Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Flutterdash
Jag tror också jag har sammandragningar o har känt som det några veckor. Hittar inget vettigt om det men tänkte fråga bm när jag ska dit nästa fredag :)

Får också det lite då och då. Tror det äe helt normalt. Fick det tidigt med sonen också :)

Kl

Tur man får något fantastiskt efter 9 månader för jag har redan tröttnat på att vara gravid :( Orkar inte spy mer. Finns 4 saker på min lista jag KAN äta : bröd, slät päronyoghurt, gurka och päron...

Tur man får något fantastiskt efter 9 månader för jag har redan tröttnat på att vara gravid :( Orkar inte spy mer. Finns 4 saker på min lista jag KAN äta : bröd, slät päronyoghurt, gurka och päron...

Jag som kräkts alla mina graviditer, och fortfarande ibland nu i vecka 25 rekommenderar någon typ av illamående-medel tex Postafen (receptfria(, åksjukeband (receptfria) , primperan (receptbelagt), Lergigan/Lergigan Comp (receptbelagt - de enda som hyfsat hjälper för mig) osv. Fråga din MVC, det hjälper inte allt men kan underlätta.

Första 3 månaderna levde jag på ljusa limpor och salta chips under denna graviditet, med mellanbarnet var det potatismos, glass, vattenmelon och salta chips och med äldsta barnet pyttipanna. Det är skittråkigt med ensidig kost men man får stå ut för det vänder förhoppningsvis.

/hoppar in från Vårförälder-2016 tråden

Jag som kräkts alla mina graviditer, och fortfarande ibland nu i vecka 25 rekommenderar någon typ av illamående-medel tex Postafen (receptfria(, åksjukeband (receptfria) , primperan (receptbelagt), Lergigan/Lergigan Comp (receptbelagt - de enda som hyfsat hjälper för mig) osv. Fråga din MVC, det hjälper inte allt men kan underlätta.

Första 3 månaderna levde jag på ljusa limpor och salta chips under denna graviditet, med mellanbarnet var det potatismos, glass, vattenmelon och salta chips och med äldsta barnet pyttipanna. Det är skittråkigt med ensidig kost men man får stå ut för det vänder förhoppningsvis.

/hoppar in från Vårförälder-2016 tråden
Tack för tipsen. Kan inte minnas att jag mådde såhär med sonen :eek:

Det känns som de flesta haft väldigt olika symptom mellan graviditet ett och två osv. Blir spännande o se om denna graviditet kommer likna den innan.
Hittills har jag inte märkt nåt förutom lite trögare mage o det hade jag sist också. Vet att illamåendet slog till v 6 o höll i sig till v 12, bara o vänta o se o hoppas man slipper :yuck:

Alltså nu är det 3 personer som frågat mig om jag är gravid :p jag vill såå gärna berätta men vill åtminstone göra mitt UL nu på onsdag (v.10).

Annars tycker jag det går sakta händer inte så mycket just nu. Illamåendet håller sig på ungefär samma nivå så jag har typ vant mig vid det nu, äter nått så fort jag känner att det är på gång.

Men får också typ sammandragningar eller vad det är om jag är igång mycket hela dagen.

Jag saknar min matlust. Alltså jag har egentligen inga problem att äta, så länge någon lagat det åt mig. Men jag har ingen matlust eller liksom inspiration att laga mat. Inte sugen på nått alls. Det är en dålig kombination med att jag mår så illa av att vara hungrig. Och mår illa av matos, haha.

Nu sitter jag här i köket och försöker komma på något att äta. Och blir mer och mer hungrig. :/

Jag saknar min matlust. Alltså jag har egentligen inga problem att äta, så länge någon lagat det åt mig. Men jag har ingen matlust eller liksom inspiration att laga mat. Inte sugen på nått alls. Det är en dålig kombination med att jag mår så illa av att vara hungrig. Och mår illa av matos, haha.

Nu sitter jag här i köket och försöker komma på något att äta. Och blir mer och mer hungrig. :/

Precis som jag, ingen aptit alls, det finns inget jag är sugen på. Hungrig blir jag, men äta, nä, inte pepp på det alls. Mår också illa när jag inte äter och är hungrig, men så har det varit hela mitt liv.
Har inte kommit på en lösning heller... Frukt går ner iofs :) Du har ingen frukt hemma?

Precis pratat med läkare om min medicinering mot min pågående depression med ångest. Ska byta tabletter från imorgon. Inte bägge, för den ena var så låg dos tyckte hon. Men den som det fanns minst studier på.
Sen tyckte hon jag själv ska ringa spec.mödravården och berätta vad jag äter för mediciner och hur jag mår, för att få samtal där. Undra om spec.mödravården tar emot utan remiss? Återstår att se imorgon...
Dessutom har jag 7 mil till spec., jättekul att köra när man har ångest - not :wtf:. Hoppas jag får tid när sambon finns hemma ett par dagar nästa vecka.

Jag håller med er andra otåliga där ute - tiden går så långsamt och jag börjar undra om jag fortfarande verkligen är gravid :( Inga symptom, piggare än någonsin och mår verkligen hur bra som helst. Fantastiskt skönt såklart och jag är jättetacksam att jag mår bra - men oron gnager ifall allt står rätt till med mini där inne.

Gick in i vecka 12 i fredags och längtar så tills på torsdag då vi ska till bm för koll av hjärtljud och blodprov.

Precis pratat med läkare om min medicinering mot min pågående depression med ångest. Ska byta tabletter från imorgon. Inte bägge, för den ena var så låg dos tyckte hon. Men den som det fanns minst studier på.
Sen tyckte hon jag själv ska ringa spec.mödravården och berätta vad jag äter för mediciner och hur jag mår, för att få samtal där. Undra om spec.mödravården tar emot utan remiss? Återstår att se imorgon...
Dessutom har jag 7 mil till spec., jättekul att köra när man har ångest - not :wtf:. Hoppas jag får tid när sambon finns hemma ett par dagar nästa vecka.

Vad skönt att du varit i kontakt med läkare och att du kan få hjälp med ditt mående. Vet inte hur det fungerar med remisser tyvärr, men hoppas det går bra och att du får en tid så din sambo kan följa med!

Idag har jag shoppat ett par mammaleggings o ett par mammabyxor, magen är lika stor nu i v.10 som den var v.25 med sonen. Förra graviditeten behövde jag inga mammakläder men nu var det skönt med byxor som gick över magen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 398
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 019
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar