Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här med flytningar.
Överallt läser jag att alla gravida får ökade flytningar.
Dock har jag inte haft en enda märkbar flytning.
Visserligen har jag nästan aldrig flytningar i vanliga fall heller. Men ändå... är jag konstig?

Det kommer, mina ökade efter vecka 23. Innan dess hade jag inga sådana problem alls.

Sådär då har vi varit på inskrivning idag. Inga mer rosa flytningar eller blod sen igår kväll iaf :) Frågade barnmorskan och hon sa att det är jättevanligt och om det skulle vara missfall kommer det att blöda mycket. Men att jag kunde ringa till gynavdelningen om jag var orolig, så ska göra det imorgon (missade telefontiden idag).

Ska tillbaka och ta prover nästa vecka. Sen frågade hon om vi var intresserade av KUB-test (tror jag det var) och att det visst fanns men om man är under 35 är det inte säkert att man får det. Det skulle göras efter v. 15 i såna fall. Egentligen vill jag mest göra det för att få göra ultraljudet och se att det ser bra ut, det kanske är fel egentligen.

Jag bokade ju ett ultraljud igår till nästa vecka när jag är i vecka 10 (9+0), men nu har jag läst runt lite och blir lite osäker på om jag verkligen ska göra ett tidigt ultraljud. Det står ju lite överallt att det kan vara skadligt eller orsaka missfall osv.

Hur har ni andra tänkt göra?

Sådär då har vi varit på inskrivning idag. Inga mer rosa flytningar eller blod sen igår kväll iaf :) Frågade barnmorskan och hon sa att det är jättevanligt och om det skulle vara missfall kommer det att blöda mycket. Men att jag kunde ringa till gynavdelningen om jag var orolig, så ska göra det imorgon (missade telefontiden idag).

Ska tillbaka och ta prover nästa vecka. Sen frågade hon om vi var intresserade av KUB-test (tror jag det var) och att det visst fanns men om man är under 35 är det inte säkert att man får det. Det skulle göras efter v. 15 i såna fall. Egentligen vill jag mest göra det för att få göra ultraljudet och se att det ser bra ut, det kanske är fel egentligen.

Här får alla KUB som vill men vi gör det mycket för att vi vill se dom, tycker inte det är fel :)

Jag bokade ju ett ultraljud igår till nästa vecka när jag är i vecka 10 (9+0), men nu har jag läst runt lite och blir lite osäker på om jag verkligen ska göra ett tidigt ultraljud. Det står ju lite överallt att det kan vara skadligt eller orsaka missfall osv.

Eftersom vi gjort ivf så får man ett tidigt vul gör att se att det ser bra ut. Aldrig hört att det skulle vara skadligt på nåt sätt. Har gjort två nu utan komplikationer så du behöver nog inte vara orolig :)

Eftersom vi gjort ivf så får man ett tidigt vul gör att se att det ser bra ut. Aldrig hört att det skulle vara skadligt på nåt sätt. Har gjort två nu utan komplikationer så du behöver nog inte vara orolig :)

Okej :) Det hade ju varit kul att se så att allting ser bra ut. Hoppas bara att man kan se något så pass tidigt in i graviditeten.

Jag har gjort 2 st redan ett i v.6 (5+6) och ett i vecka 10 (9+5) och aldrig hört att det skulle vara skadligt med tidiga UL. Jag tyckte det var kul att se i v. 10 man kunde se ganska mycket, en liten klump med början till armar och ben och så hjärtat såklart :)

Förresten är det någon som vet när man kan göra vanliga UL? Om jag bokar in ett pga jag är orolig (om jag nu får det) så kanske det blir vanligt ultraljud nu i v. 11 (inte VUL)? :)

Förresten är det någon som vet när man kan göra vanliga UL? Om jag bokar in ett pga jag är orolig (om jag nu får det) så kanske det blir vanligt ultraljud nu i v. 11 (inte VUL)? :)

Jag kommer att göra ett vanligt UL på torsdag, då är jag i vecka 8 (7+0) :)

Hoppar in från vår-tråden.
Jag gjorde ett UL i vecka 9 & ett i vecka 13. Det är ingen fara att göra det :)

Vad skönt att de rosa flytningarna har upphört :) Men vad det är olika.. min bm sa att man bör göra KUB innan vecka 14 :confused:

Vi gjorde KUB idag och jag är i vecka 13 (12+4) - så fantastiskt underbart att få se den lilla bönan igen :love: allt såg bra ut och det börjar kännas mer och mer på riktigt nu. Så häftigt!

Nu får vi inte se bönan igen förrän i slutet av januari då vi ska göra RUL :)

@Kecipeyniri - vad orättvist det känns. Jag kommer inte ha inskrivning förrän i slutet på januari/början på mars och då är du liksom halvvägs :p
Skönt att allt såg bra ut på KUB!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 400
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 020
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA