Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nog inte ens smält att det var ett plus på Stickan, eftersom ingenting annat visar något..
Hur långt har du gått nu?
Jag ska ringa barnmorskan efter jobbet tänkte jag. Hoppas på att få en tid för hälsosamtal/inskrivning snabbt!

6+4, på torsdag får jag in i vecka 8 (7+0) när det är dag att kolla läget i magen :) Om det nu är ngt där så ska jag ringa bm efter det och boka tid. Har inte velat göra det innan, ifall det är tomt...

6+4, på torsdag får jag in i vecka 8 (7+0) när det är dag att kolla läget i magen :) Om det nu är ngt där så ska jag ringa bm efter det och boka tid. Har inte velat göra det innan, ifall det är tomt...
Har du bokat ul privat då?
Hur gör man det? Har försökt att hitta någon som gör det men verkar kört här i närheten.
40min enkel resa är det närmaste (stort sjukhus, kanske inte ens gör det?)

Har du bokat ul privat då?
Hur gör man det? Har försökt att hitta någon som gör det men verkar kört här i närheten.
40min enkel resa är det närmaste (stort sjukhus, kanske inte ens gör det?)

Jag har ju gjort en utredning på Sophia-hemmet och denna graviditet är ett resultat av den :) Då erbjuder de ett tidigt UL :)

Och det är så jobbigt, man hinner ju tänka alla orostankar som finns och lite till.... Men på torsdag, då vet jag om allt är på riktigt eller inte, det känner som dessa dagar kommer gå extremt långsamt!
Kommer hålla tummarna stenhårt!! Och det kommer gå bra, det gör ju det för "alla andra" så varför inte för oss? :heart

Jag har inte heller ringt om nån inskrivning. Hälsosamtal hade jag ju i somras så finner ingen anledning att ringa "i onödan" så att säga.

Kommer hålla tummarna stenhårt!! Och det kommer gå bra, det gör ju det för "alla andra" så varför inte för oss? :heart

Jag har inte heller ringt om nån inskrivning. Hälsosamtal hade jag ju i somras så finner ingen anledning att ringa "i onödan" så att säga.

Tack! :heart Det har du helt rätt i! Det ska gå bra, det ska gå bra! :)

Nu har jag bokat tid för ultraljud nästa vecka. Jag kommer då att vara i vecka 9 tror jag :) Är lite nervös. Känner mig inte direkt gravid. Lite lätt illamående på morgonen men inte speciellt trött som man kanske "borde" vara.

Nu har jag bokat tid för ultraljud nästa vecka. Jag kommer då att vara i vecka 9 tror jag :) Är lite nervös. Känner mig inte direkt gravid. Lite lätt illamående på morgonen men inte speciellt trött som man kanske "borde" vara.
Och jag tror att min trötthet är det enda tecknet på pärlan i magen. Skulle nog kunna sova konstant, men samtidigt känner jag nästan så varje höst så jag vet inte :eek:

Är strax på väg till inskrivning och NU börjar jag bli nervös!
Har inte haft några symptom alls senaste dagarna och känner mig väldigt ogravid.

Tänk om blodprov och det säger: "haha nä du är inte minsta gravid!"
Jag har visserligen tagit två test för drygt 1 månad sen och inte haft någon tillstymmelse till blödning.
Men ändå börjar jag nojja nu fast jag varit lugn innan.

Är strax på väg till inskrivning och NU börjar jag bli nervös!
Har inte haft några symptom alls senaste dagarna och känner mig väldigt ogravid.

Tänk om blodprov och det säger: "haha nä du är inte minsta gravid!"
Jag har visserligen tagit två test för drygt 1 månad sen och inte haft någon tillstymmelse till blödning.
Men ändå börjar jag nojja nu fast jag varit lugn innan.

Andas! Och så berättar du hur det gick när du kommer tillbaka :)

Gnälligt inlägg :grin:
Var på hälsosamtalet i fredags, min BM sa att ridningen skulle jag börja fundera på att sluta med snart (red till v37 förra gången), gymkortet kunde jag låta vila nu när det var två, jag fick simma o promenera för mer blir för tungt för bäckenet. Jag som är van att båda rida, träna, jogga o allmänt röra på mig känner lite panik. Fick även Lergigan utskrivet, mår fortfarande illa men spyr inte om jag äter dom. Däremot blir jag så trött att jag skulle kunna somna ståendes:D
Annars känns det bara bra, mitt största bekymmer nu är hur jag ska dölja magen på jobbets julfest nästa vecka. Vi gärna vänta till Kub 29/12 innan kollegorna får reda på det. Arbetskläderna döljer bra men i vanliga kläder syns det rätt bra.

Skulle ha varit till Bm idag men de fick omboka för nästan alla barnmorskor var sjuka, inklusive min! De hade nån envis influensa.. Så nu ska jag gå nästa vecka istället. Hade sett fram emot att få fråga lite om mina otäcka blodtrycksfall.

Jag har insett att det syns på mig att jag är gravid.. Det är ju inte själva livmodern som syns, utan svullna tarmar osv. Men har jag tighta klänningar eller typ tights ser jag helt klart gravid ut. I v10 :crazy:

Var på hälsosamtalet i fredags, min BM sa att ridningen skulle jag börja fundera på att sluta med snart (red till v37 förra gången), gymkortet kunde jag låta vila nu när det var två, jag fick simma o promenera för mer blir för tungt för bäckenet. Jag som är van att båda rida, träna, jogga o allmänt röra på mig känner lite panik. Fick även Lergigan utskrivet, mår fortfarande illa men spyr inte om jag äter dom. Däremot blir jag så trött att jag skulle kunna somna ståendes:D
Annars känns det bara bra, mitt största bekymmer nu är hur jag ska dölja magen på jobbets julfest nästa vecka. Vi gärna vänta till Kub 29/12 innan kollegorna får reda på det. Arbetskläderna döljer bra men i vanliga kläder syns det rätt bra.
Smiter in från vintertråden.
Så länge det känns bra både under tiden du gör det och och efteråt så är det bara att fortsätta med både ridning och gym. Kroppen säger till när det är något du behöver sluta med, typ ont i fogar eller liknande...

Smiter in från vintertråden.
Så länge det känns bra både under tiden du gör det och och efteråt så är det bara att fortsätta med både ridning och gym. Kroppen säger till när det är något du behöver sluta med, typ ont i fogar eller liknande...

Ja, jag red idag. Sol, blå himmel o ledig, svårt att låta bli :D känner inget mer än att det är lite obehagligt att sitta ner i traven, känns som nåt ligger ivägen mellan benen typ :o

Grattis till tvillingarna! Jag är också gravid med två och har gått in i v 19 nu. Jag fick inga såna restriktioner alls utan rådet "du som är vältränad och van vid att träna kan fortsätta så länge det känns bra". Jag har inte sprungit så mycket pga en muskelskada, nu har den läkt och jag märker att löpningen känns tung så den kommer jag nog byta helt mot crawl. Styrketränar gör jag med lite anpassningar, kör tex lättare vikter men fortfarande marklyft och böj ibland tex. Red senast i lördags utan problem men har valt bort hoppning och vilda galoppturer ;) Nu börjar dock magen ta fart så för hästens skull kommer jag snart gå över på tömkörning.

Så som du ser går det utmärkt för vissa att hålla igång trots tvillinggraviditet! Jag har dock blivit snällare mot kroppen och struntar i högpulsträning och skippar träningen helt de dagar kroppen känns trött och tydligt vill vila. :)

Inskrivningen gick bra hon sa isf inte att jag inte var gravid. ;)
Alla prover var bra.
Det var så bm skrattade då jag mådde extremt bra enligt mina värden. :p
Nästa träff med henne är först 15 februari, så långt fram.

Har inte skrivit på ett tag nu.. här är allt på lite paus. Efter ett vul i 7+1 som inte visade mer än hinnsäck o gulkropp sa läkaren att det var ofostrig graviditet, typ helt säkert. Jag blev jätteledsen såklart, och det gick några dagar och jag smälte det. Mina symtom har ju försvunnit redan innan så det bekräftade ju det jag anade. Men!
För några dagar sen ringde läkaren igen, Mitt blodprov jag lämnade samtidigt visade att HCgt hade stigit jättebra, så hon trodde att det visst fanns nåt bara att det var inte lika långt gånget som jag trott. Så jag ska lämna nytt prov nu i veckan och göra vul 18/12.
Så, just nu vet jag faktiskt inte om jag är gravid eller inte.. ! :S Dock är jag till 90% säker på att jag INTE är det, känsla jag har. Känner ingenting, tröttheten är borta, spänner inte i livmodern längre, drar inte i ligamenten, brösten helt oömma. Och det känns rätt fine, men vill ju liksom inte ödsla flera veckor nu..
men vi får väl se :)

Maj

29/5 - SummerBreeze, första barnet, 28 år
Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
17/6 -Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
6/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år
20/7- *gotlandsrusset*, andra barnet, 27år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år
~ 11/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år

Grattis till tvillingarna! Jag är också gravid med två och har gått in i v 19 nu. Jag fick inga såna restriktioner alls utan rådet "du som är vältränad och van vid att träna kan fortsätta så länge det känns bra". Jag har inte sprungit så mycket pga en muskelskada, nu har den läkt och jag märker att löpningen känns tung så den kommer jag nog byta helt mot crawl. Styrketränar gör jag med lite anpassningar, kör tex lättare vikter men fortfarande marklyft och böj ibland tex. Red senast i lördags utan problem men har valt bort hoppning och vilda galoppturer ;) Nu börjar dock magen ta fart så för hästens skull kommer jag snart gå över på tömkörning.

Så som du ser går det utmärkt för vissa att hålla igång trots tvillinggraviditet! Jag har dock blivit snällare mot kroppen och struntar i högpulsträning och skippar träningen helt de dagar kroppen känns trött och tydligt vill vila. :)

Tack för svar! Känner också att jag inte bara kan sätta mig i soffan o vänta på att dom ska födas, tror kroppen håller bättre om jag håller igång så långt det går. Förra graviditeten gick jag pw två dagar innan förlossning utan problem. Så kör så länge det känns bra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 399
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 019
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar