Hur känns det nu?Nu är jag jättenervös. Växtvärk/molvärken har nu under kvällen ändrat karaktär och känns mer vass och ilande.
Snälla snälla snälla lilla krabat stanna kvar där inne!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur känns det nu?Nu är jag jättenervös. Växtvärk/molvärken har nu under kvällen ändrat karaktär och känns mer vass och ilande.
Snälla snälla snälla lilla krabat stanna kvar där inne!
Sovit som en kratta med jättekonstiga drömmar och ångest och mensvärk. Fan att det ska behöva vara så länge till man kan se nåt på VUL.
Har liksom inga symtom utom mensvärk som kommer och går. 4+4 idag enligt appen.
Denna gången går det vägen!VUL den 21/12. Så jäkla nervös. På gränsen till för tidigt att se men jag vill bara veta att där inte är tomt, som förra gången
Hur känns det nu?
Det är inte alls för tidigt. Jag kommer ju att få första vulet 6+0 vid nästa eventuella graviditet.VUL den 21/12. Så jäkla nervös. På gränsen till för tidigt att se men jag vill bara veta att där inte är tomt, som förra gången
Kommer vara i 7+2 då om jag räknat rätt så tycker också att det inte är för tidigt. Men det var vad BM som svarade i tfn sa.Det är inte alls för tidigt. Jag kommer ju att få första vulet 6+0 vid nästa eventuella graviditet.
Äh, strunt. Det borde inte alls vara nåt problem med att se med doppler samt mäta enligt vecka. Jag tycker att det ofta är så att vanliga bm och gynekolog på klinik säger helt olika. Bm kör säkra kort medan gun vet mera.Kommer vara i 7+2 då om jag räknat rätt så tycker också att det inte är för tidigt. Men det var vad BM som svarade i tfn sa.
Ring mvc när som helst, man brukar antingen gå på hälsosamtal typ första veckan efter man ringt, annars är det inskrivning runt v 8-13. Kub runt v 13 om man vill/får det. Då får man ju se bebisen då om man inte gör ett privat vul tidigare. Gör man inget vul eller kub så är egentligen första ul i v 18-20Vad gör man nu? När ringer man MVC (för det är väl dit man ringer?)?
När kan man första gången se knodden?
Hur går man till väga?
KUB blir det utan tvekan, det var vi överens om redan innan plusset på Stickan.Ring mvc när som helst, man brukar antingen gå på hälsosamtal typ första veckan efter man ringt, annars är det inskrivning runt v 8-13. Kub runt v 13 om man vill/får det. Då får man ju se bebisen då om man inte gör ett privat vul tidigare. Gör man inget vul eller kub så är egentligen första ul i v 18-20
Vul gör man till v 11 tror jag, och sen är det ju dags för kub. Så det är väl bara vul som gäller så pass tidigt!KUB blir det utan tvekan, det var vi överens om redan innan plusset på Stickan.
Kan man enbart göra vul tidigare eller finns det andra typer av ultraljud?
Det går att se med UL utanpå magen redan tidigare, men de flesta bm/gun väljer VUL då det ger bättre bild fram till v.13.Vul gör man till v 11 tror jag, och sen är det ju dags för kub. Så det är väl bara vul som gäller så pass tidigt!