Kecipeyniri
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså det här med flytningar.
Överallt läser jag att alla gravida får ökade flytningar.
Dock har jag inte haft en enda märkbar flytning.
Visserligen har jag nästan aldrig flytningar i vanliga fall heller. Men ändå... är jag konstig?
Det är inte säkert. Jag hade inte några direkta flytningar alls under graviditeten. Varken i början eller slutet.Det kommer, mina ökade efter vecka 23. Innan dess hade jag inga sådana problem alls.
Fyra heheJag har inte heller några flytningar, så då är vi två udda
Sådär då har vi varit på inskrivning idag. Inga mer rosa flytningar eller blod sen igår kväll iaf Frågade barnmorskan och hon sa att det är jättevanligt och om det skulle vara missfall kommer det att blöda mycket. Men att jag kunde ringa till gynavdelningen om jag var orolig, så ska göra det imorgon (missade telefontiden idag).
Ska tillbaka och ta prover nästa vecka. Sen frågade hon om vi var intresserade av KUB-test (tror jag det var) och att det visst fanns men om man är under 35 är det inte säkert att man får det. Det skulle göras efter v. 15 i såna fall. Egentligen vill jag mest göra det för att få göra ultraljudet och se att det ser bra ut, det kanske är fel egentligen.
Jag bokade ju ett ultraljud igår till nästa vecka när jag är i vecka 10 (9+0), men nu har jag läst runt lite och blir lite osäker på om jag verkligen ska göra ett tidigt ultraljud. Det står ju lite överallt att det kan vara skadligt eller orsaka missfall osv.
Hur har ni andra tänkt göra?
Eftersom vi gjort ivf så får man ett tidigt vul gör att se att det ser bra ut. Aldrig hört att det skulle vara skadligt på nåt sätt. Har gjort två nu utan komplikationer så du behöver nog inte vara orolig
Jag bokade ju ett ultraljud igår till nästa vecka när jag är i vecka 10 (9+0), men nu har jag läst runt lite och blir lite osäker på om jag verkligen ska göra ett tidigt ultraljud. Det står ju lite överallt att det kan vara skadligt eller orsaka missfall osv.
Förresten är det någon som vet när man kan göra vanliga UL? Om jag bokar in ett pga jag är orolig (om jag nu får det) så kanske det blir vanligt ultraljud nu i v. 11 (inte VUL)?
Jag kommer att göra ett vanligt UL på torsdag, då är jag i vecka 8 (7+0)
Oj, grattis! Vad kul!Vad tiden har gått fort. Känns som igår jag tog testet i v 5.
I morgon har jag gått 25% av min graviditet och det har ju gått jättefort!
Oj, grattis! Vad kul!
Här går tiden LÅNGSAMT. 13% här
Sådär då har vi varit på inskrivning idag. Inga mer rosa flytningar eller blod sen igår kväll iaf Frågade barnmorskan och hon sa att det är jättevanligt och om det skulle vara missfall kommer det att blöda mycket. Men att jag kunde ringa till gynavdelningen om jag var orolig, så ska göra det imorgon (missade telefontiden idag).
Ska tillbaka och ta prover nästa vecka. Sen frågade hon om vi var intresserade av KUB-test (tror jag det var) och att det visst fanns men om man är under 35 är det inte säkert att man får det. Det skulle göras efter v. 15 i såna fall. Egentligen vill jag mest göra det för att få göra ultraljudet och se att det ser bra ut, det kanske är fel egentligen.