Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna trötthet är inte klok.
Orkar typ inget och framförallt blir jag helt slut i mina ben som om jag gått hela dagen på hårda golv.

Börjar undra hur tusan jag ska orka Gekås nästa fredag. :confused:

Kom precis hem från bm där vi fick lyssna på hjärtljud för första gången :love: och tog blodprov. Så häftigt, jag och mannen blev helt tagna igen. Nu ska jag försöka trycka undan oron så gott det går och försöka njuta lite och vara tacksam och glad för graviditeten. Imorgon går jag in i vecka 13, det känns stort :love:

Kan också göra en liten uppdatering! Vi var på KUB för ca 2 veckor sedan och allt såg bra ut! :bump: Vi har fått tid för RUL i början på januari så hoppas att det fortfarande ser bra ut då! Börjar dock bli otålig och nästan hoppas att bebisen ligger i en superbra vinkel så man inte kan undgå att se om det är en kille eller tjej :angel: Sambon vill absolut inte ta reda på det i förväg men jag längtar efter att veta... och ibland hör man ju om bebisar som tom föräldrarna ser könet på så att säga... Sen tjatar svärfar om att det är en kille men jag tror på tjej... vore kul att veta :p

En udda grej är att jag börjat att drömma så sjukt konstiga saker... häromnatten drömde jag att jag var med i Paradise Hotel (skulle aldrig hända :eek:) och att jag hamnade i säng med en av killarna där... och inatt hade jag en till sexdröm med en känd hockeyspelare :o Vad sysslar mina hormoner med egentligen? :confused:

Igår var jag på Ullared och kan meddela att utbudet på mamma och även bebiskläder var sådär... Jag fick köpt ett par mammaleggings, två större tshirts och en stor stickad tröja (dock på vanliga dam). Det mesta på mamma var antingen tantigt eller fult. Hoppas dom får in mer och snyggare grejer snart! På bebis var det rätt trist sortiment på det "neutrala", men för kille eller tjej fanns det desto mer fint :love: Som sagt det vore praktiskt att veta...

Vad kul att du joinar oss och vad härligt att det såg bra ut på KUB :love:

Nu känns det som vanligt igen, vet inte vad det kan ha varit riktigt, men nu är jag så himla orolig att det inte lever där inne.

Vad skönt det känns bättre, det händer ju så mycket i kroppen - organ som växer och flyttas så molvärk/mensvärk tror jag inte du behöver oroa dig för :)

Jag hade jätteont i ländryggen första veckorna - som en dag bara helt poff försvann. Var helt säker på att det lilla livet hade försvunnit, men den hänger kvar än i alla fall. Så tror att värk/symptom kan komma och gå och ändras i rask takt utan att det behöver vara något negativt. Håller tummen stenhårt!

Alltså, undra om det är hormoner när jag plötsligt tycker det börjar lukta McDonalds-mat och blir sugen på detsamma :p Trots att jag sällan äter sånt.

Förra gången försvann dessutom mitt sötsug i samband med att jag plussade, det har det dessvärre inte gjort nu :meh:

Alltså, undra om det är hormoner när jag plötsligt tycker det börjar lukta McDonalds-mat och blir sugen på detsamma :p Trots att jag sällan äter sånt.

Förra gången försvann dessutom mitt sötsug i samband med att jag plussade, det har det dessvärre inte gjort nu :meh:

Mitt sötsug är helt borta, och har varit det sen plusset, har aldrig upplevt det innan, najs!

Hos mig funkar mesta maten. Har mer eller mindre inget sötsug och de få gånger det är så blir det bara ett par bitar.

Just nu lever jag dock på kolsyrat vatten utan smak. Kolsyran hjälper mot både halsbränna och illamåendet.
Vattnet tog slut mitt i en film på tv innan ikväll och när sambon vägrade köra till macken och köpa mer fick jag släppa allt för att göra det. Det är ett absolut måste att ha hemma nu. :p

Vi gjorde vanligt UL i vecka 9+1 och fick då se en liten sprattlande böna :)
Gjorde ni det privat då?
Känner att jag vill göra ett vanligt UL så tidigt som möjligt. Har gjort VUL i samband med en abort för massa år sen och tyckte det var ruskigt obehagligt så vill inte göra om det, men eftersom jag inte har ett enda symtom på att knodd verkligen är i magen så behöver jag nog se honom/henne asap :rofl:
Går runt och tror att det är ett för tidigt aprilskämt ungefär ...

Gjorde ni det privat då?
Känner att jag vill göra ett vanligt UL så tidigt som möjligt. Har gjort VUL i samband med en abort för massa år sen och tyckte det var ruskigt obehagligt så vill inte göra om det, men eftersom jag inte har ett enda symtom på att knodd verkligen är i magen så behöver jag nog se honom/henne asap :rofl:
Går runt och tror att det är ett för tidigt aprilskämt ungefär ...

Ja, vi gjorde det privat. Hade också väldigt lite symptom så det kändes otroligt skönt att få det bekräftat!

Samma här. Sött funkar inte, inge heller mat med lök eller som luktar mycket. Fet mat går också bort. Min matlust som alltid är stor, är typ borta..

Maten har jag inget problem med, men jag är inte sugen, alls. Så det slutar med att jag inte äter och då mår jag illa för jag inte äter. Jag har alltid haft problem med frulle, sen jag var liten. Så pass att jag ofta inte äter ngt på förmiddagen och mår illa för jag är så hungrig. Så jag räknar inte mitt nuvarande illamående som "gravid-må-illa". Men jag försöker äta ngt, det även om jag är så opepp på mat.

Nu har jag lite panik! Fick rosafärgade flytningar på pappret och i toastolen idag! :( Såg ju hjärtat för 2 dagar sen och det tickade på fint..
Tror dock jag kanske har fått svamp (:yuck:) och kanske slemhinnorna är irriterade pga det?

Har fått tid för inksrivning den 8/12 iaf alltså om 4 dagar..är i v.11 nu..

Tänkte att det är ganska lugnt när vi är så nära vecka 12 och sett hjärtat nyss och knodden var lagom stor för tiden så hoppas hoppas att det är ofarliga flytningar! Men hur ska jag kunna slappna av i helgen nu (får väl ringa på måndag om det fortsätter).

Nu har jag lite panik! Fick rosafärgade flytningar på pappret och i toastolen idag! :( Såg ju hjärtat för 2 dagar sen och det tickade på fint..
Tror dock jag kanske har fått svamp (:yuck:) och kanske slemhinnorna är irriterade pga det?

Har fått tid för inksrivning den 8/12 iaf alltså om 4 dagar..är i v.11 nu..

Tänkte att det är ganska lugnt när vi är så nära vecka 12 och sett hjärtat nyss och knodden var lagom stor för tiden så hoppas hoppas att det är ofarliga flytningar! Men hur ska jag kunna slappna av i helgen nu (får väl ringa på måndag om det fortsätter).

Jag hoppas att det inte är ngt annat än sköra slemhinnor! Men om du är orolig, ring/åk till gyn-akuten? De borde kunna hjälpa till? MASSOR MED KRAMAR!:heart:heart:heart

Jag hoppas att det inte är ngt annat än sköra slemhinnor! Men om du är orolig, ring/åk till gyn-akuten? De borde kunna hjälpa till? MASSOR MED KRAMAR!:heart:heart:heart

Tack! :heart Jo om det fortsätter får jag kanske göra det, men ska försöka avvakta till imorn iaf, dom kommer säkert bara tycka jag är nojig :(

Försöker intala mig att allt är bra men det är verkligen lättare sagt än gjort! Har ju inget mer UL inbokat nu förrän RUL då och det är ju evigheter till dess!

Att gå på stan när man utvecklat näsa som en blodhund är outhärdligt. Det stinker! Haha. Människor stinker parfym och svett det luktar cigarettrök exakt överallt, luktar korv (vidrigt) samt människors andedräkt på bussen. Jag behöver en näsklämma!

Sådärja, rosa flytningar när jag varit på toa.
Gissa om hoppet sjönk totalt.
Håller ju dessutom på att gå igenom en depression som utlöstes av förra missfallet, så är ju verkligen hoppfull över framtiden nu :meh:

Tittar in i tråden, hej på er

@hemlig , jag förstår så väl att du är orolig och jag känner med dig. Tänk på att en liten blödning är vanligt och inte alls behöver betyda att något är fel. Kramar på dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 399
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 019
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar