Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit som en kratta med jättekonstiga drömmar och ångest och mensvärk. Fan att det ska behöva vara så länge till man kan se nåt på VUL.
Har liksom inga symtom utom mensvärk som kommer och går. 4+4 idag enligt appen.

Sovit som en kratta med jättekonstiga drömmar och ångest och mensvärk. Fan att det ska behöva vara så länge till man kan se nåt på VUL.
Har liksom inga symtom utom mensvärk som kommer och går. 4+4 idag enligt appen.

Så hade jag också. Jag fick symptom först runt v 6.

Hej alla.
Jag hoppar in här och hoppas på att få stanna kvar.

Jag och sambon kom fram till för ca 6v sedan att börja försöka göra en liten bebis.
Slutade med minipiller och var lyckligast i världen. Efter 2 v kommer sambon på att han ändrar sig och jag hoppar på samma preventivmedel igen.
I fredags hade vi ett djupt samtal om livet och kom fram till att en knodd är vad vi båda vill, hipphapp så slutade jag igen. Mensen har inte dykt upp och jag fick bara en märklig känsla i kroppen - tog ett test och det var ingen tal om saken - positivt.

Så efter att ha tjuvläst här i smyg så hoppar jag in. Troligtvis har liten blivit till under de senaste 4-6v, så eventuellt en liten augustibebbe.

Vet inte riktigt hur jag ska berätta för sambon ännu, är på jobbet och är livrädd, lyrisk, nära till panik och euforisk samtidigt.
:eek: :love:

VUL den 21/12. Så jäkla nervös. På gränsen till för tidigt att se men jag vill bara veta att där inte är tomt, som förra gången :(

Uppdaterar listan och lägger till mig, jag har iofs bf 29/5 men det kan ju faktiskt lika gärna bli juni! :D I vårtråden så är de flesta så mycket längre gångna så det känns som att jag passar bättre in här!

Maj

29/5 - SummerBreeze, första barnet, 28 år
Juni
8/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
17/6 -Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år
20/7- *gotlandsrusset*, andra barnet, 27 år
26/7 - Julisen, första barnet, 26 år
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år

Augusti
1/8 - Carand, andra barnet, 30 år

Kan också göra en liten uppdatering! Vi var på KUB för ca 2 veckor sedan och allt såg bra ut! :bump: Vi har fått tid för RUL i början på januari så hoppas att det fortfarande ser bra ut då! Börjar dock bli otålig och nästan hoppas att bebisen ligger i en superbra vinkel så man inte kan undgå att se om det är en kille eller tjej :angel: Sambon vill absolut inte ta reda på det i förväg men jag längtar efter att veta... och ibland hör man ju om bebisar som tom föräldrarna ser könet på så att säga... Sen tjatar svärfar om att det är en kille men jag tror på tjej... vore kul att veta :p

En udda grej är att jag börjat att drömma så sjukt konstiga saker... häromnatten drömde jag att jag var med i Paradise Hotel (skulle aldrig hända :eek:) och att jag hamnade i säng med en av killarna där... och inatt hade jag en till sexdröm med en känd hockeyspelare :o Vad sysslar mina hormoner med egentligen? :confused:

Igår var jag på Ullared och kan meddela att utbudet på mamma och även bebiskläder var sådär... Jag fick köpt ett par mammaleggings, två större tshirts och en stor stickad tröja (dock på vanliga dam). Det mesta på mamma var antingen tantigt eller fult. Hoppas dom får in mer och snyggare grejer snart! På bebis var det rätt trist sortiment på det "neutrala", men för kille eller tjej fanns det desto mer fint :love: Som sagt det vore praktiskt att veta...

Kommer vara i 7+2 då om jag räknat rätt så tycker också att det inte är för tidigt. Men det var vad BM som svarade i tfn sa.
Äh, strunt. Det borde inte alls vara nåt problem med att se med doppler samt mäta enligt vecka. Jag tycker att det ofta är så att vanliga bm och gynekolog på klinik säger helt olika. Bm kör säkra kort medan gun vet mera.

lägger in mig.
Skriver datum på ett ungefär då jag inte har en aning om exakt när knodden blev till. 2-3 v sedan är det iallafall.

Maj

Juni
8/6 - Emelie381, första barnet, 23 år

Juli

Augusti
~ 11/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år

Vad gör man nu? När ringer man MVC (för det är väl dit man ringer?)?
När kan man första gången se knodden?

Hur går man till väga? :rofl:

Vad gör man nu? När ringer man MVC (för det är väl dit man ringer?)?
När kan man första gången se knodden?

Hur går man till väga? :rofl:
Ring mvc när som helst, man brukar antingen gå på hälsosamtal typ första veckan efter man ringt, annars är det inskrivning runt v 8-13. Kub runt v 13 om man vill/får det. Då får man ju se bebisen då om man inte gör ett privat vul tidigare. Gör man inget vul eller kub så är egentligen första ul i v 18-20 ;)

Ring mvc när som helst, man brukar antingen gå på hälsosamtal typ första veckan efter man ringt, annars är det inskrivning runt v 8-13. Kub runt v 13 om man vill/får det. Då får man ju se bebisen då om man inte gör ett privat vul tidigare. Gör man inget vul eller kub så är egentligen första ul i v 18-20 ;)
KUB blir det utan tvekan, det var vi överens om redan innan plusset på Stickan.
Kan man enbart göra vul tidigare eller finns det andra typer av ultraljud?

KUB blir det utan tvekan, det var vi överens om redan innan plusset på Stickan.
Kan man enbart göra vul tidigare eller finns det andra typer av ultraljud?
Vul gör man till v 11 tror jag, och sen är det ju dags för kub. Så det är väl bara vul som gäller så pass tidigt!

Var på kub idag och fick se det lilla livet :love: blev framflyttad till 10/6, så inte många dagar som skilde :)

Maj

Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år

Juli

Augusti
~ 11/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 399
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 019
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon