kände mig inte alls gravid och kunde absolut inte somna om innan jag, en timme senare, kom på att jag vaknat kissnödig.. Aldrig hänt förut så jag klappade på magen och bad den vara tydligare med behoven nästa gång så jag kan somna om direkt :angel:

Visserligen har jag nästan aldrig flytningar i vanliga fall heller. Men ändå... är jag konstig?

Jag har aldrig behövt använda trosskydd innan... Men nu, jeez... :eek::wtf:

Just nu känner jag mig bara uppgiven..i fredags hade jag en rosa flytning men inget mer sen dess. Alla symtom kvar så tänkte att det är väl lugnt. Idag en ny rosa flytning dessutom med lite blodstrimmor i. Inget blod eller så när jag går på toa. Såg ju en levande bebis med tickande hjärta för 5 dagar sen så om det ska bli missfall borde det ju komma igång tycker jag.

Imorgon är det inskrivning men känns ju inget kul nu när man inte vet om den lever där inne.

Jag tycker du ska kolla om du kan få ett nytt UL, för din skull, så du kan andas ut!

Var glad att du slipper, här är det som tjockt snor och får panik varje gång man känner att det rinner lite för det känns ganska så ofräscht :wtf:

:rofl:

Enligt appen är jag i v 5+1, men vet inte riktigt hur det stämmer då jag aldrig hann få en mens mellan pillerstopp och plusset på Stickan så kan ha räknat ett par dagar fel.
Jag har gått och tryckt och känt efter i en vecka nu :laugh:

Hade fått en tid för hälsosamtal nästa vecka men mannen kan inte komma ifrån på jobbet så det får bli efter nyår istället.
I slutet på januari blir det troligtvis KUB (vad kostar ett sådant om man inte är i riskzonen?) och då ska vi få se lillkotten :love:

Imorse vaknade jag vid 4, kände mig inte alls gravid och kunde absolut inte somna om innan jag, en timme senare, kom på att jag vaknat kissnödig.. Aldrig hänt förut så jag klappade på magen och bad den vara tydligare med behoven nästa gång så jag kan somna om direkt :angel:

Kub kostar eller är gratis beroende på landsting. Är det inte gratis för alla eller tex över 35 så kostar det iallafall ca 1600 i Sthlm. :) så de handlar inte om riskzon eller ej utan om vad de olika landstinget bestämt :)

Tala om på inskrivningen att du är orolig o hoppas på en bra BM som bokar in ett till UL. Håller tummarna för att det inte är nåt fel

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 554
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 413
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 044
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 141
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka